..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   
27.02.2008 (21:51)  
Já přeci upozorňuju na fakt, že nemůžeš někoho strašit, že když si neváží pár minut navíc ve vlaku, je to totéž, jakoby si nevážil tří tisíc na výplatní pásce, tak to prostě není.

A pak taky jízdní doba není vše. I když ne každý ve vlaku pracuje, dost lidí si tam přečte knížku nebo zahraje karty, což je zase pro většinu v autobuse problém.

Ještě co se té práce týče: Nevím, jak to máš ty, ale já mám stanovenou dobu, kdy v práci být musím (asi 40 % celkově odpracovaných hodin) a zbytek je víceméně na mně, kde a jak udělám. Troufám si tvdrit, že případů jako já bude jen přibývat.
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (21:41)  
MJ - sorry, ale ten si s tim zase dost hrajes ty... 15% ceny navic za 15% casu dolu - tam prece neni zadna vazba a jednotkova umera a oceneni...

A porad mam pocit, ze vetsi (nerku-li drtiva) cast populace ve vlaku pracovat nemuze, protoze pracuje jen na svem pracovisti (u tech, co ve vlaku pracuji a pritom jdou do prace mi navic neni jasne, proc vlastne do te prace jedou a nezustanou doma rovnou, kdyz muzou delat "na dalku"...)

Ta otazka ma stat jinak - co vy ostatni - hraje pro vas 10 minut roli? (pokud ne, tak zrusme koridory, usetrime hodne miliard) Nevim proc, ale kdyby byl o tech 10 (13) minut rychlejsi vlak, tak to bude uplne jasne a vlak by bus "valcoval o plnych 13 minut", takhle naopak je to "v podstate remiza":)
27.02.2008 (21:37)  
babilon, M: Pozor na tu demagogii s procenty!

Pro mě třeba jízdní doba vlaku zvýšená o 15 % neznamená nic jiného, než že udělám o 15 % víc práce (samozřejmě za předpokladu, že vlak má slušnou úroveň a nablízku je 220 V), což může znamenat nějaké 4% navýšení platu ;-)

I když se říká, že čas jsou peníze, nemůžeme zaměňovat veličiny bez rozmyslu a tvrdit že je to totéž.

A co vy ostatní, jakou pro vás hraje jízdní doba roli? Jste ochotni zaplatit za spoj o 15 % rychlejší také o 15 % vyšší cenu? A co za spoj o 50 % rychlejší? A co na to Jan Tleskač?
27.02.2008 (13:05)  
M: Jistě, bezrozměrných 15 % je prostě cca jedna sedmina. Ale 15 % z měsíčního platu není totéž co 15 % z jízdní doby. Porovnáváte neporovnatelné.
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (13:00)  
babilon - OK, v tomto pripade by 15% bylo fakt moc. Ale to je taknak neco jinyho. Proste podminky jsou dany, ze teplota musi zustat stejne plus minus jedno procento (treba), stejne jako slozeni dusiku a kysliku a ostatni veci.

15% casu stravenych cestovanim (stejne jako 15% prijmu nebo 15% inflace nebo 15% velikosti bytu) ale vnimam jinak
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (12:55)  
Martyss - prosim nak "zvyrazni" (asi kurzivou nebo necim) citaci, protoze je v tom trochu zmatek:-)

Ja nehodnotim 13 minut, ale 15% casu. Kdyz poskladam hodne tech nepatrnych "desetiminutovek" za sebe, tak z toho mam 15% zivota... Je to proste 15 procent. Jestli je pro tebe 15% (v tomto pripade 13 minut) prd ve vetru, tak fakt nevidim nejmensi duvod pro koridorizace, rychlejsi vlaky (ale ani rychlejsi pocitace a nic). Taky se urcite nevztekas, kdyz na poste cekas 13 minut, protoze postacka zrovna vyrizuje "velmi dulezity" telefonat. Jo, porad je to ted "zanedbatelnych" 10 minut:-)

Jinak referencni bod jsem stanovil - centrum mesta (pro SA jsem to dal jako metro Mustek, pro CD Hlavni nadrazi), odkud lide pokracuji ke svemu cili.
Jinak pokud prestupes, tak jde o konkretni navaznosti, ale i tady plati, ze cim mensi takt, tim mensi pravdepodobnost, ze budes cekat "dve hodiny"

Jako uz na to pecu, je to porad v kruhu - nechapu, proc nemuzes napsat, jo, vlakem je to rychlejsi, mate pravdu. Misto toho tady porad rozepisujes, ze 10 minut vlastne nehraje roli a ze je to vlastne jedno. Ne, neni to jedno. Je to 10 minut
27.02.2008 (12:34)  
anheuser:"A můj případ:
Metro B, Karlovo náměstí-Zličín, 19'
15' na přestup
SA Praha, Zličín-Plzeň, CAN, 60'

Metro B, Karlovo náměstí-Smíchovské nádraží, 4'
15' na přestup
ČD Praha Smíchov-Plzeň hl.n., 89'

Výsledek: 94' se SA vs. 108' s ČD.

Vím, že mi najdete jiné spojení, které bude časově výhodnější s ČD, jde jen o to, že z centra Prahy není vlak VŽDY výhodnější."

M:"1.Ja nikde netvrdim, ze je bus razantne rychlejsi, nikde. Pisu jen, ze je rychlejsi - vzhruba tak, jak popisujes. 85 je u mne mene nez 98. Jestli o hodne nebo o malo neni podstatne. pokud bych hodnotit mel, tak tech 13 minut je nakych 15 procent. Kdyz se vsechno (krome tve mzdy) zdrazi o 15%, tak asi nebudes rikat, ze is toho ani nevsiml, ze?:-)"

Porovnáváš neporovnatelné. Jak významných je pro tebe 10 minut tvého času a jak 15 % tvého příjmu?
Pak je tu také věc, kterou zmínil anheuser ve svém příspěvku. Je nutno zvolit referenční bod odkud cesta začíná, aby byla zohledněna poloha nádraží. Osobně mi přijde fér za tento bod volit centrum města, pokud porovnáváme naprosto obecně.
Samozřejmě souhlasím, že kratší takt je lepší, ale pokud přestupuješ, tak je to o konkrétní návaznosti.
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (12:23)  
Podle mne je 15% porad 15%, proste jedna sedmina:)
27.02.2008 (10:58)  
M: Není 15 % jako 15 %. Představte si třeba zvýšení teploty na Zemi o 15 % (samozřejmě v Kelvinech). Kdybych se živil cestováním a byl placen od kilometru, pak samozřejmě máte pravdu. :-)
A to by se to muselo měřit vzdušnou čarou, protože spojení vlakem bude mít průměrnou rychlost asi vyšší.
registrovaný uživatel M 
27.02.2008 (9:30)  
JnR - no, to je "dobrej" priklad:-) I kdyz by to jelo 160 kmh, tak je to celkem k nicemu... na druhou stranu - hledas fakt dobre?:-)

zdenek84 - jak rikam, rekni si, at ti snizi plat (kapesne:) o 15 procent a uvidis, jestli je to moc nebo malo:-))
  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko