..: V sobotu vyjedou po Kozí dráze první protestní vlaky :..

Ilustrační obrázekÚstecký kraj - V sobotu 22.3.2008 se po nedávno opuštěné trati 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova opět rozjedou osobní vlaky. Představitelé obcí podél trati si objednali na několik víkendů dvě jízdy osobního vlaku oběma směry za den na protest proti její plánované likvidaci. Zvána ke svezení či k návštěvě na akci je široká veřejnost.

Takzvaný Vlak protestu a naděje vyjede z Děčína nejdříve v 8:40 a pak o šest hodin později. Zpět z Oldřichova u Duchcova vyrazí ve 10:31 a poté v 16:31. Ve vlacích se bude diskutovat o obnovení pravidelné osobní dopravy na 132, záměru vybudovat místo trati 132 přivaděč k dálnici D8 a neschopnosti krajských a komunálních politiků dohodnout se na všestranně přijatelném řešení vyhrocené a silně zpolitizované situace. Starostové chtějí médiím demonstrovat svou vůli obnovit na trati pravidelnou osobní dopravu, nejprve víkendovou, později ve standardním rozsahu.

Dopravu zajistí Klub přátel lokálky ve spolupráci s dalšími subjekty, starostové dotčených obcí dali dohromady zatím 250 tisíc, které poslouží podle KPL až na 10 víkendových jízd po dvou párech vlaků. Kdo v sobotu dorazí, podpoří podle organizátorů před zraky médií i politiků zachování trati i pouhou přítomností na akci.

Další informace k akci

Bližší informace o akci v děčínském deníku.

ilustrační foto: bazala68


NIcKON Poslat mail autorovi | 20.3.2008 (7:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
20.03.2008 (14:42)  
Nevím, co je na dvou vlacích denně "strašně drahého", když na trati prakticky neprobíhá údržba a křižování vlaků zajišťují průvodčí. Rušením spojení na takovýchto tratích se na ostatní tratě neušetří vůbec nic. Neušetří ani kraj, který bude muset zajistit ze svých prostředků silniční infrastrukturu. Pouze se krajské dotace přesunou od drážního dopravce a správce firmám provozujícím silniční dopravu a udržujícím silnice. Jediným problémem je dnes nedostatečný efekt úspory jízdou po kolejích vzhledem k zastarání a vyšší hmotnosti současných kolejových vozidel. To se ale dá řešit poté, co budou omlazeny páteřní tratě a vozidla na nich a třeba i postaveny nové dálkové tratě. V tomto myslím není kam spěchat, likvidaci jako takovou považuji za unáhlený, krátkozraký krok. Jiná věc je, že ona likvidace často probíhá samovolně při nevyužívání tratě.
20.03.2008 (14:09)  
Jen malou poznámku pro upřesnění k článku: trať zrušena není, zrušen (neobjednán) byl pouze provoz osobní dopravy (a to je docela podstatný rozdíl, protože trať je nadále udržována v provozuschopném stavu); i když, bohužel, co není, může (brzy) být...
registrovaný uživatel Falda 
20.03.2008 (13:25)  
Zdravím všechny zastánce nezrušení trati č. 132 Děčín-Oldřichov u Duchcova. Měl bych otázku, jestli někdo z vás ví, kolik bude sobotní jízda tam a zpátky stát korun? Mockrát děkuji za odpovědi.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
20.03.2008 (10:58)  
waszyn: I vy máte v mnohém pravdu, bohužel na mě vaše argumentace působí trochu schematicky. Úplně stejné věci totiž slýchám z úst zastánců plošného rušení místních tratí. Možná vás to překvapí, ale jsou dosud místa, kde si lidí po železnici skutečně vyřizují svoje každodenní potřeby, jako dojíždění do práce atp. Když se podívám do mapy a poslechnu si část argumentů starostů dotčených obcí, tak Kozina skutečně lidem sloužila. A do doby, než na ní někdo začal účelově utlumovat dopravu až na ty "dvě 810 v nepoužitelných časech denně", sloužila dobře. Navíc o víkendu bývala prý plná turistů, protože po cestě je spousta hezkých míst. A neposlední řadě výhodně spojuje děčínský region s teplickým. Jinými slovy, plní všechny tři podmínky, proč by podle vašeho názoru měla být zachována. Btw, připadne Vám finančně výhodnější zrušit trať a pak honit ZDO narychlo stavěnými silnicemi, obchvaty a přeložkami, protože stávající silnic kapacitně prostě nevyhovují? Mimochodem, jak by ta ZDO v Ústeckém kraji asi vypadala? Asi tak, že by si všichni nakonec museli koupit auta. A kromě toho existuje i druhá cesta á la Želenice Desná. Co vy na to?
registrovaný uživatel bazala68  mail  
20.03.2008 (10:50)  
fabie: Souprava KPL, tedy M 131 1441
registrovaný uživatel waszyn 
20.03.2008 (10:33)  
to louis: v mnohem mate pravdu, ale je zde jedna zakladni vec a to jsou penize. stejne jako nejmenovany diskutujici, ktery porad dava za vzor svycarsko. nejsme bohati jako svycarsko. dokonce ani jako nemecko. navic ustecky kraj, se svou hustotou a kvalitou osidleni.. proste v nasich zemepisnych sirkach a rozpoctovych moznostech musime opravdu uvazovat realisticky. Zeleznice-koridory,hlavni meziregionalni trate,primestska doprava kolem krajskych mest,turisticky atraktivni oblasti se silnou prepravni poptavkou,rychla nakladni doprava. Trat kde 2x denne prosvisti 810 je bohuzel strasne draha sranda a ja se hodne branim tomu toto financovat z verejnych zdroju, ty bych smeroval na zkvalitneni smysluplnejsich projektu, presne tak jak to ma v planu ustecky kraj. Mene a lepe nekdy znamena vice nez hodne a spatne.
20.03.2008 (10:18)  
waszyn: Ona totiž není otázka, jestli po trati někdo jezdí, ale jestli by mohl někdo jezdit. Ono je sice krásný mít dálniční přivaděč, který odstraní kamiony z obcí, celkově je to však krok ukazující současnou politiku ČR: vše pro auta, vlaky jsou mimo hlavní tranzit přežitkem. V Německubyl obdobný "boom" rušení lokálek v 70.-90. letech a dneska tam začíná vycházet najeom, že byla chyba polovinu lokálek zrušit a v řadě z nich i snést. V oblasti, v níž se pohyuji je takových tratí hafo a skoro u všech mají kraje(okresy) i zemská vláda zájem na jejich obnovení a zařazení do různých projektů příměstských, nebo turistických tratí.
Co se týče trati Oldřichov-Děčín, tak by jistý potenciál měla, kdyby byla zařazena do jakéhosi IDS (za IDS nepovažuji jen Euregion Labe-Elbe, ale něco, co by mělo větší dopad na každodenní používání veřejné dopravy), nebo ještě lépe systému severočeské příměstské dopravy. Samozřejmě, že nikdy nepůjde o páteřní trať, ale jako doplňkové spojení Teplicka s Děčínem, nebo i s Bad Kšandau by se použít dala. (muselo by se ale chtít vymyslet nějakou koncepci a nenechat vlaky v časech, kdy nejezdí prakticky nikdo)
P.S.: trat znám pouze z výletů po severních Čechách, takže skutečné= slabiny asi nevidím, i přesto mi, když se kouknu na mapu logicky přijde jako dobrý doplněk k doprasvní obslužnosti.
registrovaný uživatel fabie 
20.03.2008 (10:18)  
a vy nekdo co pojede za soupravu?
dopisovatel nebo člen ŽP Andrew33  mail  
20.03.2008 (10:13)  
Je to pěkná snaha... přeju jim úspěch a obnovení pravidelného provozu na Kozí dráze. Ať už ten debilní Šulc, co si vozí prdel ve služebním autě, vidí, že se před nim nikdo nesedne na prdel.
registrovaný uživatel waszyn 
20.03.2008 (9:52)  
No docela premyslim nad vyhodami toho mit kamiony a auta mirici na dalnici primo v centrech obci aby mohla 2xdenne v nepouzitelnych casech prosvistet 810 za vesnici. Ale treba mi unikla nejaka dulezita informace.. Znam jen ty obce a posledni jizdni rady na teto trati.
Jinak tim, ze se techto objednanych zvlastnich jizd zucastni lidi z cele republiky, kteri by se v techto koncinach jinak v zivote neobjevili, se prokaze co? Ze tato trat je dulezitou soucasti zakladni dopravni obsluznosti? Spis bych to bral jako nejakou nostalgickou jizdu, ale navezeni "cizich" cestujicich aby tim nekdo vubec jel je spise argumentem pro zruseni nez obnoveni.. takze vysvetlete mi nekdo v cem spociva ten protest, kdyz se tam lakaji na netu lidi jim tato trat ZDO rozhodne neposkytuje. A dle poslednich jizdnich radu soudim, ze jinou ulohu nez ZDO, a to jeste v casech kdy max.preprava duchodcu k lekari a zpet, tato trat v posledni dobe rozhodne neplnila.
Proc se proboha neresi trate po nichz nekdo jezdi..
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko