..: WESTbahn bude konkurovat ČD - autobusy z Lince do Prahy :..

WESTbus Setra S 431 DT, foto: WESTbus Salzburg — Rakouský soukromý dopravce WESTbahn, který v prosinci rozjíždí dálkové vlaky v relaci Salzburg - Vídeň, bude kromě rakouského národního dopravce ÖBB konkurovat také Českým drahám. Stane se tak prostřednictvím sesterské společnosti WESTbus, která dnes představila několik dálkových autobusových linek. Ty od 11. prosince navážou na stěžejní železniční spoje WESTbahn, a budou tak konkurovat vlakům ÖBB mezi Vídní a Klagenfurtem nebo Grazem a Linzem, ale také DB mezi letištěm Mnichov a Salzburgem. Dvakrát denně pojedou autobusy také z Linze do Prahy, díky čemuž se od prosince nabídka spojení obou měst rozšíří z dnešního jednoho páru vlaků ČD/ÖBB na čtyři přímé spoje v každém směru.

WESTbus bude od prosince operovat na 5 linkách:

TrasaJízd za denCestovní časCena
Vídeň - Klagenfurt23h 5529 eur
Graz - Linz22h 4019 eur
Salzburg - letiště Mnichov42h 4029 eur
Linz - Praha23h 5019 eur
Klagenfurt - Salzburg22h 5519 eur

WESTbahn, patřící z 49 % skupině Rail Holding a z 51 % autobusovému dopravci Blaguss, koncipuje své spoje nejen jako přímou konkurenci pro vlaky státních dopravců, ale zejména jako návaznou síť, která k vlakům WESTbahn dopraví cestující z jiných lokalit. Autobusy jsou na železnici navázány ve stanicích Salzburg Hbf., Linz Hbf., nebo Wien Westbahnhof. Stejně jako DB Expressbus na lince Praha - Norimberk, nabídne i nová služba moderní dvoupodlažní autobusy Setra S 431 DT, doplněné modely S 417 HD a S 415 HD (mj. pro linku Linz - Praha). Ve výbavě bude WC, klimatizace, samoobslužný nápojový automat nebo bezplatné Wi-Fi připojení.

Důvodem nasazení autobusů na relaci do Prahy je mimo jiné dopravní infrastruktura. V letošním roce urazí vlak R 200/201 Anton Bruckner trasu mezi Prahou a Lincem za 4 hodiny 59 minut, resp. 5 hodin 5 minut v opačném směru, zatímco WESTbus v prosinci zkrátí jízdní dobu na 3 hodiny 50 minut. Jízdenky na vlak i bus stojí shodně 19 eur.

Zdroj: WESTbahn, WESTbus, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 13.9.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zdeněk  mail  
13.09.2011 (17:57)  
Jsem na ty autobusy zvědavej... Taky mě zajímá kde budou stavět, nebo pojedou přímo? Pak ale moc cestujících mít nebudou. A až se dostanou do kolony v Budějcích (a pak do dalších na trase), a budou popojíždět (tak jak je to teď už skoro trvale) skrz celý Budějce 50 minut, tak budou určitě cestující štěstím bez sebe... Na druhou stranu je každá konkurence přínosem. Teda doufám, že železniční dopravci jen nepokrčí rameny, a poučí se...
registrovaný uživatel Space 
13.09.2011 (17:24)  
Nejde jenom o chlastání. :) Ty vlaky mají v současné podobě smysl i pro jinou skupinu lidí, než jsou ožralové, nostalgici a režijkáři...:)

Stačí se na to nedívat jako na spojení Praha-Linz, ale jako na spojení jihočeského kraje a turisticky zajímavého pohraničí s Prahou a Linzem. Rázem ty vlaky dávají smysl, i když jedou docela dlouho...

Ty "zastávky nikde" jsou totiž docela klíčové pro obsazenost vlaku. Jak Anton Bruckner, tak i ostatní spěšňáky ČB-Linz staví v Rybníku, kde je krásná návaznost směr Vyšší Brod, Čertova stěna a Lipno. To zaručuje vhodné spojení pro turisty, cyklisty a vodáky. Sám jsem tak několikrát jel a vždy nás v Rybníku přestupovaly desítky lidí... Obdobně jsem zažil, jak italští turistě s koly nastupovali v Kaplici do vlaku směr Linz. Za tímto účelem byla zavedena i SportKarta Vltava-Dunaj... Ostatně fakt, že tyto vlaky vám vezmou kolo, je významnou výhodou, která více než vyvažuje delší jízdní dobu (mluvím z vlastních zkušeností). No a samozřejmě zdaleka ne všichni turisté v tomto regionu jsou pražáci :), dost lidí průběžně vystupovalo v Táboře nebo Benešově... Takže sečteno podtrženo, kdyby ten vlak stavěl jenom Praha-ČB-Linz, kdo by jím nakonec jezdil dál než do ČB? (Myšleno samozřejmě za stávající infrastruktury...)

Proto jsem velmi zvědavý na Westbus. Samozřejmě ho vítám, ale tvrdím, že na obsazenosti vlaku se jeho zprovoznění prakticky nijak neprojeví. Spíš si myslím, že Westbus vygeneruje poptávku v jiném zákaznickém segmentu a v jiné relaci, než pro co slouží dnešní vlaky.
13.09.2011 (16:45)  
Karel Kovářík: taky mě to napadá. Většina přeshraničních cestujících jsou turisti (Asie, USA, Italové a velké školní grupy z Rakouska). Ty davy byly většinou dost sezonní záležitost. A taky dost z nich jelo tím vlakem proto, že tam mohli v klidu chlastat. To se v busu při vší úctě k tamnímu záchodku a uspořádání fakt nedá. Uvidíme.
registrovaný uživatel Kakov 
13.09.2011 (16:38)  
ale abych jeste dodal pohled z jiné strany, ta snaha zavést busy Praha-Linz už tu byla tuším 3× (po roce 1989 2×český dopravce a 1×rakouský) a nikdy se to neujalo
13.09.2011 (16:26)  
(OT) Flexarestista, KK) Jedna věc mě na cestách z Linze na ČB bavila vždycky - ten pohled na Temelín vždycky potěší. O:-)
13.09.2011 (16:22)  
Karel Kovářík: jak píše Josef, je tam jednokolejka, samá zatáčka, navíc z kopců do Lince to musí jet dost oklikou. Změna se tam co je mi známo v dohledné době neplánuje, patrně i kvůli tomu, že se do regionu teď lejou už tak velké peníze na dálnici.

Jak už jsem uvedl v předchozím příspěvku, potíž je, že zrovna tahle trať je ukázkou toho, jak soustavné výluky a velké peníze neměly valného efektu pro obyčejného cestujícího na jízdní době (na nástupištích ano, to uznávám)
13.09.2011 (16:17)  
Na trati 196 jsem se najezdil hodně těsně po té slavné optimalizaci, co trať na 2 roky soustavně zavírala a zaváděla NAD. Vlak je to opravdu spíše pro milovníky romantiky a pivní cestující, než pro ty, kteří se potřebují rychle dostat ze startu do cíle. Základní potíž byla vždy vata v jízdní době - částečně výstavbou koridoru, částečně přepřaháním v ČB a částečně stáními in the middle of nowhere. Nezřídka se také s Plečnikem stávalo, že stál v Rakousku třeba v Summerau nebo v Kefermarktu půl hodiny, protože se cosi zadrhlo a ÖBB razí politiku (správně), že důležitější je odvézt načas proletariát do fabrik, než 30 lidí v jednom prázdném rychlíku. Výhled na fakt rychlé koleje tu je podle všeho z říše fantazií a nedočkáme se ho.

Zajímá mě - bude jezdit přes Tábor, nebo podobně jako žluťáky přes Písek? Osobně odhaduju, že spíše přes Tábor, pár měsíců do otevření D3 mezi Táborem a Veselím si zaskáčou a pak už to bude až do Budějc jednoznačně rychlejší. Úsek na hranice a dále až po Pregarten bude očistec. Ale Rakušáci se po letech skutečně dostali k tomu, že u Pregartenu už se vesele kope dálnice. Podle cedulí má být úsek do Freistadtu dokončen v roce 2015. Na české straně se asi ničeho takového realisticky nedočkáme dříve, než za 15 let.

Hádám, že vnitrostátní přeprava bude opět vyloučena.
13.09.2011 (16:07)  
KK) Z Českých Budějovic až do Lince to je jednokolejná lokálka, která se kroutí jako had. Až pojedeme Benešov - ČB bez přerušení 160 km/h, abych pak zpomalili na 100 až 50 km/h do Lince, bude to hodně znát. :-)
registrovaný uživatel Kakov 
13.09.2011 (16:05)  
a ví někdo jaký stav infrastruktury je na rakouské straně? (ptám se protože mám malé povědomí) podle mě tam žádná VRT nebude,

dále bychom si měi uvědomit, že současná jízdní doba a NAD je také daň za to, aby to v budoucnu bylo lepší, bez modernizace (a tudíž NAD) se to bohužel nezlepší....

samozřejmě chyba ČD je, že nějaké opatření ala westbahn bus nepřipravili už dávno.... (myšleno na dobu výluky)
13.09.2011 (15:09)  
Space) Problém vznikl až při korektuře - kluci to trochu pokrátili ve prospěch čitelnosti. To už jsem neviděl. Takže to opět doplním.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko