Ústecký kraj - V sobotu 22.3.2008 se po nedávno opuštěné trati 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova opět rozjedou osobní vlaky. Představitelé obcí podél trati si objednali na několik víkendů dvě jízdy osobního vlaku oběma směry za den na protest proti její plánované likvidaci. Zvána ke svezení či k návštěvě na akci je široká veřejnost.
Takzvaný Vlak protestu a naděje vyjede z Děčína nejdříve v 8:40 a pak o šest hodin později. Zpět z Oldřichova u Duchcova vyrazí ve 10:31 a poté v 16:31. Ve vlacích se bude diskutovat o obnovení pravidelné osobní dopravy na 132, záměru vybudovat místo trati 132 přivaděč k dálnici D8 a neschopnosti krajských a komunálních politiků dohodnout se na všestranně přijatelném řešení vyhrocené a silně zpolitizované situace. Starostové chtějí médiím demonstrovat svou vůli obnovit na trati pravidelnou osobní dopravu, nejprve víkendovou, později ve standardním rozsahu.
Dopravu zajistí Klub přátel lokálky ve spolupráci s dalšími subjekty, starostové dotčených obcí dali dohromady zatím 250 tisíc, které poslouží podle KPL až na 10 víkendových jízd po dvou párech vlaků. Kdo v sobotu dorazí, podpoří podle organizátorů před zraky médií i politiků zachování trati i pouhou přítomností na akci.
Bližší informace o akci v děčínském deníku.
ilustrační foto: bazala68
Co se týče trati Oldřichov-Děčín, tak by jistý potenciál měla, kdyby byla zařazena do jakéhosi IDS (za IDS nepovažuji jen Euregion Labe-Elbe, ale něco, co by mělo větší dopad na každodenní používání veřejné dopravy), nebo ještě lépe systému severočeské příměstské dopravy. Samozřejmě, že nikdy nepůjde o páteřní trať, ale jako doplňkové spojení Teplicka s Děčínem, nebo i s Bad Kšandau by se použít dala. (muselo by se ale chtít vymyslet nějakou koncepci a nenechat vlaky v časech, kdy nejezdí prakticky nikdo)
P.S.: trat znám pouze z výletů po severních Čechách, takže skutečné= slabiny asi nevidím, i přesto mi, když se kouknu na mapu logicky přijde jako dobrý doplněk k doprasvní obslužnosti.
Jinak tim, ze se techto objednanych zvlastnich jizd zucastni lidi z cele republiky, kteri by se v techto koncinach jinak v zivote neobjevili, se prokaze co? Ze tato trat je dulezitou soucasti zakladni dopravni obsluznosti? Spis bych to bral jako nejakou nostalgickou jizdu, ale navezeni "cizich" cestujicich aby tim nekdo vubec jel je spise argumentem pro zruseni nez obnoveni.. takze vysvetlete mi nekdo v cem spociva ten protest, kdyz se tam lakaji na netu lidi jim tato trat ZDO rozhodne neposkytuje. A dle poslednich jizdnich radu soudim, ze jinou ulohu nez ZDO, a to jeste v casech kdy max.preprava duchodcu k lekari a zpet, tato trat v posledni dobe rozhodne neplnila.
Proc se proboha neresi trate po nichz nekdo jezdi..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.