..: Stavba odstavného nádraží v Brně se možná protáhne :..

Brno - Výstavba podjezdu pod železniční tratí v brněnské čtvrti Horní Heršpice, patřící do projektu nového odstavného nádraží, se může protáhnout až o půl roku. Nový podjezd totiž nevede v místě původního úrovňového přejezdu, ale směrem od Heršpic se nová trasa odklání severním směrem a zpět do své trasy se vrátí dvěma protisměrnými oblouky až západně od kolejiště. V místě plánovaného vyústění podjezdu ale dosud sídlí firma Solid Brno, která se se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) sice dohodla na odprodeji areálu, ovšem za podmínky, že bude mít dost času na výstavbu nového sídla.

"My jsme od počátku souhlasili s vystěhováním, ale za podmínky dvouletého období na vybudování nového areálu firmy. Peníze od SŽDC jsme přitom dostali teprve vloni v dubnu a pozemky dokonce až v září," řekl Aleš Pazderka ze Solid Brno. Stavební povolení by firma mohla získat do konce března, jak dlouho potrvá stavba haly ale zatím nelze odhadnout. Původní projekt počítal se zachováním úrovňového přejezd a pod tratí bude pouze s podchodem pro pěší a úzkou komunikací pro hasičské a sanitní vozy. Po jednání se zástupci města Brna a Jihomoravského kraje byl ale projekt upraven. Magistrát na stavbu přispěje částkou 188 milionů, dalších 270 milionů korun zaplatí SŽDC prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

Původní přejezd, který byl nedávno zrekonstruován, úrovňově křížil celkem pět kolejí s čilým provozem - 2 koleje nákladového průtahu, 2 koleje koridoru směrem na Břeclav a jednu kolej vedoucí do bývalé odbočky Státní silnice, ze které pokračuje dvojkolejná trať do Střelic. Dříve tak pro automobily nebyly žádnou výjimkou ani půlhodinové čekací doby. Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza se obává, že se po odstranění závor a převedení silnice pod trať zvýší dopravní zátěž ulice, podél které bydlí lidé v rodinných domech. "Silnice začne plnit funkci vnějšího městského okruhu. Dnes tudy řada řidičů nejezdí, protože jsou si vědomi toho, že tam jsou velmi často spadlé závory a při přejezdu Brna využívají raději dálnici. Obávám se, že až se dostaví podjezd a řidičům nebude hrozit žádné přerušení v plynulosti , budou při jízdě do Bohunic nebo Lískovce využívat právě ulici Sokolovu," řekl Haluza.

Odstavné nádraží je první fází rekonstrukce železničního uzlu Brno (ŽUB). Hlavní novinkou bude moderní myčka vagonů s celoročním provozem. Stávající brněnská myčka je totiž uzpůsobena pouze pro letní provoz a v zimě se vozy musí mít pouze ručně. Myčky s celoročním provozem jsou v Česku zatím jen tři - v Hradci Králové, Bohumíně a nově i v Praze. Brněnská myčka bude v majetku SŽDC. Odstavné nádraží, které bude stát celkem 2,9 miliardy korun, je navrženo tak, aby je bylo možno využít pro obě možné varianty polohy hlavního osobního nádraží - pro nové nádraží odsunuté za Zvonařku i pro rekonstruované nádraží v uživatelsky výhodné poloze v centru města.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Ilustrační foto: Aleš Stuchlík

zdroj: ČTK


JnR | 4.4.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.04.2008 (10:39)  
Miroslav Zikmund - Kraj bude určitě vyžadovat určitou vnější čistotu vozidel. ČD pak budou mít na výběr, zda jezdit poprázdnu do Bohumína či HK, nebo umyjí za o něco málo větší peníz u SŽDC
Registrierter Benutzer JnR 
06.04.2008 (1:28)  
Miroslav Zikmund: A co by dopravce nutilo využívat tu myčku, i když bude jeho? Teda, když chce šetřit, jak píšete vy. I když bude myčka jeho, pořád je levnější neumývat vůbec.
05.04.2008 (15:41)  
Racek : jenže ten dopravce není a nebude ničím nucen tu myčku využívat. Takže za nějakou dobu se možná budeme ptát, proč SŽDC s.o. investovala peníze (daňového poplatníka) do něčeho, co se nevyužívá ... resp. je provozování myčky drážních kolejových vozidel předmětem činnosti správce infrastruktury, resp. organizátora drážní dopravy, kam SŽDC s.o. směřuje.
04.04.2008 (19:12)  
Takhle je to asi nejlepší (jen doplním, že dnes je tento obvod nazýván jako "zhlaví Státní silnice").
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
04.04.2008 (18:09)  
Martin - CZ: Takže je to špatná formulace, nikoliv faktická chyba. Takhle to už je správnější?
04.04.2008 (16:57)  
NIcKON: Sneseny nejsou, protože se bývalá odbočka stala součástí ŽST. Jediné, co je u ní sneseno je spojovací 90. kolej.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
04.04.2008 (16:38)  
Martin - CZ: A koleje jsou již sneseny?
04.04.2008 (15:23)  
Zlámalík: To by měly být základy opěrné zdi.

ad autor: Odbočka Státní silnice už řadu let neexistuje.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Zlámalík  mail  
04.04.2008 (15:05)  
Dotaz: prosím, tušíte někdo, co se to betonuje na sedmém obrázku (první vlevo dole)? Díky!
Registrierter Benutzer Racek 
04.04.2008 (9:29)  
Miroslav Zikmund: podstatné ovšem je, že dopravce by si sice mohl postavit vlastní myčku, ale to stojí peníze, které tento nejmenovaný dopravce jaxi nemá. Pokud prodává vlastní vozidla lízingovce, aby získal keš, a pak si je zpátky pronajímá, tak analogicky uvítá, když do myčky investuje někdo jiný a pak mu ji bude půjčovat. V obou případech to bude v součtu dražší, ale "teď hned" levnější ... a ekonomové potvrdí, že stokoruna utracená příští rok je méně peněz, než stokoruna utracená dnes.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko