..: Ukončení nostalgických jízd na muzejní železnici Č. Kamenice – K. Šenov :..

Ilustrační obrázekKamenický Šenov - Klub přátel lokálky (KPL) s politováním oznamuje, že Velikonoční jízdy na trati 901 Česká Kamenice – Kamenický Šenov jsou zrušeny. Důvodem zrušení je nejasná situace, vzniklá po prodeji dráhy v závěru loňského roku. Protože nedošlo k dohodě mezi KPL a současným majitelem trati, předpokládáme, že k obnovení jízd pod hlavičkou KPL na muzejní železnici již nedojde.

Z téhož důvodu se uzavírá Muzeum místních drah v Kamenickém Šenově, které bude možné naposledy shlédnout o velikonočním víkendu a v pondělí, tj. 22. - 24.3. 2008.

KPL děkuje všem svým příznivcům za podporu. Naše jedenáct let trvající úsilí získat trať do vlastnictví a vybudovat zde plnohodnotné železniční muzeum končí nezdarem - přesto na dobu strávenou na této krásné lokálce nikdy nezapomeneme. S příznivci železniční nostalgie se těšíme na shledanou při dalších historických jízdách na některé z českých železničních tratí.

Miroslav Fogl - KPL

Foto: K muzejní železnici neodmyslitelně patřil motorový vůz M 131.1441 „Hurvínek“. Na snímku je zachycen 28. 10. 2007 při jedné ze svých posledních jízd do České Kamenice.

Zdroj a foto: KPL


JRtrain Poslat mail autorovi | 14.3.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Liberecký ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Majra  mail  
16.03.2008 (9:33)  
Asi se do mě hodně lidí pustí, ale když jsem se i ke mně tato zpráva donesla, tak mě napadlo jediné: A do pr....

Nikdy se mi nechtělo srovnávat "soukromé" sdružení a společnosti s českými drahami, nicméně toto mě k tomu dost ponouká. KPL mě přišlo jako - zjednodušeně řečeno - spolek fandů železnice, lokálky a historie, kteří byli ochotni - jak již bylo na mnoha místech napsáno - odpracovat nespočet stovek hodin na lokálce. A hlavně mi přišlo, že jejich cílem je sice provozovat lokálku, ale hlavně pro potěšení svoje a návštěvníků, a alespoň z pohledu člověka, který díky jim dojel 5x až do Šenova a nemusel z Kamenice pěšky, se mi to jeví, že se jim to povedlo.
Zatímco KŽC, byť ochotna na trati jezdit, se na těch téměř 5km zmrtvýchvstané tratě asi kouká jako na prostředek, na kterém je možno vydělat.

Nechcu říct, že by to neměly zvládat, ale železnice by měla být v prvé řadě služba lidem a třeba prostředek k potěšení očí dětí, které nadšeně na (mnohnde čím dál méně projíždějící) vláček mávají. A ne jako podnik, který má za každou cenu vydělávat. Myslím si, že v KPL tu výše uvedenou "prvou řadu" chápali docela dobře a mnoho lidí o správnosti svého počínání dokázali přesvědčit.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
16.03.2008 (8:33)  
Miroslav Zikmund: Stanovy jdou změnit ještě v době, kdy se registrace připravuje. Jen o písmenkách je irelevantní mluvit, protože dané logo a základní slovní spojení používají všechny subjekty a před očima široké veřejnosti prostě uživatelé loga, ať je to, kdo je to, ponesou odpovědnost za, jak říkáte, "smrtelné hříchy" jiného uživatele. Můžete to vysvětlovat stokrát, ale lidi od fochu na členy KŽC prostě takto hledět budou, což mne velmi mrzí, protože si Vás a dalších velmi vážím.
Podle odkazu od Z-Z je logo registrováno na jméno čestného předsedy, alespoň tak to chápu, takže nevidím problém, proč by nemohlo přecházet při provedení potřebných administrativních úkonů na úřadujícího předsedu.
Bojkot akcí je skutečně zbytečnost, protože i akce, na kterou dorazí dva lidé může být příjemná a úspěšná a její dobrá prezentace přináší potřebné know-how i tak. Podle ceny náročnějších akcí předpokládám, že jsou již zaměřeny na trochu jinou klientelu.
15.03.2008 (23:58)  
Kykin: dekujeme Vam za zpravu:( je to velmi velmi smutny...lidi jsou jak vsi
registrovaný uživatel Kykin 
15.03.2008 (23:28)  
Vážení. Dovolte mi srovnat situaci která byla v KPL a která je nyní v KŽC o.s.- je totiž v mnohém podobná. Asi vůbec prvně začnu od toho co napsal v otevřeném dopise kolega z KPL, Mirek Fogl. Z tohoto dopisu je zřejmé, že nikdo nechce, aby došlo k rozpadu KŽC o.s., ale aby si jeho členové uvědomili k čemu byla jejich značka, jméno, know-how apod. zneužito a to vcelku nepozorovaně a z "dobrým úmyslem". Také já jsem patřil ke stoupencům p. Kříže, kterému jsem bezmezně věřil a považoval jej za jednoho ze svých nejlepších přátel. Stál jsem společně s ním u zrodu KPL a jejího působení na lokálce do K.Šenova. Nikdy by mě nenapadlo a nechtěl jsem uvěřit, že je schopen své přátele podvádět a lhát jim takovým způsobem. A možná nebýt příchodu jednoho z nejnovějších členů do KPL, který byl zaměstnán ve firmě Česká severní dráha s.r.o. asi bychom se nestačili divit, že jednoho dne by z ničeho nic přišel na nádraží do K.Šenova exekutor a zabavil by třeba M131.1441, T211.1532 apod... a bylo by po KPL. Svého času jsem byl onou níže uvedenou šedou většinou, která se na činnosti podílela dost sporadicky, ale mělo to svoje důvody. Ono totiž podílet se na klubové činnosti významným způsobem by znamenalo mj. "vidět do karet" p.Křížovi, což se nepodařilo, mimo jeho 2.manželky, nikomu. Stal jsem se tedy členem tříčlenné revizní komise a docela klidně jsme se nechali téměř dva roky "opíjet" vysvětleními, že je vše v pořádku a to až do roku 2005, kdy se v účetnictví objevila 1.exekuce, jež rozkryla mnohé. Po následně stupňované kritice již od valné většiny členstva, která vyvrcholila v prosinci 2005, došlo k odstoupení p. Kříže na vlastní žádost z funkce tajemníka a v témže dni i člena KPL ...
Přestože výbor KPL byl pětičlenný (s jeho drobnými obměnami), nikomu se za celou dobu existence KPL nepodařilo zjistit, že je něco v nepořádku (čímž je neobviňuji). Dokonce si dovolím tvrdit, že ani nemohli zjistit, protože se jim nedostávalo potřebných informací.
Takže díky "samovládě" p.Kříže se podařilo vyzvednout dráhu do K.Šenova z popela, což mu nemůžu ani nechci upírat, ale také málem do tohoto popela zahodit a to společně se získanými vozidly a majetkem KPL a dále prací několika desítek členů a příznivců KPL a nespočtu lidí z různých spolků a společností(SC Praha,Výtopna Zlíchov, NTM, SŽN Děčín, MBŽS, TSŽ-ÚTD Teplice, SŽVJ a dalších) a v neposlední řadě značky KPL (o přátelství nemluvě)
Jak řekl jeden z nejmenovaných zastupitelů K. Šenova: "Být nekontrolovatelným vládcem takového sdružení, dává tomuto jedinci pocit výhradního vlastnictví ..."
"...a to až do jeho úplného konce" pozn. autora
=> čtenář sám nechť si udělá obrázek o tom, kam se bude ubírat budoucnost sklářské lokálky, ale nechme se překvapit...
15.03.2008 (22:24)  
Railfort : myslíte, že při tvorbě stanov někdo někdy myslel na registraci nějaké značky ? Tím spíše, že značka byla vytvořena až po schválení stanov.
Ať tak či onak, je registrováno logo (grafické provedení), nikoli tři písmenka z abecedy.
Na "jméno (aktuálního) předsedy" to asi registrovat nejde, to by se muselo registrovat na právnickou osobu, jejímž statutátním orgánem je předseda.

kóřa : je to o tom, že zde jeden z diskutujících vyzval k bojkotu akcí občanského sdružení KŽC, které s tím nemá nic společného, zatímco jiní zde rozvinuli debatu o poskytnutí ochranné známky o.s obchodní společnosti, která trať získala do vlastnictví a tedy fikci, že s tím občanské sdružení něco společného mít musí a tudíž musí "nést odpovědnost" za tento téměř smrtelný zločin.
Přitom občanské sdružení žádnou známku registrovánu nemá a nemohlo nikomu poskytnout souhlas s jejím užíváním.
Je to stejné, jako výzva k bojkotu kubánských pomerančů na protest proti uvěznění kubánských disidentů... v domnění, že tak Castrův režim padne, protože se proti diktátorovi vzbouří pěstitelé pomerančů nemajících odbyt.
registrovaný uživatel Kóřa 
15.03.2008 (8:50)  
Lidi krásně se čte Vaše povídání o značce Kžc ale jakou to má souvislost s tím o co nádherného příjdeme ?? Spíš někdo napište co bude dál protože by mne to opravdu zajímalo.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
15.03.2008 (8:34)  
Z-Z: Nevím, jak to správně funguje, ale čekal bych, že značka bude registrována na úřadujícího předsedu a že tento fakt bude ošetřen ve stanovách klubu.
registrovaný uživatel Z-Z 
15.03.2008 (5:11)  
Viděl jste někdo tu registraci ochranné známky?
http://www.upv.cz/pls/portal30/ozdet?pozk=2073873
Tož a včíl mudrujte.
15.03.2008 (0:27)  
Ani se tomu nedivím, u nás je možný všechno!
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
14.03.2008 (22:19)  
Miroslav Zikmund: Máte pravdu. Toto ovšem není ten příklad. Zde bylo s. r. o. založeno s vědomím o. s. a byla mu poskytnuta registrovaná značka.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko