Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.
Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).
Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.
Zdroj: www.profit.cz
Podobně, když uhradí jízdné za své zaměstnance (příp. formou nasmlouvaného paušálu), jistě si lze představit, že by mohli platit i režijky. ;)
Ani ve vlaku, ani v autobuse pak nemam potrebu courat se nekam chodbickou:-)
Ale budiz ti pricteno ke cti, ze jsi objektivne zhodnotil tu nemoznost sitovek:-)
Jinak co se tyce tech Siemens - tak dle me je to dobre reseni , protoze to neni jednotka ale souprava kde lze menit razeni ( a to vyrazne ovlivni spotrebu a optimalizuje obsazenost )
Sopko: ja se do "prujezdovyho profilu" pro bus SA nevejdu - merim 188 cm , vazim 100 kg, a od malicka se venuju plavani, tkz zrovna ze bych mel uzke ramena to ne ... a krcit ramena kuli tomu ze tam chteji napasovat co nejvic lidi fakt nechci - ani kuli tomu kafe zdarma ... a nejradeji mam kozenku - kde se v poklidu natahnu na celou delku kozenky ;-) poprip se projdu chodbickou - i v Bpee je vic prostoru nez v busu SA
V pripade cestovani PrahaOstrava absence sit'ovky prenosne mesi SA a CD zrovna me by netrapila
Edit: Nechtel nahodou Jancura ucelenou soupravu a ne masinku s vozy jak za cisare pana ? :-D ( viz letak )
Edit2: topeni na 50Hz - tkz to sem nevyjede ;-)
zigzaja - dokud nebudes schopny si zapamatovat ani jeho jmeno, tak tvuj nazor tezko nekdo bude respektovat...
Na spolecne antene je CT1, CT2 a Nova a jsou zadarmo. Objevi se moznost, ze by tam slo dat satelit nebo neco a ze by bylo 30 programu. Protoze by to ale stalo penize (platili by to ale jen ti zajemci!) a ja 30 programu nepotrebuju, protoze mi staci ty tri, tak to nechci, je to spatne a znicte to...
Dve poznamky:
1. Bezny cestujici ani omylem nema sitovou jizdenku. Ani omylem... Takze jo, sitovky budou na hovno, coz bude predstavovat problem pro zlomek cestujicich...
2. Sitova jizdenka Klasik a rezijka je totez?:-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.