Brno - Výstavba podjezdu pod železniční tratí v brněnské čtvrti Horní Heršpice, patřící do projektu nového odstavného nádraží, se může protáhnout až o půl roku. Nový podjezd totiž nevede v místě původního úrovňového přejezdu, ale směrem od Heršpic se nová trasa odklání severním směrem a zpět do své trasy se vrátí dvěma protisměrnými oblouky až západně od kolejiště. V místě plánovaného vyústění podjezdu ale dosud sídlí firma Solid Brno, která se se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) sice dohodla na odprodeji areálu, ovšem za podmínky, že bude mít dost času na výstavbu nového sídla.
"My jsme od počátku souhlasili s vystěhováním, ale za podmínky dvouletého období na vybudování nového areálu firmy. Peníze od SŽDC jsme přitom dostali teprve vloni v dubnu a pozemky dokonce až v září," řekl Aleš Pazderka ze Solid Brno. Stavební povolení by firma mohla získat do konce března, jak dlouho potrvá stavba haly ale zatím nelze odhadnout. Původní projekt počítal se zachováním úrovňového přejezd a pod tratí bude pouze s podchodem pro pěší a úzkou komunikací pro hasičské a sanitní vozy. Po jednání se zástupci města Brna a Jihomoravského kraje byl ale projekt upraven. Magistrát na stavbu přispěje částkou 188 milionů, dalších 270 milionů korun zaplatí SŽDC prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.
Původní přejezd, který byl nedávno zrekonstruován, úrovňově křížil celkem pět kolejí s čilým provozem - 2 koleje nákladového průtahu, 2 koleje koridoru směrem na Břeclav a jednu kolej vedoucí do bývalé odbočky Státní silnice, ze které pokračuje dvojkolejná trať do Střelic. Dříve tak pro automobily nebyly žádnou výjimkou ani půlhodinové čekací doby. Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza se obává, že se po odstranění závor a převedení silnice pod trať zvýší dopravní zátěž ulice, podél které bydlí lidé v rodinných domech. "Silnice začne plnit funkci vnějšího městského okruhu. Dnes tudy řada řidičů nejezdí, protože jsou si vědomi toho, že tam jsou velmi často spadlé závory a při přejezdu Brna využívají raději dálnici. Obávám se, že až se dostaví podjezd a řidičům nebude hrozit žádné přerušení v plynulosti , budou při jízdě do Bohunic nebo Lískovce využívat právě ulici Sokolovu," řekl Haluza.
Odstavné nádraží je první fází rekonstrukce železničního uzlu Brno (ŽUB). Hlavní novinkou bude moderní myčka vagonů s celoročním provozem. Stávající brněnská myčka je totiž uzpůsobena pouze pro letní provoz a v zimě se vozy musí mít pouze ručně. Myčky s celoročním provozem jsou v Česku zatím jen tři - v Hradci Králové, Bohumíně a nově i v Praze. Brněnská myčka bude v majetku SŽDC. Odstavné nádraží, které bude stát celkem 2,9 miliardy korun, je navrženo tak, aby je bylo možno využít pro obě možné varianty polohy hlavního osobního nádraží - pro nové nádraží odsunuté za Zvonařku i pro rekonstruované nádraží v uživatelsky výhodné poloze v centru města.
Ilustrační foto: Aleš Stuchlík
zdroj: ČTK
1 2 | Zpráv na stránku: |
ad autor: Odbočka Státní silnice už řadu let neexistuje.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.