Brno - Jak jsme vás již informovali, Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje se v červenci rozšíří na Vyškovsku a na Kyjovsku. Společnost KORDIS JMK již připravuje další rozšíření IDS JMK. Ke 430 obcím zaintegrovaných v IDS JMK přibude od 14.12.2008 dalších 135 obcí tentokrát na Břeclavsku, Hodonínsku, Kyjovsku, Hustopečsku a Veselsku.
Hustopečsko
Mezi nejvýznamnější linky na Hustopečsku bude patřit vlaková linka R5 a S3, která povede z Brna přes Šakvice, Rakvice a Podivín do Břeclavi. V železniční stanici Zaječí bude navazovat linka S52 přes Čejč do Hodonína. Taktéž v Šakvicích bude možný přestup na vlakovou linku S51 do Hustopečí u Brna.
- S3 Břeclav - Vranovice - Brno - Tišnov - Níhov (- Žďár nad Sázavou)
- S51 Šakvice - Hustopeče u Brna
- S52 Zaječí - Mutěnice - Hodonín
Kyjovsko
Významným přestupním uzlem bude Bzenec. Zde bude možnost přestupu z linek S6 a R6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou na linku S61 do Moravského Písku. V železniční stanici Moravský Písek bude zajištěno vlakové spojení linkami S9 Moravský Písek - Hodonín - Břeclav a R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek.
- S61 Kyjov - Bzenec - Moravský Písek
Veselsko a Hodonínsko
Na Veselsku probíhá rozšiřování od Kyjova až po severní hranice Jihomoravského kraje a státní hranice se Slovenskou republikou. Vlakovou dopravu tvoří linky R6 a S6 od Brna a Kyjova, ale také vlaková linka S91 na trase Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Velká nad Veličkou. Na tyto vlakové linky navazují v přestupních uzlech autobusové linky, konkrétně pak ve Veselí nad Moravou, Strážnici, Moravském Písku, Bzenci a Velké nad Veličkou.
Zavedení linek až např. do Vrbovců závisí na výsledku jednání se slovenskou stranou. Z Veselí nad Moravou také přibude nová možnost rychlého spojení s Brnem a to autobusem z Veselí do Moravského Písku s přestupem na rychlíky směr Hodonín - Břeclav - Brno.
- S6 Brno - Bučovice - Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
- R6 Brno - Slavkov u Brna - Bučovice - Veselí nad Moravou - Uherský Ostroh
- S91 Hodonín - Strážnice - Veselí nad Moravou - Vrbovce
Břeclavsko
Na Břeclavsku je nejdůležitější vlaková linka R5 z Brna přes Břeclav a Hodonín, která dál pokračuje na Moravský Písek a Otrokovice. Součástí této železniční linky jsou i osobní vlaky S3 Břeclav - Brno - Tišnov a S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek. V přestupním uzlu Břeclav je zajištěn přestup na vlakovou linku S8 Břeclav - Mikulov a mnoho dalších autobusových linek, které směřují do celého Břeclavského regionu.
- R5 Brno - Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
- S8 Břeclav - Valtice - Mikulov na Moravě
- S9 Břeclav - Hodonín - Moravský Písek
- S53 Břeclav - Kúty
Ostatní linky IDS JMK:
- S1 Brno-Slatina - Kuřim
- S2 Letovice - Brno - Křenovice horní n.
- S21 Skalice nad Svitavou - Boskovice - Jevíčko (- Chornice)
- S22 Letovice - Březová nad Svitavou (- Česká Třebová)
- S31 Tišnov - Nedvědice (- Žďár nad Sázavou)
- S4 Brno - Náměšť nad Oslavou (- Jihlava)
- S41 Brno - Moravský Krumlov (- Hrušovany nad Jevišovkou) a Moravské Bránice - Oslavany
- S71 Vyškov na Moravě - Nezamyslice
- R2 Brno - Letovice
- R3 Brno - Tišnov
- R4 Brno - Náměšť nad Oslavou
- R7 Brno - Rousínov - Vyškov - Nezamyslice
Ilustrační foto: horymír, Chary, Sheriff a Jan Sychra
zdroj: IDS JMK
* praktická využitelnost MP je vázaná na to, jak se v praxi "chytnou" přípojné busy z Veselí. Časově tuším vychází Veselí - Brno přibližně stejně přes Břeclav, jako přímým vlakem přes Kyjov, a podle návrhu by tam měl být proklad zhruba do hodinového intervalu.
Smerem na prerov uz dnes neni dalsi vlaky "kam dat".
Ten hlavni motiv bude asi jiny, nez za tim vidim ja, ale kdyby to bylo tak, ja bych to "vymyslel" ja, tak bych mohl jedine zatleskat... A jak ze to vidim? Brno-Breclav a Breclav-Prerov ma vlak jasnou vyhodu nad busem a mel by byt podporovan. Brno-Olomouc ma ale vyhodu bus a nema cenu posilovat vlak, protoze pomer cena/vykon mluvi proti nemu
EDIT: Aha, tak uz:-)) Ta druha cast ale zustava v platnosti i nadale. Pres Breclav to obslouzi vice variant a vsechny z nich maji "vyssi pridanou hodnotu" nez vedeni "vrchem"
DJ: to byla otázka času, ta trať vede velmi nepraktickým směrem (kolmo na hlavní směr dopravy) a v Pohořelicích končí na kraji města.
Před časem tady kde kdo vedl rozpravy o tom, kam by nasadil řídící vozy. Pro tyto rychlíky (HO-BV-BM) se to přímo nabízí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.