..: Dráhy na Velikonoce posílí dálkové spoje :..

Ilustrační obrázekČesko - Také během letošních velikonočních svátků a nadcházejícího víkendu dojde k mimořádnému posílení exponovaných vlaků na síti ČD. Mimořádně se tak zvýší kapacita spojů, které jsou trasovány napříč celou republikou. Dráhy po dobu svátků očekávají nárůst přepravených cestujících. Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy, kterou citoval server iDnes.cz, informovala o plánech národního železničního dopravce. "Přepravní kapacita se díky posilovým vozům zvýší zhruba o 1 500 míst."

Vlakové spoje tak posílí svou vozbu na tratích mezi městy, jako je Praha, Brno, Olomouc, Ostrava, Plzeň a Veselí nad Moravou. Další z plánovaných opatření ze strany drah je i mimořádné navýšení počtu zaměstnanců v odbavovacím sektoru, tj. u pokladen a výdejen. I tak lze ale očekávat, že se vytvoří fronty. Na spoje v kategoriích R, Ex, IC, EC a SC si však lze pořídit jízdenku prostřednictvím internetu či telefonu. Doporučuje se zakoupit si jízdenku s předstihem.

Ilustrační foto: Vítek_V

Zdroj: iDNES.cz


Vítek_V | 20.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel George_L  mail  
21.03.2008 (12:23)  
Pjetro, FFMartin, Fauny: Já jsem jel včera OSTRAVANem (lidi stáli minimálně do HRANIC), jinak používám většinou HUTNÍKa. Od zrušení příplatků už jsem na kulturu cestování ve vlacích ČD rezignoval. Ani si nepamatuju, kdy bylo ve vlaku na chodbičce alespoň trochu k hnutí. Výsledek - PHA-OVA stále na místě, akorát jsem se párkrát postavil, aby mi nohy úplně nezdřevěněly.
Dokud budou vlaky IC/EC používat i cestující na hodně krátké vzdálenosti (proč jet pomalým Os, že?), nebude to nikdy lepší.
Co se týče místenek... Vzpomínáte si ještě na ty časy, kdy byla místenka součástí příplatku? Kdeže ty časy jsou...
21.03.2008 (12:15)  
babilon: A co taková ČD Net?
21.03.2008 (12:14)  
Kubíček: Ano, ale oni ve svém volnu pracují, např. opravují předpisy, jízdní řád, apod. Proč zmiňujete státní podnik? O ten přece vůbec nejde. ČEZ je například také státní, ale pokud neteče uklízečce voda, tak se bude zajímat a pojede po pracovní době s kyblíkem někde k řece aby měla na ráno? Dosadil jste si v mém předešlém příspěvku do té pohádky o subdodavatelích? Navíc pokud si někdo ve fabrice (ty jsou soukromé) odpíchne, padla a víc ho nezajímá.

Zmiňujete informační brožurky. Není to ale náhodou ten problém o kterém jsem v rámci IDS hovořil? Tyto brožurky skrátka koordinátor nedodal. Třebovské vlakové čety například nevědí zhola nic o IDS JMK a proč? Jak správně pan Zikmund poznamenal né každý má internet a né každý s ním umí. Mladí ano, ale ti starší nikoliv.

O vyplňování KMB žádná, pokud jde jen o jednoduché odečtení apod. je to pochopitelně chyba průvodčího, pokud někdo ale požaduje krkolomné kombinace typu 4sešitky, 2 doplatky apod. může se do toho zamotat.

Znovu zdůrazňuji že to není omluva vlakových čet. Musím uznat že jsou bohužel vlakvedoucí a "vlakvedoucí". Těch prvních je bohudík většina, bohužel ti druzí dokážou jméno společnosti zkazit rychleji než ti první napravit. Nehledě na to že si neplní ani svoje základní povinnosti. U nás v Rosicích potkávám takovou jednu mladou vlakvedoucí - bez čepice, věčně na stanovišti, s telefonem u ucha v ruce jedné, s vysílačkou v čele sunutého vlaku do Pardubic v ruce druhé, o tarifu mnoho neví, hlavně že chodí oblékaná jak ... a myslí si jak není krásná :) Možná si dráhu plete s podnikem podle jehož stylu hodí oblékaná. Pokud chce cestující nějaké info, málem ho pošle do pr... Taková tam podle mého názoru skutečně nemá co dělat a kazí jméno svého zaměstnavatele. U takových s Vámi souhlasím. Bohužel tací jen zabírají místo těm, kteří by tam pracovat chtěli a tu práci by zvládali a bavila je, ale díky nim nemohou.
21.03.2008 (11:58)  
Taky nechápu, proč musí být 14 regionetů. To nemůže být jedna celosíťová jízdenká platná pro Os+Sp, stejně jako je tomu u SONE+?
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
21.03.2008 (11:01)  
Ad mistenky: Kvuli usetrenym 30,- Kc, jak rikal pan waszyn... bohuzel ani mistenka nezarucuje misto, nejen me, ale i nekolika mym pratelum se stalo, ze vlak byl tak napechovan, ze se proste k mistu neslo dostat (u me konkretne nedelni Hasek z Blavy). Jiz dlouho si rikam, ze by nebylo od veci udelat ze vsech vlaku vyssi kvality vlaky povinne mistenkove vlaky. A mistenku davat bud gratis, nebo napr. za 20,- Kc pro vsechny. Mam s tim osobni zkusenost z Recka, kde vsechny vlaky IC jsou povinne mistenkove. Je pravda, ze se mi nekolikrat stalo, ze vlak byl proste vyprodan, nicmene do nasledujiciho vlaku jsem se vzdy dostal a cestovani je pak o mnoho prijemnejsi. V Cechach kolikrat nepomuze ani 1.trida, zvlast kdyz spousta cestujicich porad nerozezna cislovku 1 a 2... :-(
registrovaný uživatel JnR 
21.03.2008 (10:45)  
Jízdenky Regionet se nedávno probíraly na DF kraje Vysočina, překopíruju sem vyjádření GŘ ČD:

„Jízdenky REGIONet jsou vydávány jednotně pro každý z krajů, jehož hranice vždy mírně přesahují. Jsou určeny k podpoře cestovního ruchu s využitím kapacity vlaků Českých drah. Není pravdou, že by se jednalo o výrazné snížení ceny při běžných cestách, naopak došlo k výraznému zjednodušení cestování pro turisty, kteří nekomunikují v českém jazyce a preferují proto časové jízdenky bez udání přesné trasy a nutnosti se seznamovat s podmínkami přerušení jízdy a podobně. Na jejich skupinovou variantu jezdí v průměru 2,8 cestujícího, kdy ve většině případů nejméně jeden spadá do kategorie zvláštního „polovičního“ jízdného pro děti nebo důchodce.
V konkrétním případě Kraje Vysočina je nutno konstatovat, že vzhledem k velikosti kraje a dopravní sítě spojené s absencí státní hranice je počet vydaných dokladů REGIONet - Kraj Vysočina velmi nízký a nemá vlivu na celkově dosažené tržby. V daném ohledu jde tedy výhradně u udržení jednotného systému v celé síti (všech krajích). Ve druhém pololetí 2007 bylo vydáváno měsíčně maximálně 1-6 jednotlivých a 1-7 skupinových dokladů, kdy na uvedenou jízdenku cestovalo v průměru méně než jeden cestující denně.
S pozdravem
Tomáš Čech“


Má smysl zesložiťovat systém existencí jízdenky, kterou si koupí maximálně 7 cestujících za měsíc?
21.03.2008 (8:41)  
Kubíček : výborný nápad s internetem; někteří zaměstnaci vlakových čet jistě internet mají ,.. ale většina určitě ne. A do internatové kavárny zcela jistě chodit nebudou.
Co nevíte a v čem tápete to zjistíte při zkoušení u tabule pak se tomu věnujete, abyste příště kouli nedostal. U toho konduktéra je to složitější.
On v konečném důsledku zjistí, to co jistý řecký filosof "vím, že nic nevím".

Nebylo by lepší, aby ty dvě hodiny místo u internetu a brožurek strávil s kvalifikovaným školařem ?

V kursbuchu je například častá poznámka "cestující jsou odbaveni jako ve spěšném vlaku". Ovšem nejen obecných v informacích pro cestující v kursbuchu, které by měl pochopit desetiletý zákazník, v určitém případě i absolvent třetí třídy základní školy, takováto přepravní informace prostě není. Není ani v žádném předpise, ani v informační brožurce. Jak je to s tím odbavením v Sp vlaku to musíte dovodit z konstrukce dalších předpisových ustanovení.

A tady je základ, který žádný průvodčí nebo pokladník nebude sám řešit. Zákazník má právo na jasnou, srozumitelnou informaci a ne aby se prohrabával řadou ne zcela jasných textů, jejichž kombinací dojde k jinému názoru než zaměstnanec...
Jak jsem napsal a bude hůř...

JnR : když jsem začínal, zdála se mi TR10 z roku 1973 složitá a nepochopitelná a měl jsem zato, že se jí nikdy nenaučím ... dodnes si pamatuji některé pasáže, jak byla ve sutečnosti jasná, srozumitelná, psaná jednoduchým jazykem, který neumožňoval dvojí výklad téhož.

Důvodem mnoha "revolučních" slev je skutečnost, že do toho hovoří lidé z "marketinku", kteří o práci pokladníka průvodčího nemají ani ponětí (ale nejsou zatíženi modrogumním myšlením), leč vymyslí slevu, které "nelze odolat".
"Krajské" síťové jízdenky jsou dobrá myšlenka, ale při pohledu na mapku, kde je lze použít, zjistí potencionální zákazník, že k tomu, aby se mohl smysluplně někam dostat v rámci jednoho kraje, potřeboval by dvě. Jedná se především o tratě, které překračují hranice kraje, takže v řadě případů se na tu trať prostě nemůžete dostat z opačného konce téhož kraje, ale musíte mít jízdenku i na kraj sousední a nebo si doplatit.

Kolik takových krajských jízdenek asi na oné trati ten průvodčí vidí.
21.03.2008 (1:59)  
JnR: "lidí jak psů, ale všichni si sedli" - tak to je potom ideální vlak, ne? Tedy pokud to byla šestimístná kupé :)

K těm slevám - Jsou opravdu dost nepřehledné, třeba o ČD Net (vyšel o tom článek na aktualne.cz) jsem nevěděl a podle toho bych se také při plánování cesty pro pět lidí přes půl republiky orientoval (snažil bych se o auto).
registrovaný uživatel JnR 
21.03.2008 (0:23)  
Chtěl jsem se vyhnout páteční špičce, tak jsem jel už ve čtvrtek. V rámci možností se povedlo. V Brně na Hbf. dlouhé fronty, ale nový systém odbavování (šnůry cik cak natahané po celé hale a mezi nimi se motající fronty) vypadá opticky sice blbě, ale je rychlejší, než to bylo dřív. Byl by ještě rychlejší, kdyby někoho napadlo, že ve čtvrtek odpoledne před svátky by bylo dobré otevřít všechna okýnka. V Junákovi (R666) lidí jak psů, ale všichni si sedli.

Jízdenky, průvodčí...:
Proč mají ČD tak složitý "systém" slevových karet, hurá akcí a možných i nemožných slev, když se v něm nedokáží orientovat ani zaměstnanci? Jak se v tom potom mají vyznat cestující?
20.03.2008 (22:53)  
ec 177 taky nechutně plný, tak na 110%. normálně jsou tak 3 lidi v kupé do kolína a pak 1
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko