Praha - České dráhy zveřejnily konečnou podobu změn v jízdním řádu, které vstoupí v platnost 3. března. Změn je mnoho. Od téměř bezvýznamné opravy chybného jména vlaku EC 147 Olše přes legalizace ad-hoc změn v řazení, které nastaly v důsledku optimalizace oběhů, až po rušení garanci služeb na palubě (zásuvky 230 V). U některých spojů se ale dočkáme i krácení jízdních tras či jejich změn, které by měly vyřešit nelogičnosti a rizika v obězích, jež se krátce po zavedení nového grafikonu několikrát spolupodílely na kolapsu dálkové dopravy. Vina za kolaps padla především na bedra náměstka GŘ Jiřího Koláře, byť zřejmě velkou část zodpovědnosti měli nést i špatně připravení dispečeři ČD. Jízdní řád se tak mění v době, kdy se jej už daří s přehledem plnit.
ŽelPage se pokusila shrnout hlavní změny a zároveň dát svým čtenářům možnost najít další, o něž se prostřednictvím komentářů podělí s ostatními. K tomu Vám postačí si otevřít link pod článkem, prostudovat první změnu a porovnat ji s tištěným JŘ.
Příjemnou novinkou je zavedení občerstvení formou minibaru na palubě Brněnských expresů v úseku Brno hl.n. - Pardubice hl.n. či opačně. Na spoji Detvan budou garantovány vozy s přípojkou 230 V, zato varšavská kurzová skupina spoje EC 107, EC 106, IC Moravia a vnitrostátní skupina vozů na R Cassovia o tuto službu oficiálně přijdou. Faktem je, že na Cassovii k tomu neoficiálně došlo již krátce po změně jízdního řád v prosinci 2007.
23. a 24.3. jedou vlaky EN Johannes Kepler v jiné časové poloze z důvodu odklonů způsobených stavební činností na německém území.
R 200 Silesia z Krakova je přetrasován do cílové stanice Praha-Smíchov namísto současného pražského Hlavního nádraží. Víkendový SC 511 Pendolino bude z Prahy-Holešovic odjíždět o 30 minut později. Asi největší změnou je asi zkrácení trasy spoje Ex Šohaj. Do odvolání jede v obou směrech úseku Olomouc hl.n. - Praha hl.n. pouze v pátek, sobotu a o svátcích.
zdroj: pdf 1. změny
Ilustrační foto: JTB
PS: Stejne jako muzes jit do jine hospody, tak obrazne receno muzes jinym vlakem a stejne jako z vlaku nemuzes prestoupit jinam, tak kdyz uz sedis v hospode, tak je taky tezky jit do jine - z tohodle uhlu pohledu je to fakt jedno, jestli "kamenna" nebo ve vlaku
gapa - 1.s tenzorem resime to, co se zmeny tyka a je to v clanku uvedeno. Jestli je potreba pouzivat jen slova v clanku uvedena, tak se omlouvam... 2.nebo jak by mela vypadat ukazkova debata o zmene jizdniho radu? Mame si s tenzorem vymenovat tipy na dobra lepidla?:-)))
Jinak mel bych asi podotknout, ze ackoli sam do jidelnich vozu moc nechodim, znam vicero lidi, kteri kdyz jedou delsi dobu nez 1h, uz se shani ve vlaku po jidelnaku nebo baru, i kdyz by si samozrejme jidlo a piti mohli nakoupit pred cestou na nadrazi.
P.S.: ale je mozne zajit do jine hospody na ten Hoegarden, coz ve vlaku nejde :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.