..: Stavba odstavného nádraží v Brně se možná protáhne :..

Brno - Výstavba podjezdu pod železniční tratí v brněnské čtvrti Horní Heršpice, patřící do projektu nového odstavného nádraží, se může protáhnout až o půl roku. Nový podjezd totiž nevede v místě původního úrovňového přejezdu, ale směrem od Heršpic se nová trasa odklání severním směrem a zpět do své trasy se vrátí dvěma protisměrnými oblouky až západně od kolejiště. V místě plánovaného vyústění podjezdu ale dosud sídlí firma Solid Brno, která se se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) sice dohodla na odprodeji areálu, ovšem za podmínky, že bude mít dost času na výstavbu nového sídla.

"My jsme od počátku souhlasili s vystěhováním, ale za podmínky dvouletého období na vybudování nového areálu firmy. Peníze od SŽDC jsme přitom dostali teprve vloni v dubnu a pozemky dokonce až v září," řekl Aleš Pazderka ze Solid Brno. Stavební povolení by firma mohla získat do konce března, jak dlouho potrvá stavba haly ale zatím nelze odhadnout. Původní projekt počítal se zachováním úrovňového přejezd a pod tratí bude pouze s podchodem pro pěší a úzkou komunikací pro hasičské a sanitní vozy. Po jednání se zástupci města Brna a Jihomoravského kraje byl ale projekt upraven. Magistrát na stavbu přispěje částkou 188 milionů, dalších 270 milionů korun zaplatí SŽDC prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

Původní přejezd, který byl nedávno zrekonstruován, úrovňově křížil celkem pět kolejí s čilým provozem - 2 koleje nákladového průtahu, 2 koleje koridoru směrem na Břeclav a jednu kolej vedoucí do bývalé odbočky Státní silnice, ze které pokračuje dvojkolejná trať do Střelic. Dříve tak pro automobily nebyly žádnou výjimkou ani půlhodinové čekací doby. Starosta městské části Brno-jih Josef Haluza se obává, že se po odstranění závor a převedení silnice pod trať zvýší dopravní zátěž ulice, podél které bydlí lidé v rodinných domech. "Silnice začne plnit funkci vnějšího městského okruhu. Dnes tudy řada řidičů nejezdí, protože jsou si vědomi toho, že tam jsou velmi často spadlé závory a při přejezdu Brna využívají raději dálnici. Obávám se, že až se dostaví podjezd a řidičům nebude hrozit žádné přerušení v plynulosti , budou při jízdě do Bohunic nebo Lískovce využívat právě ulici Sokolovu," řekl Haluza.

Odstavné nádraží je první fází rekonstrukce železničního uzlu Brno (ŽUB). Hlavní novinkou bude moderní myčka vagonů s celoročním provozem. Stávající brněnská myčka je totiž uzpůsobena pouze pro letní provoz a v zimě se vozy musí mít pouze ručně. Myčky s celoročním provozem jsou v Česku zatím jen tři - v Hradci Králové, Bohumíně a nově i v Praze. Brněnská myčka bude v majetku SŽDC. Odstavné nádraží, které bude stát celkem 2,9 miliardy korun, je navrženo tak, aby je bylo možno využít pro obě možné varianty polohy hlavního osobního nádraží - pro nové nádraží odsunuté za Zvonařku i pro rekonstruované nádraží v uživatelsky výhodné poloze v centru města.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Ilustrační foto: Aleš Stuchlík

zdroj: ČTK


JnR | 4.4.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
04.04.2008 (9:18)  
Myčka SŽDC bude na "kšeft", dopravce bude za umytí platit. To znamená, že to bude s velkou pravděpodobností dražší než kdyby si to myl sám = o výši přiměřeného zisku.
A protože bude chtít ušetřit, tak si mytí objednávat nebude.

Obavu z toho, že někde budou jezdit těžká auta bych zase tak neměl.
V Otrokovicích tento problém vyřešila dopravní značka zákazu vjezdu pro vozidla nad určitou váhu a ta se musela vrátit pěkně na obchvat, kde se ovšem musí platit, protože
je tam mýtná brána.
04.04.2008 (9:17)  
HonzaL - asi se předpokládá vstup soukromníků a ČD by mohly dělat problémy.
registrovaný uživatel HonzaL 
04.04.2008 (9:03)  
V článku se píše, že nová myčka v Brně bude majetkem SŽDC. To se mi nějak nezdá, k čemu by to bylo asi SŽDC dobré.
04.04.2008 (7:54)  
Silně mě to připomíná (ne)výstavbu obchvatu České Skalice. Za chvíli majitelé prohlásí, že peníze na výstavbu nového sídla nestačí, a že chtějí další.
04.04.2008 (7:32)  
Kdo tudy nekdy jezdi, jako napriklad ja, tak vi, ze tahle stavba byla potreba. Ridicum se hodne ulevi.
Majitelum RD drive pred domem staly auta, dnes jim tam shoustne provoz. Z blata do louze...
SZDC patri uznani za dobry pocin.
registrovaný uživatel Pokec  mail  
04.04.2008 (7:28)  
Na té stavbě se pohybuju celkem často a můžu říct, že si to úředníci pos... Jednak je jistý, že tam začne jezdit spousta aut a jednak to stojí nehorázný mraky peněz. Divím se, že s tím SŽDC souhlasila. Údajně je to vynucený kvůli objízdné trase, když by se něco stalo na dálnici, ale jako objízdnou bych viděl vhodnější přes Modřice. Často to vypadá, že ti úřednící nemyslí vůbec reálně, ale co se dá dělat.
04.04.2008 (7:07)  
Snad se slova pana starosty nenaplní.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko