..: Ukončení nostalgických jízd na muzejní železnici Č. Kamenice – K. Šenov :..

Ilustrační obrázekKamenický Šenov - Klub přátel lokálky (KPL) s politováním oznamuje, že Velikonoční jízdy na trati 901 Česká Kamenice – Kamenický Šenov jsou zrušeny. Důvodem zrušení je nejasná situace, vzniklá po prodeji dráhy v závěru loňského roku. Protože nedošlo k dohodě mezi KPL a současným majitelem trati, předpokládáme, že k obnovení jízd pod hlavičkou KPL na muzejní železnici již nedojde.

Z téhož důvodu se uzavírá Muzeum místních drah v Kamenickém Šenově, které bude možné naposledy shlédnout o velikonočním víkendu a v pondělí, tj. 22. - 24.3. 2008.

KPL děkuje všem svým příznivcům za podporu. Naše jedenáct let trvající úsilí získat trať do vlastnictví a vybudovat zde plnohodnotné železniční muzeum končí nezdarem - přesto na dobu strávenou na této krásné lokálce nikdy nezapomeneme. S příznivci železniční nostalgie se těšíme na shledanou při dalších historických jízdách na některé z českých železničních tratí.

Miroslav Fogl - KPL

Foto: K muzejní železnici neodmyslitelně patřil motorový vůz M 131.1441 „Hurvínek“. Na snímku je zachycen 28. 10. 2007 při jedné ze svých posledních jízd do České Kamenice.

Zdroj a foto: KPL


JRtrain Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Liberecký ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.03.2008 (22:15)  
Miroslav Zikmund: Za to, že o. s. poskytlo registrovanou značku subjektu, který prakticky nemůže ovlivňovat, si může samo. Ale za to může hlavně neinformovanost členstva. Konceckonců, ruku na srdce, takové kluby fungují na několika tahounech a na šedé většině, která je ráda, že jí někdo připraví akci až pod nos. Tu zodpovědnost nesu i já, neb jsem u toho byl. Jediný pokus to zvrátit skončil fiaskem. Nyní existuje sice poměrně slušně fungující o. s., která ale levně dodává know-how eseróčku, do kterého nemůže moc kecat a má z toho od něj jen nadprůměrně drahé projížděcí akce, u kterých je v kalendáři napsáno, že je o. s. vlastně nepořádá. A na řadové členy se všude dívají skrz prsty. Vzhledem k tomu, že je tam spousta dobrejch kluků, tak je mi to líto. Jsem zvědav, jestli se mnou po tomto příspěvku půjde ještě někdo z nich na pivo:-)
14.03.2008 (22:15)  
samlep : nechci tady vést odbornou polemiku, ale ať koukám jak koukám na web Úřadu průmyslového vlastnictví, tak tam je registrována značka = logo, ale že by z toho plynula i ochrana písmenek KŽC (nemožnost použití pro jinou obchodní společnost, např. vámi uvedené pekařství KŽC = Král, Železný, Coufal pekařství s.r.o.), tak to se mi jaksi nezdá.
Tohle řeší právní úprava v obchodním zákoníku.

Domnívám se, že nelze zabránit ani tomu, aby někdo založil občanské sdružení KŽC Doprava o.s., protože toto se řídí zákonem o sdružování občanů, registraci provádí ministerstvo vnitra, které v rámci registrace také schvaluje stanovy. Zkoumá pouze to, zda stanovy neodporují zákonům a zda neexistuje občanské sdružení se shodným názvem.
14.03.2008 (21:18)  
Tož to sú svi ě jak sa patří haj i. Byl jsem tam a bylo to krásné, augustu odtřelit zničil něco tak pěkného a té lidé se o věci snažili tak pěkně starat. Přišel mi to vcelku normální člověk, jak vidím velice jsem se mýlil. Škoda.
14.03.2008 (19:36)  
Miroslav Zikmund:Jakým způsobem asi mohlo občanské sdružení zabránít vzniku obchodní společnosti KŽC Doprava s.r.o. ?
Nechci se hádat, ale pokud jde o registrovanou ochrannou známku (což KŽC je), nemůže každý jouda toto porušovat a jen tak ze srandy založit nějakou fa obsahující tuto zkratku a používající stejné logo (např. KŽC pekařství, s.r.o.).
14.03.2008 (19:15)  
gzy : mohl byste prosím podrobně popsat, čeho by mělo být dosaženo bojkotem akcí pořádaných občanským sdružením Klub železničních cestovatelů ?
Občanské sdružení KŽC, o.s. nemá žádnou možnost ovlivňovat činnost obchodní společnosti KŽC Doprava s.r.o, což je patrné z obchodního rejstříku.
Vycházet z toho - jak činí pan Fogl, že pan Augusta je čestným předsedou KŽC, o.s. je stejné, jako kdyby odpůrci politiky ODS, např. placení regulačních poplatků u lékaře vyzvali k bojkotu akcí pořádaných Kanceláří presidenta republiky nebo Správou pražského hradu s odůvodněním, že pan president je čestným předsedou ODS ...
Jeden z mnoha mých šéfů říkal "kdo umí umí, kdo neumí čumí ...". Pokud někdo závidí dobré vztahy pana Augusty se SŽDC s.o. nebo ČD a.s., pak je to jeho problém.
Pan Augusta holt "umí" a ti ostatní holt jen "čumí".

Jakým způsobem asi mohlo občanské sdružení zabránít vzniku obchodní společnosti KŽC Doprava s.r.o. ? Je to stejné, jako kdyby se skupina tři občanů rozhodla založit občanské sdružení České dráhy o.s., tak tomu nemohou ČD a.s. zabránit. Pochybuji, že by se ČD a.s. podařilo zabránit vzniku obchodní společnosti České dráhy s.r.o.
registrovaný uživatel Kóřa 
14.03.2008 (19:03)  
Už půl roku plánuji strávit velikonoce v Kamenickém Šenově a okolí České Kamenice. Na celé svátky mám již napsanou dovolenou, nakoupené jídlo a hlavně chuť se tam vypravit. Tahle zpráva mně vážně zamrzela u srdce. Kamenickošenovskou lokálku mám moc rád. Byl jsem u jejího zahájení a přijedu i na její ukončení. Pro toto dění nemám jiných slov než ty které se zde nedají uvádět. Snad bude rozloučení s KPL aspoň s rekordním počtem návštěvníků.
registrovaný uživatel gzy 
14.03.2008 (17:56)  
Dobrý den, nemám ve zvyku účastnit se diskusí, ale k této bych rád něco málo řekl. Berte to jako postřehy v kostce od vnějšího pozorovatele, členové KPL by asi řekli přesnější informace.
Bývalý šéf KPL p. Kříž řadu let měl, řekněme slušně, nepříliš pořádku v účetnictví. Když se konečně povedlo p. Kříže odstavit z funkce bylo zjištěno, že spolek má dost značné dluhy. Spolek začal věci dávat do pořádku a platit dluhy, pro běžného smrtelníka astronomické.
Perličkou je to, že p. Křížová, nevím jak teď, ale bývala průvodčí ČD, zakoupila dům za sedmicifernou částku, Asi měla dost našetřeno... Mimo jiné je také spolumajitelkou KŽC doprava s.r.o.(viz Obchodní rejstřík)
Po odchodu z KPL se pak p. Kříž přidal k p. Augustovi a KŽC. Lze si snadno domyslet manipulace, kdy KPL jako nájemník, který je řadu let partnerem majitele trati, je takřka ze dne na den označen nedůvěryhodným a trať je prodána KŽC, protože konexe p. Augusty u ČD a SŽDC jsou myslím více než známé, takže se jimi nebudu zabývat.
O zájmu provozovat drážní dopravu na zmíněné trati lze úspěšně polemizovat, vzpomeňme uplynulé působení KŽC doprava na trati 013 - jedním slovem -fiasko! Nehledě na to, že Šenovská trať je na rozdíl od 013 nyní technicky nezpůsobilá a další opravy jsou nutné.
Osobně jsem považoval KŽC za solidní spolek s letitou tradicí a úctyhodným rozsahem činnosti, ale propůjčuje-li se k takovýmto aktivitám, není asi co dál říct. Snad jen vyzvat všechny příznivce železnice k bojkotu akcí KŽC, protože pro to k čemu došlo v Šenově mám jediné publikovatelné označení – PODRAZ!
registrovaný uživatel LapiCB  mail  
14.03.2008 (14:47)  
Zajimave, muze nekdo velice strucne popsat historii za poslednich 10 let zejmena pak konec, kdo a proc ji koupil, za kolik atp.? Diky :-)
14.03.2008 (14:31)  
Railfort: pan Fogl jej poslal tuším někdy v týdnu, ale do článku se asi úplně nehodí, takže jen v diskusi:

Otevřený dopis členské základně KŽC:

Kolegové,

gratuluji Vám (spíše ze slušnosti než upřímně) k vítězství ve výběrovém řízení a získání trati Česká Kamenice – Kamenický Šenov do vlastnictví. Dovolte mi malé zamyšlení nad touto transakcí – deset let života věnovaného (marné) snaze lokálku získat a vybudovat zde železniční muzeum mne k tomu doufám opravňuje.

Pokud chápu sled událostí tak, že jde o završení dlouhodobé snahy Klubu železničních cestovatelů vlastnit železnici „ber kde ber“, přeji Vám při jejím provozování mnoho úspěchů a pevné nervy – budete je potřebovat. Vlastnit a provozovat železniční trať vyžaduje mnoho úsilí, nadšení – a rovněž statisíce (miliony) korun a stovky (tisíce) dobrovolně odpracovaných hodin.
Snažím se chápat, že žijeme v době fungování tržních mechanismů a proto jste využili možnost trať koupit - nechápu, že jste neprojevili snahu s domácím Klubem přátel lokálky o celé věci na rovinu jednat. Vždy jsem považoval KŽC za férové sdružení železničních fandů (několikrát jsem se Vámi pořádaných akcí zúčastnil) a způsobem Vašeho jednání jsem mírně řečeno zaskočen.

Je zde samozřejmě druhá možnost – totiž že nejde o „akci“ Klubu železničních cestovatelů ale o aktivitu jednotlivce (jednotlivců); v tom případě ovšem nechápu, jak jste mohli dovolit takto brutální zneužití značky KŽC. Uvědomte si, že mnoho let budovaná pověst utrpěla vážné šrámy!!! Argument, že KŽC klub a KŽC Doprava není jedno a totéž, neobstojí – všimněte si například prvních tří písmen v názvu nebo jména čestného předsedy a možná lépe pochopíte, proč se na Vás mnozí železniční fandové začnou koukat „skrz prsty“ . Mám-li být upřímný, myslím, že si to plně zasloužíte…

Ještě jednou Vám gratuluji a (možná) někdy na Vaší muzejní železnici nashledanou!

Miroslav Fogl, odstupující jednatel KPL
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.03.2008 (14:19)  
Rodny: A jak se chová ke svým vozidlům?
KPL: Slyšel jsem něco o nějakém otevřeném dopisu členům KŽC. Nešlo by ho přihodit?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko