..: Výběrové řízení na vozy Bimz a Bimdz proběhne již na jaře :..

Ilustrační obrázekPraha - Zákazníci Českých drah by se mohli dočkat německých vozů řady Bimz a Bimdz již na podzim. ČD totiž definitivně schválily podobu výběrového řízení na nákup ojetých německých vozů z přelomu 80. a 90. let, které bude vypsáno na jaře a očekává se, že bude vzhledem k zadání spíše formalitou. ČD vozy následně odkoupí 100 vozů, podrobí úpravám interiérů a na podzim nasadí do provozu. Právě kvůli optimalizaci vozů se náklady nyní odhadují na 1,2 až 1,4 miliardy korun, tedy o něco více, než tomu bylo původně.

V podnikatelském plánu je nově zařazen nákup starších vozidel," citoval mluvčího ČD Ondřeje Kubalu server Českénoviny.cz s tím, že výběrové řízení bude vypsáno co nejdříve. To by znamenalo, že by vozy mohly začít jezdit od začátku platnosti GVD 2009. Dohady o možné koupi tak díky souhlasu dozorčí rady nabírají definitivní podobu.

Podle informací ČTK by měly být vozy nasazovány především na rychlíky směrem na Moravu, informace ŽelPage hovoří výslovně o všech brněnských expresech. Nové vozy by díky svému počtu mohly změnit již řadu let zakonzervovanou situaci v rychlíkové dopravě. Na koridorových tratích totiž ČD nasazují mimo elitní spoje takřka výhradně staré východoněmecké vozy řad A/B, které slouží v nezměněné podobě už od přelomu 70. a 80. let.

zdroj: Českénoviny.cz/ČTK


Honza Beránek / JTB | 22.1.2008 (18:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.01.2008 (23:39)  
No počkejte na tunel pod Českým krasem, to se to hned na Plzeň výrazně urychlí...
registrovaný uživatel koyot 
22.01.2008 (23:30)  
doomlukas: železniční infrastruktura na Plzeň je sice bídná, ale oproti autobusu levnější a trvá stejně! A musím uznat, že ty rychlíky co jezdí dál do Norimberka/Mnichova nejsou špatný.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.01.2008 (23:29)  
Uz si nekdy pripadam jako CD4Ever, bohuzel. Musim se opet zastat CD.

Topas: B jezdi 30 let a podle toho taky vypadaji, takze prosim bez tech nesmyslu o vyhozenych penezich. I kdyz jednou za 10 let by u tech Bcek mohl nekdo udelat vetsi ocistu (napr. ty plysovacky na bE ujdou).
22.01.2008 (23:12)  
Tak a mohly by přijít na řadu použité elektrické jednotky z Itálie pokud je už nesešrotovali.
registrovaný uživatel Topas 
22.01.2008 (23:12)  
Jak porad rikam, pri udrzbe a la CD jsou to vyhozeny penize, za rok po nasazeni do provozu budou vypadat stejne hnusne jako dneska B. A pri tom by stacilo tak malo (viz napr. Bc provozovane JLV).
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
22.01.2008 (22:06)  
Luxian: Přesně tak. Lepší něco než nic.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
22.01.2008 (22:05)  
Masakost: No to sice nejsou, ale oproti B je to zlepšení razantní.
22.01.2008 (21:24)  
Jak říkam použít Luženský Bajky :-) maj jich 5 myslím no tak to už je jedna souprava :-)
22.01.2008 (21:00)  
Masakost: Nejsou.
22.01.2008 (20:58)  
...už je dávno co tyhle vágonky jezdili na Vindoboně a tak už si ani nepamatuju jestli jsou klimatizovaný....asi ne co?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko