..: HighJet - Vlaky Student Agency mají své jméno :..

Ilustrační obrázek Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.

Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).

Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.

Zdroj: www.profit.cz


JiříK. | 25.2.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   
25.02.2008 (20:00)  
ČD4ever: Konkurence k EC/IC , které jsou dotované = vyhazování státních peněz - souhlasím, vlaky na trasách, kde někdo jezdí bez dotací, by dotované být neměly. jinak :-) :-) :-)
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
25.02.2008 (19:55)  
Burns: 1)Neplatí slevy ČD 2)Nenávaznost na jiné spoje ČD 3) Konkurence k EC/IC , které jsou dotované = vyhazování státních peněz 4) Ostrava má již skvělé spojení = není třeba další vylepšování (teda spíš zhoršování) 5)Nechci aby lidi, co by jezdili s SA chodili přes nádraží ČD a.s. 6) SA udělá na kolejích totální bordel a zmatek 7) nemám rád žlutou barvu 8) Tam, kde jezdí soukromníci, to vždy vypadá špatně viz. Británie, nebo Estonsko - tam už je tedy znova státní dopravce..... Kdybych měl víc času, tak bych takhle mohl pokračovat do nekonečna....
registrovaný uživatel SergeS 
25.02.2008 (19:24)  
xyz: s rezijkami takhle to oficialne funguje mezi CD Cargo a CD
registrovaný uživatel SergeS 
25.02.2008 (19:22)  
M: o to jde taky , dale i vtom Bpee jsou mista se kde je stolek a 4 mista okolo - tam mam vic prostoru na moje nohy ) ... nemluve uz o tom ze v kazdem vlaku jsou kupeckove vozy a neni tvou povinnosti zakoupit mistenku ( vyjma Pendolina - kde vsude je usporadani sedadel 2+1 v rade - a to je rozdil podstatny pri vetsi sirce vlaku k tomu ) ... s tou chodbickou - mno to ja sem mel potrebu se courat aby me uplne neztuhli nohy ;-) sice se to nestava pokazde , to zdaleka ne , ale porad je lepsi kdyz mas sanci se projit
registrovaný uživatel xyz  mail  
25.02.2008 (19:19)  
Když se ČD podělí o příjem ze síťovek, nevidím důvod, proč by je jakýkoliv dopravce neuznával.

Podobně, když uhradí jízdné za své zaměstnance (příp. formou nasmlouvaného paušálu), jistě si lze představit, že by mohli platit i režijky. ;)
registrovaný uživatel M 
25.02.2008 (19:10)  
SergeS - plavani se nevenuju, ale jinak jsem na to podobne (a ani pro mne neni klicova vec to kafe zadara). Narozdil od tebe ale nevidim zasadni rozdil mezi Bmpz (apod) a busem. Toho mista tam totiz citim zhruba stejne. Ano, Bmz je uz rozdil ano... Takze kdyz se vypocitavaji vyhody vlaku a rec se stoci na prostor atd., tak v pripade velkoprostoru vyhodu nevidim... V tom vlaku je to pohodlnejsi spis v tom smyslu, ze vedle sebe mas vetsinou volno, zatimco v buse SA ne.
Ani ve vlaku, ani v autobuse pak nemam potrebu courat se nekam chodbickou:-)

Ale budiz ti pricteno ke cti, ze jsi objektivne zhodnotil tu nemoznost sitovek:-)
registrovaný uživatel SergeS 
25.02.2008 (18:59)  
M: jsi nepochopil pointu , ja nerikam ze tam taky polezu , ale tim sem vyjadril svuj nazor o kvalite busu ;-)

Jinak co se tyce tech Siemens - tak dle me je to dobre reseni , protoze to neni jednotka ale souprava kde lze menit razeni ( a to vyrazne ovlivni spotrebu a optimalizuje obsazenost )

Sopko: ja se do "prujezdovyho profilu" pro bus SA nevejdu - merim 188 cm , vazim 100 kg, a od malicka se venuju plavani, tkz zrovna ze bych mel uzke ramena to ne ... a krcit ramena kuli tomu ze tam chteji napasovat co nejvic lidi fakt nechci - ani kuli tomu kafe zdarma ... a nejradeji mam kozenku - kde se v poklidu natahnu na celou delku kozenky ;-) poprip se projdu chodbickou - i v Bpee je vic prostoru nez v busu SA

V pripade cestovani PrahaOstrava absence sit'ovky prenosne mesi SA a CD zrovna me by netrapila

Edit: Nechtel nahodou Jancura ucelenou soupravu a ne masinku s vozy jak za cisare pana ? :-D ( viz letak )

Edit2: topeni na 50Hz - tkz to sem nevyjede ;-)
registrovaný uživatel Best  mail  
25.02.2008 (18:39)  
M:Klasik je normální síťovka pro platící cestující.
registrovaný uživatel M 
25.02.2008 (18:35)  
Sopko - trefne...
zigzaja - dokud nebudes schopny si zapamatovat ani jeho jmeno, tak tvuj nazor tezko nekdo bude respektovat...
registrovaný uživatel M 
25.02.2008 (18:34)  
Jako tohle jsou argumenty jak noha:-)

Na spolecne antene je CT1, CT2 a Nova a jsou zadarmo. Objevi se moznost, ze by tam slo dat satelit nebo neco a ze by bylo 30 programu. Protoze by to ale stalo penize (platili by to ale jen ti zajemci!) a ja 30 programu nepotrebuju, protoze mi staci ty tri, tak to nechci, je to spatne a znicte to...

Dve poznamky:
1. Bezny cestujici ani omylem nema sitovou jizdenku. Ani omylem... Takze jo, sitovky budou na hovno, coz bude predstavovat problem pro zlomek cestujicich...
2. Sitova jizdenka Klasik a rezijka je totez?:-))
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko