Česko - Také během letošních velikonočních svátků a nadcházejícího víkendu dojde k mimořádnému posílení exponovaných vlaků na síti ČD. Mimořádně se tak zvýší kapacita spojů, které jsou trasovány napříč celou republikou. Dráhy po dobu svátků očekávají nárůst přepravených cestujících. Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy, kterou citoval server iDnes.cz, informovala o plánech národního železničního dopravce. "Přepravní kapacita se díky posilovým vozům zvýší zhruba o 1 500 míst."
Vlakové spoje tak posílí svou vozbu na tratích mezi městy, jako je Praha, Brno, Olomouc, Ostrava, Plzeň a Veselí nad Moravou. Další z plánovaných opatření ze strany drah je i mimořádné navýšení počtu zaměstnanců v odbavovacím sektoru, tj. u pokladen a výdejen. I tak lze ale očekávat, že se vytvoří fronty. Na spoje v kategoriích R, Ex, IC, EC a SC si však lze pořídit jízdenku prostřednictvím internetu či telefonu. Doporučuje se zakoupit si jízdenku s předstihem.
Ilustrační foto: Vítek_V
Zdroj: iDNES.cz
Jééé, pardon, já zapomněl - státní podnik:-). Hernajs, pokud mě moje práce aspoň trošku baví, tak mi snad má záležet na tom, abych ji zvládal se ctí a zákazník se na mě nedíval jak na debila, ne? I za cenu toho, že si jednou za měsíc nedej bože doma sednu na dvě hoďky k internetu, služebním brožurkám apod. a nastuduju si, co nevím nebo v čem tápu. Beru, že každý se může splést, ale nevědět téměř nic o jízdenkách z e-shopu nebo, abych já 2x za sebou učil dva brněnské průvodčí odepisovat KMB, to asi taky nebude ono, že?
Jako nezpochybňuju bordel ve smyslu informování o aktuálních změnách v tarifu, ale prostě jednou z prvotních povinností vlakových čet je znalost tarifu. Pokud ho neznají, tak prostě na tu práci nemají.
Jinak když si já chci najít tu nejlepší slevu, tak se taky musím prokousat skoro celou škálou a porovnat si je - a kupodivu se mi to daří, i když jsem obyčejný substrát. Proč totéž nemůže čas od času udělat průvodčí, když je to jeho práce a mělo by mu na tom aspoň trošku záležet?
O změně TR10 spolu s novým JŘ07/08 byli zaměstnanci co jsem slyšel školeni týden před zahájením jejich platnosti, s tím že jim školařka říkala "tohle je zrušeno", "tohle se neučte už je to jinak", "tady něco přibyde, zatím nevím co" apod. To mluví myslím za vše.
Školař dostal nejméně dva měsíce před změnou potřebné informace, takže se mohl dobře připravit a měsíc před začátkem platnosti změny pak proškolil všechny pracovníky (vlakové čety, pokladníky, výpravčí tam, kde prodávali jízdenky).
TR 10, KC 1 a vše ostatní bylo psáno jasnou srozumitelnou češtinou ....
Dnes se povinné školení zredukovalo na delší vyučovací bloky (ušetřilo se ?????), změny se chrlí doslova chaoticky nejasnou a nesrozumitelnou češtinou, včetně pravopisných chyb; změna zpravidla vyjde v polovině školicího termínu, čili polovina zaměstnanců se o změně dozví akorát z nějaké ne zcela srozumitelné DPS a školicí pracovník nemá ani dostatek času se se změnou dostatečně seznámit.
Ono taky stačí, aby „revoluční změna" byla vyslána do světa v pátek odpoledne, školař se už o změně nedozví, aby se mohl na úkor vlastního volna o víkendu připravit a celý další týden školí v terénu a o změně, kterou měl školit se dozví s týdenním zpožděním poté, co se vrátí „na základnu".
Obvykle se však změny uvedou do oběhu po bloku pravidelného školení, takže zaměstnanec se s nimi seznamuje formou DPS vylepené někde na nástěnce nebo v "knize normálií", na tohle seznamování s novinkami má asi tak 5 minut v rámci "přípravné doby" ..., přesněji řečeno, školař je jako „novinku" sděluje užaslým zaměstnancům se dvou nebo tříměsíčním zpožděním.
Kde se asi stala chyba ?
A bude hůř. Prodej jízdenek budou zprostředkovávat velmi nekvalifikované osoby (prodej jízdenek smluvním prodejcem), které ani nebudou mít příslušnou zkoušku (neumí hledat v jízdním řádu, co jim nenabídne UNIPOK, to prostě nebudou umět), budou pouze proškoleni [???] ( možná ) vyškolenou osobou > vedoucí smluvní provozovny, nebudou povinni se účastnit přepravního školení pro pokladníky, takže o nějakých změnách se budou dozvídat se zpožděním od příslušného "vedoucího", pokud se o změnách vůbec dozvědí ... a pochopí co tou slátaninou chtěl básník říci. To, že v těchto provozovnách mohou být zamëstnány osoby se znalostí věty "já nerozumnjela tóbrze cesky" se pochopitelně nevylučuje...
A to že jim to nenaservírují pod nos je problém koho? Koordinátor chce co? Aby vlaková četa v obvodu IDS odbavovala i cestující v tomto systému. A proto se má vlaková četa postarat (mmch. ve svém volnu) a zjistit si to sama? To asi nebude ono že?
Dělám ve fabrice, kde se montují výrobky ze součástek od několika subdodavatelů. Některý z nich součástky nedodá a já nebudu schopen výrobek smontovat. Čí je to problém? Já se budu zajímat kde jsou součástky? Já sednu na kolo a pojedu pro součástky po pracovní době abych ráno mohl dělat? Asi ne že.
(a nyní si dosaďte: Fabrika = ČD, subdodavatel = IDS, subdodávka = tarifní podmínky IDS, já = průvodčí, výrobek = doklad IDS)
Maccek: Tak na školení to jistě mají, problém je v tom, že těch slev je skutečně mnoho a nikdo nejsme dokonalý. To jen pár vyvolených, kteří ale neustále na vše remcají. Já když v ruce držel vzorník jízdenek nestačil jsem se divit.
P.Kubíček sice poznamenal, že oni to umět nemusejí chudáčci, ale po lidech se to chce. Jenže on to po nás nikdo nechce. Je to v našem vlastním zájmu, najdeme si slevu nejvýhodnější a tu potom používáme, koupením jízdenky pro nás kauza "typy jízdného" končí. Kdežto vl. čety musejí znát všechny typy a to i mezinárodní, způsoby jejich označování apod. a poté se jednoduše stane to, že jim něco, co nevidí často nebo dokonce vidí poprvé vypadne z paměti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.