..: Další rozšíření IDS JMK na Hodonínsko, Břeclavsko, Veselsko a Hustopečsko :..

Ilustrační obrázek Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.

Hustopečsko

Ilustrační obrázek Mezi nejvýznamnější linky na Hustopečsku bude patřit vlaková linka R5 a S3, která povede z Brna přes Šakvice, Rakvice a Podivín do Břeclavi. V železniční stanici Zaječí bude navazovat linka S52 přes Čejč do Hodonína. Taktéž v Šakvicích bude možný přestup na vlakovou linku S51 do Hustopečí u Brna.


  • S3 Břeclav - Vranovice - Brno - Tišnov - Níhov (- Žďár nad Sázavou)
  • S51 Šakvice - Hustopeče u Brna
  • S52 Zaječí - Mutěnice - Hodonín

Kyjovsko

Ilustrační obrázek Významným přestupním uzlem bude Bzenec. Zde bude možnost přestupu z linek S6 a R6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou na linku S61 do Moravského Písku. V železniční stanici Moravský Písek bude zajištěno vlakové spojení linkami S9 Moravský Písek - Hodonín - Břeclav a R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek.


  • S61 Kyjov - Bzenec - Moravský Písek

Veselsko a Hodonínsko

Ilustrační obrázek Na Veselsku probíhá rozšiřování od Kyjova až po severní hranice Jihomoravského kraje a státní hranice se Slovenskou republikou. Vlakovou dopravu tvoří linky R6 a S6 od Brna a Kyjova, ale také vlaková linka S91 na trase Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Velká nad Veličkou. Na tyto vlakové linky navazují v přestupních uzlech autobusové linky, konkrétně pak ve Veselí nad Moravou, Strážnici, Moravském Písku, Bzenci a Velké nad Veličkou.

Zavedení linek až např. do Vrbovců závisí na výsledku jednání se slovenskou stranou. Z Veselí nad Moravou také přibude nová možnost rychlého spojení s Brnem a to autobusem z Veselí do Moravského Písku s přestupem na rychlíky směr Hodonín - Břeclav - Brno.

  • S6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
  • R6 Brno - Slavkov u Brna - Bučovice - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
  • S91 Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Vrbovce

Břeclavsko

Ilustrační obrázek Na Břeclavsku je nejdůležitější vlaková linka R5 z Brna přes Břeclav a Hodonín, která dál pokračuje na Moravský Písek a Otrokovice. Součástí této železniční linky jsou i osobní vlaky S3 Břeclav - Brno - Tišnov a S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek. V přestupním uzlu Břeclav je zajištěn přestup na vlakovou linku S8 Břeclav - Mikulov a mnoho dalších autobusových linek, které směřují do celého Břeclavského regionu.


  • R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
  • S8 Břeclav - Valtice - Mikulov na Moravě
  • S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
  • S53 Břeclav - Kúty

Ostatní linky IDS JMK:

  • S1 Brno-Slatina - Kuřim
  • S2 Letovice - Brno - Křenovice horní n.
  • S21 Skalice nad Svitavou - Boskovice - Jevíčko (- Chornice)
  • S22 Letovice - Březová nad Svitavou (- Česká Třebová)
  • S31 Tišnov - Nedvědice (- Žďár nad Sázavou)
  • S4 Brno - Náměšť nad Oslavou (- Jihlava)
  • S41 Brno - Moravský Krumlov (- Hrušovany nad Jevišovkou) a Moravské Bránice - Oslavany
  • S71 Vyškov na Moravě - Nezamyslice
  • R2 Brno - Letovice
  • R3 Brno - Tišnov
  • R4 Brno - Náměšť nad Oslavou
  • R7 Brno - Rousínov - Vyškov - Nezamyslice

Ilustrační foto: horymír, Chary, Sheriff a Jan Sychra

zdroj: IDS JMK


Adys Poslat mail autorovi | 8.4.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
08.04.2008 (14:45)  
M: jde o to, že prakticky využitelné relace Brno - Hodonín (-Moravský Písek*) a Břeclav - Olomouc se v úseku Bř - Ho (- MP) překrývají, přitom u obou je tady slabší frekvence. Je tedy výhodné obsloužit je jedním vlakem - z toho samozřejmě neplyne, že by někdo jezdil z Brna do Olomouce přes Břeclav ... podobně jako linka 84 není určena pro spojení Staré Osady se Starou Osadou ;-)

* praktická využitelnost MP je vázaná na to, jak se v praxi "chytnou" přípojné busy z Veselí. Časově tuším vychází Veselí - Brno přibližně stejně přes Břeclav, jako přímým vlakem přes Kyjov, a podle návrhu by tam měl být proklad zhruba do hodinového intervalu.
08.04.2008 (14:38)  
Jak videt z navrhu jizdniho radu, tak motivace pro zavedeni taktovych rychliku smer Breclav je obslouzit co nejlepe okoli Hustopeci (doposud z brna busy, ty nebudou), dale Lednicko a spol. Proto zastavky v Sakvicich, Zajeci, Podivine...
Smerem na prerov uz dnes neni dalsi vlaky "kam dat".
registrovaný uživatel M 
08.04.2008 (14:14)  
Sice nevim uplne jiste, jestli jsem tvuj navrh pochopil, ale BM-BV-OL a BM-PR-OL je prece dost zasadni rozdil a nic z toho jiste nema fungovat jako zpusob spojeni Brna a Olomouce...

Ten hlavni motiv bude asi jiny, nez za tim vidim ja, ale kdyby to bylo tak, ja bych to "vymyslel" ja, tak bych mohl jedine zatleskat... A jak ze to vidim? Brno-Breclav a Breclav-Prerov ma vlak jasnou vyhodu nad busem a mel by byt podporovan. Brno-Olomouc ma ale vyhodu bus a nema cenu posilovat vlak, protoze pomer cena/vykon mluvi proti nemu

EDIT: Aha, tak uz:-)) Ta druha cast ale zustava v platnosti i nadale. Pres Breclav to obslouzi vice variant a vsechny z nich maji "vyssi pridanou hodnotu" nez vedeni "vrchem"
registrovaný uživatel tenzor 
08.04.2008 (14:04)  
Stará paní: ani by to nemuselo být přes Břeclav, přes Přerov nebo Hulín by to bylo kratší a jen o něco pomalejší (navíc při cestě přes Hulín by ten vlak mohl zastavovat v Kroměříži)
registrovaný uživatel Racek 
08.04.2008 (13:14)  
Vlad: nabízí, ale i kdyby byly, narazí to ještě na jeden problém, a tím je nedostatek es. Rychlíky totiž mimo IDS JMK mají pokračovat z / do Olomouce, takže úvrať v Břeclavi se hodí i jako příležitost přepřáhnout z esa do plecháče.
registrovaný uživatel Racek 
08.04.2008 (13:09)  
Stará paní: návrh jízdního řádu R5 je tady: http://idsjmk.cz/rozsireni/jrady/bv/R5.pdf - v Břeclavi se plánuje pobyt 6 minut.

DJ: to byla otázka času, ta trať vede velmi nepraktickým směrem (kolmo na hlavní směr dopravy) a v Pohořelicích končí na kraji města.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
08.04.2008 (13:05)  
Stará paní: "Jsem zvědav, jak dlouho si v jízdním řádu vyhradí R5 na břaclavskou úvrať..."
Před časem tady kde kdo vedl rozpravy o tom, kam by nasadil řídící vozy. Pro tyto rychlíky (HO-BV-BM) se to přímo nabízí.
registrovaný uživatel DJ 
08.04.2008 (12:52)  
Koukám, že v seznamu není trať Vranovice-Pohořelice, což značí její konec. Trošku škoda.
08.04.2008 (12:00)  
To jsou velmi zajímavá rozšíření. Jsem zvědav, jak dlouho si v jízdním řádu vyhradí R5 na břaclavskou úvrať a nakolik se bude grafikon dodržovat. Ale přímé rychlíkové (spěšné) spojení Brno - Břeclav - Otrokovice by bylo potřeba jako sůl, bylo by to skvělé.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko