Plzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.
Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé
Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.
MOVO Plzeň - také mnoho změn
Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.
Zdroj: ŽelPage
Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák

Špáňa : naprostý souhlas ,jsem hospodský povaleč.
Sharky33:
Co jste napsal neslušného?
Podle všeho staršímu a pro vás neznámému člověku jste tykal, což by nebylo nic špatného, kdybyste své bezobsažné výkřiky nedoprovodil urážkami typu
"když já se narodil ,tak táta s tebou ještě vočůrával chodníky"
"Jsi už s tím opravdu trapný"
"Jestli vůbec víš, co je kolovrátek"
Tohle (i když si možná myslíte, že neslušné = pouze to, co používá sprostá slova) si nechte pro pokřikování na pavlači nebo do zaplivané hospody mezi známými, do diskuse přispívejte jen tehdy, máte-li něco k tématu.
V diskusi totiž reflektujeme obsah, případně styl a formu článku a informací v něm obsažených, nikoli sebe navzájem. nota bene když se neznáme.
Na víkend vám a případným vám podobným jedincům doporučuji krátké čtení o netiquette, třeba zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Netiketa
M:
Díky za shovívavost k mým gramaticko-lexikálním připomínkám. Možná je to způsobeno tím, že v profesním životě vydávám knihy (a na Slovinsko nedám dopustit :-)), dbám tedy u veřejných textů na správnost nejen obsahu, ale i formy.
Sharky - muzes napsat, kdo jiny krome tebe napsal, ze MJ mele porad to svoje porad dokola? BTW - vy jste ty husy spolu teda preci jen pasli, kdyz vis, kolik mu je, ze? A i kdyby byl MJ totalni cucak, tak o to je to srovnani s tebou horsi - protoze i ten nezkuseny "cucak" je vzdelanejsi a slusnejsi nez ty...
Tak předně, já jsem s tebou husy nepásl, takže si tu nebudeme tykat a urážet se.
Za druhé, přečtěte si všechny mé příspěvky, než je budete soudit.
A za třetí, jsem rád, že jsem opět rozproudil poměrně zajímavou debatu, i když mnohým nemusejí být mé názory po chuti, a byť jsem vyzdvihl jen jeden aspekt článku.
A tedy za čtvrté, ačkoli se vám může zdát, že některé argumenty jinými slovy opakuji, stále se pohybuji v rovině věcné diskuse, což se o vašem příspěvku říct nedá.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
