..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
26.02.2008 (14:13)  
Babilon: Ano, ale je to ukázka spolupráce více dopravců, kterou si tu spousta lidí nedokáže představit.
26.02.2008 (13:52)  
Web: To nemá s integrací nic společného. To je jenom prodej zboží několika dodavatelů stejně jako v jakémkoliv jiném obchodě. Takovým způsobem není problém "zaintegrovat" obyčejný rychlík a SC či SA.
registrovaný uživatel Web 
26.02.2008 (13:38)  
Velmi zajímavá debata :-) Co říkáte na to, že pod rezervačním systémem megabus.cz začínají jezdit i jiní dopravci než letuška a přitom je k tomu nikdo nenutí? Zkrátka se "integrují" sami :-) Samozřejmě nejde na jedné trati zaintegrovat koženky a vlak pěti tříd :-) Ale nevidím nejmenší problém ve vydávání různě lomeného jízdného apod...

A síťovka - chcete snad využívat volné minuty od Oskara i při volání z Eurotelu? A jaktože vám vubec síťovka neplatí pro autobusy? A co SoNe která neplatí v rychlících!
26.02.2008 (12:24)  
Seath: Proč by SA měli mít povolení na celou síť SŽDC ? Já myslím, že jim bude stačit povolení na tratě kde teď jezdí Pendolíno.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
26.02.2008 (12:22)  
IDeeSák: Přiznávám, že to nebylo vybráno asi vhodně, ale k tomu nej luxusu za tři roky mi to připadá, jak nejmenovaná firma dnes vyrobila nejlehčí notebook na světě a zítra vyrobí opět nejlehčí notebook na světě. Kdyby se výrobní rozvoj všude zastavil, tak možná můžu mít nej,ale říkat o tom co bude možná za tři roky, že to bude nej... Nicméně jsem zvědavej co se na kolejích nakonec objeví.
26.02.2008 (12:16)  
Jabkin - Trochu špatné přirovnání. Jančura "chleba" zaplatí až když jej dostane a bude jej moci spotřebovávat. Těžko jej bude kupovat před upečením.
registrovaný uživatel Jabkin  mail  
26.02.2008 (12:00)  
dohlib: Nevím co pan Jančura kde přesně řekl, ale podle toho jak je to tady prezentováno, to zní jak chleba zaplatím jen když bude chutný a na prodejně se prodávat. :)
registrovaný uživatel dohlib 
26.02.2008 (11:36)  
Pan Jančura z SA jednou odpověděl do médií na otázku, co když dopadnete jako RT Express tím stylem, že neudělá stejnou chybu jako oni. Prý si objedná vozidla u kterých již výrobce či dodavatel zajistí, aby byla schválena, pak je teprve převezme a zaplatí.....
26.02.2008 (11:12)  
Je zajímavé jak každý článek o SA zvedne bouřlivou debatu,ale zatím se vlastně vůbec nic neděje.SA si vlaky ani neobjednal,ani nepožádal ŠŽDC o trasy,takže zatím je to coby kdyby. Až budou vozidla schválena a požádáno o trasy pak je se očem bavit,zatím již nějakou dobu vychází různé články že již za 3 roky ale před rokem to bylo taky za tři roky.Jen doufám že to nedopadne jako RT-Expres.(doměnku že RT-E byl zakamuflovaný pokus SA co bude následovat když se požádá o trasy neberu)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
26.02.2008 (10:58)  
Mno možná půjde o Velara na bázi ICE-T .. kdo ví. Ty mají Vmax 230 km/h a dle mých informací je možné je spíše přizbůsobit české infrasktuře než Taurusy.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko