Brno - Společnost Student Agency si definitivně zvolila obchodní značku pro své vlaky. První spoje pojmenované HighJet by se na českých kolejích měly objevit přibližně za 3 roky. "V současné době je hodně těžké najít nějaký dobrý název, který má ještě volnou doménu. A tohle zní dobře,” uvedl pro týdeník Profit majitel agentury Radim Jančura. Dodal, že za doménu HighJet.com zaplatil původnímu majiteli tři tisíce eur. Jako další důvod pro nový název uvedl, že navíc počítá s tím, že za deset let budou jeho vlaky jezdit i na mezinárodních linkách, kde by jméno Student Agency neznělo dostatečně atraktivně.
Jančura už byl v podstatě rozhodnutý, že soupravy v hodnotě kolem dvou miliard korun koupí od švýcarského Stadleru. Podle neověřených informací ale konkurenční Siemens na poslední chvíli předložil výhodnou nabídku na vlaky Velaro, takže definitivně rozhodnuto ještě není. Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit. Navíc nebudou "zbytečně" konstruovány na tak vysoké rychlosti jako české Pendolino, takže mají být i mnohem levnější (tento komentář ovšem odporuje domněnce, že by mělo jít o velara, konstruovaná pro rychlost 330 km/h - pozn. red.).
Právě kvůli rozšíření podnikání o nákladnou železniční dopravu hodlá Jančura změnit dosavadní obchodní strategii, kdy je dosahováno pouze nepatrného zisku. Například za loňský rok bude mít SA zisk cca 15 až 20 milionů korun při třímiliardovém obratu. "Pokud máme jít do vlaků, tak potřebujeme vydělávat více peněz. S tím také trochu souvisí letošní zdražování," uvedl pro Profit Jančura. Zároveň oznámil ukončení expanze na autobusových linkách, kde nová linka do Českých Budějovic bude poslední linka mezi Prahou a krajskými městy. Na neurčito také odložil start sítě čtyřhvězdičkových hotelů, kde první pražský hotel měl být otevřen již letos.
Zdroj: www.profit.cz
Ajemgud: ano , fakt mam tolik ;-) neveris ?
PS. Jinak sem zvedav jesli to skonci u reci nebo ne ( ale si myslim ze jo ) , a kdyz to bude aspon stejne rychle , stejne pohodlne a stejne drahe nebo levnejsi - tak proc ne
A k tomu tvému natažení v B: jo, je fakt, že koženka v B je na ležení nejlepší, co znám (óóó, jak to krásně houpe přes veksle :D ), nicméně ve standartní čas bohužel většinou nemáš tu výhodu, že jsi v kupé sám, či ve dvou. :) Já naposledy jel v prázdném kupé v Bmz z Vídně do Prahy, ale to bylo EC v půl sedmý večer, čili už jako takový nanic čas, spíš jako Sv. :) Ostatní vlaky, co jsem jima jel loni (z Prahy a zpět - Děčín, Plzeň, Ostrava, Regensburg), tak v žádném jsem to kupátko samotné volné nenašel, čili možnost "natažení se" jaksi byla out. Jinak když porovnám místo např. v Bpee s busem SA, tak mi to vychází úplně stejně, to se nezlob.. Navíc kdyby Jančura dostával od státu také dotace, tak ti klidně rozšíří sedačky ve svém buse tak, aby jsi si tam mohl lehnout, neb mu bude jedno, jestli poveze dva lidi nebo 50.
Tvůj názor je názor čistě šoutouše s averzí ke žluťáskům - já mám taky moc rád vlaky, ale na SA dopustit nedám, nezaujatý pohled musí potvrdit, že komfort cestování v nich je na nejvyšší úrovni v republice.
Takže mu přeji mnoho úspěchů, ať se daří...
Jinak podle mě měl opravdu nejdřív rozjet tu síť hotelů a až pořádně diverzifikuje zdroje, pak ať se pouští do vlaků. Takhle by ho tolik nebolel případný pád na hubu,kdyby mu vlaky nevyšly. Ale přeji mu, ať se mu to povede. Konkurence na železničním trhu je potřeba jako sůl a kdo tohle popírá, je zatuchlý ideolog.
nápověda: "...asi budou ty spoje jezdit plné, že?"
otázka: "proč jezdí plné?"
nápověda: "...možná jsou ty spoje u zcela běžných cestujících docela v oblibě..."
otázka: "proč jsou v oblibě?"
nápověda: "asi si SA lidi získali"
otázka: "čím si je získali?"
...a tak bychom mohli pokračovat dlouho a možná bychom se dobrali výsledků, které by tady někteří lidé neradi slyšeli.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.