..: Dráhy na Velikonoce posílí dálkové spoje :..

Ilustrační obrázekČesko - Také během letošních velikonočních svátků a nadcházejícího víkendu dojde k mimořádnému posílení exponovaných vlaků na síti ČD. Mimořádně se tak zvýší kapacita spojů, které jsou trasovány napříč celou republikou. Dráhy po dobu svátků očekávají nárůst přepravených cestujících. Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy, kterou citoval server iDnes.cz, informovala o plánech národního železničního dopravce. "Přepravní kapacita se díky posilovým vozům zvýší zhruba o 1 500 míst."

Vlakové spoje tak posílí svou vozbu na tratích mezi městy, jako je Praha, Brno, Olomouc, Ostrava, Plzeň a Veselí nad Moravou. Další z plánovaných opatření ze strany drah je i mimořádné navýšení počtu zaměstnanců v odbavovacím sektoru, tj. u pokladen a výdejen. I tak lze ale očekávat, že se vytvoří fronty. Na spoje v kategoriích R, Ex, IC, EC a SC si však lze pořídit jízdenku prostřednictvím internetu či telefonu. Doporučuje se zakoupit si jízdenku s předstihem.

Ilustrační foto: Vítek_V

Zdroj: iDNES.cz


Vítek_V | 20.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Fauny  mail  
20.03.2008 (22:07)  
Dnešní Hutník byl ten nejotřesnější zážitek z vlaku. Neviděl jsem v životě tak přecpaný vlak. Tak tak jsem se vlezl na představek.
registrovaný uživatel miker  mail  
20.03.2008 (21:04)  
Prej posílí: dnešní Praděd z Brna do Jeseníku přijel ve složení: BDs, AB, B, pro normálního cestujícího tudíž pouze 2 vagony...hádejte jak to vypadalo v úseku Zábřeh- Ostružná...Ovšem musím pochválit kvalitu béčka, to bylo jako nový!
20.03.2008 (20:58)  
"A proto se má vlaková četa postarat (mmch. ve svém volnu) a zjistit si to sama? To asi nebude ono že?"
Jééé, pardon, já zapomněl - státní podnik:-). Hernajs, pokud mě moje práce aspoň trošku baví, tak mi snad má záležet na tom, abych ji zvládal se ctí a zákazník se na mě nedíval jak na debila, ne? I za cenu toho, že si jednou za měsíc nedej bože doma sednu na dvě hoďky k internetu, služebním brožurkám apod. a nastuduju si, co nevím nebo v čem tápu. Beru, že každý se může splést, ale nevědět téměř nic o jízdenkách z e-shopu nebo, abych já 2x za sebou učil dva brněnské průvodčí odepisovat KMB, to asi taky nebude ono, že?
Jako nezpochybňuju bordel ve smyslu informování o aktuálních změnách v tarifu, ale prostě jednou z prvotních povinností vlakových čet je znalost tarifu. Pokud ho neznají, tak prostě na tu práci nemají.
Jinak když si já chci najít tu nejlepší slevu, tak se taky musím prokousat skoro celou škálou a porovnat si je - a kupodivu se mi to daří, i když jsem obyčejný substrát. Proč totéž nemůže čas od času udělat průvodčí, když je to jeho práce a mělo by mu na tom aspoň trošku záležet?
20.03.2008 (20:16)  
Miroslav Zikmund: Souhlas.

O změně TR10 spolu s novým JŘ07/08 byli zaměstnanci co jsem slyšel školeni týden před zahájením jejich platnosti, s tím že jim školařka říkala "tohle je zrušeno", "tohle se neučte už je to jinak", "tady něco přibyde, zatím nevím co" apod. To mluví myslím za vše.
20.03.2008 (20:09)  
Za zlého, ošklivého, lidská práva porušujícího bolševika bylo povinné školení pro provozní zaměstnance ČSD organizováno každý měsíc > průvodčí / pokladní měli ročně 24 hodin (12 x 2 hodiny), vlakvedoucí tuším o 6 hodin více.
Školař dostal nejméně dva měsíce před změnou potřebné informace, takže se mohl dobře připravit a měsíc před začátkem platnosti změny pak proškolil všechny pracovníky (vlakové čety, pokladníky, výpravčí tam, kde prodávali jízdenky).
TR 10, KC 1 a vše ostatní bylo psáno jasnou srozumitelnou češtinou ....

Dnes se povinné školení zredukovalo na delší vyučovací bloky (ušetřilo se ?????), změny se chrlí doslova chaoticky nejasnou a nesrozumitelnou češtinou, včetně pravopisných chyb; změna zpravidla vyjde v polovině školicího termínu, čili polovina zaměstnanců se o změně dozví akorát z nějaké ne zcela srozumitelné DPS a školicí pracovník nemá ani dostatek času se se změnou dostatečně seznámit.
Ono taky stačí, aby „revoluční změna" byla vyslána do světa v pátek odpoledne, školař se už o změně nedozví, aby se mohl na úkor vlastního volna o víkendu připravit a celý další týden školí v terénu a o změně, kterou měl školit se dozví s týdenním zpožděním poté, co se vrátí „na základnu".
Obvykle se však změny uvedou do oběhu po bloku pravidelného školení, takže zaměstnanec se s nimi seznamuje formou DPS vylepené někde na nástěnce nebo v "knize normálií", na tohle seznamování s novinkami má asi tak 5 minut v rámci "přípravné doby" ..., přesněji řečeno, školař je jako „novinku" sděluje užaslým zaměstnancům se dvou nebo tříměsíčním zpožděním.

Kde se asi stala chyba ?


A bude hůř. Prodej jízdenek budou zprostředkovávat velmi nekvalifikované osoby (prodej jízdenek smluvním prodejcem), které ani nebudou mít příslušnou zkoušku (neumí hledat v jízdním řádu, co jim nenabídne UNIPOK, to prostě nebudou umět), budou pouze proškoleni [???] ( možná ) vyškolenou osobou > vedoucí smluvní provozovny, nebudou povinni se účastnit přepravního školení pro pokladníky, takže o nějakých změnách se budou dozvídat se zpožděním od příslušného "vedoucího", pokud se o změnách vůbec dozvědí ... a pochopí co tou slátaninou chtěl básník říci. To, že v těchto provozovnách mohou být zamëstnány osoby se znalostí věty "já nerozumnjela tóbrze cesky" se pochopitelně nevylučuje...
20.03.2008 (20:02)  
Kubíček: Chtěl bych vidět jak byste se orientoval ve všech jízdních dokladech např. v IDS ZVON, kde do vlaku můžou přijít lidé s několika typy dokladů českých, ale i německých. Ba co více. Dokonce i s doklady polskými.

A to že jim to nenaservírují pod nos je problém koho? Koordinátor chce co? Aby vlaková četa v obvodu IDS odbavovala i cestující v tomto systému. A proto se má vlaková četa postarat (mmch. ve svém volnu) a zjistit si to sama? To asi nebude ono že?

Dělám ve fabrice, kde se montují výrobky ze součástek od několika subdodavatelů. Některý z nich součástky nedodá a já nebudu schopen výrobek smontovat. Čí je to problém? Já se budu zajímat kde jsou součástky? Já sednu na kolo a pojedu pro součástky po pracovní době abych ráno mohl dělat? Asi ne že.

(a nyní si dosaďte: Fabrika = ČD, subdodavatel = IDS, subdodávka = tarifní podmínky IDS, já = průvodčí, výrobek = doklad IDS)


Maccek: Tak na školení to jistě mají, problém je v tom, že těch slev je skutečně mnoho a nikdo nejsme dokonalý. To jen pár vyvolených, kteří ale neustále na vše remcají. Já když v ruce držel vzorník jízdenek nestačil jsem se divit.

P.Kubíček sice poznamenal, že oni to umět nemusejí chudáčci, ale po lidech se to chce. Jenže on to po nás nikdo nechce. Je to v našem vlastním zájmu, najdeme si slevu nejvýhodnější a tu potom používáme, koupením jízdenky pro nás kauza "typy jízdného" končí. Kdežto vl. čety musejí znát všechny typy a to i mezinárodní, způsoby jejich označování apod. a poté se jednoduše stane to, že jim něco, co nevidí často nebo dokonce vidí poprvé vypadne z paměti.
registrovaný uživatel Maccek 
20.03.2008 (19:25)  
Ešusofilius Pardubicensis: Já na průvodčí nenadával. Jen mě osobně překvapuje, že to při mém pravidelném odbavení s jízdenkou z e-shopu na trati Plzeň - Praha vypadá tak, jako bych byl jediný cestující, který ji tam používá. Z toho by se dalo usuzovat, že nikdo neabsolvoval žádné školení na odbavení cestujícího s jízdenkou z e-shopu, nebo všichni průvodčí na školení spí? Přikláním se spíš k první možnosti. A osobně mi je občas průvodčích líto, protože kdyby náhodou šel revizor, měl by určitě z toho jistě nějakou nepříjemnost, když z překvapení co mám za lístek ani nezkontroluje, jetli souhlasí alespoň číslo in-karty na elektronické jízdence a na mé kartě.
registrovaný uživatel Mirek.S  mail  
20.03.2008 (19:04)  
Úpa: no aby ses nedivil...občas je plnej tak že sotva jede :-)
registrovaný uživatel pekař 
20.03.2008 (18:57)  
waszyn: máš pravdu, zákazník se často jako člověk nechová...:)))
registrovaný uživatel waszyn 
20.03.2008 (18:57)  
ešusofilus: lidsky to samozřejmě chápu, ale jako zákazníka mne to VŮBEC nezajímá. Ono když už zavedli ty čipové karty, byl by takový problém číst ty lístky pouze přiložením ke čtečce? Nemůžu si pomoct, ale např.chození pro Elišku k pokladně je prostě kouzelné.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko