..: Výběrové řízení na vozy Bimz a Bimdz proběhne již na jaře :..

Ilustrační obrázekPraha - Zákazníci Českých drah by se mohli dočkat německých vozů řady Bimz a Bimdz již na podzim. ČD totiž definitivně schválily podobu výběrového řízení na nákup ojetých německých vozů z přelomu 80. a 90. let, které bude vypsáno na jaře a očekává se, že bude vzhledem k zadání spíše formalitou. ČD vozy následně odkoupí 100 vozů, podrobí úpravám interiérů a na podzim nasadí do provozu. Právě kvůli optimalizaci vozů se náklady nyní odhadují na 1,2 až 1,4 miliardy korun, tedy o něco více, než tomu bylo původně.

V podnikatelském plánu je nově zařazen nákup starších vozidel," citoval mluvčího ČD Ondřeje Kubalu server Českénoviny.cz s tím, že výběrové řízení bude vypsáno co nejdříve. To by znamenalo, že by vozy mohly začít jezdit od začátku platnosti GVD 2009. Dohady o možné koupi tak díky souhlasu dozorčí rady nabírají definitivní podobu.

Podle informací ČTK by měly být vozy nasazovány především na rychlíky směrem na Moravu, informace ŽelPage hovoří výslovně o všech brněnských expresech. Nové vozy by díky svému počtu mohly změnit již řadu let zakonzervovanou situaci v rychlíkové dopravě. Na koridorových tratích totiž ČD nasazují mimo elitní spoje takřka výhradně staré východoněmecké vozy řad A/B, které slouží v nezměněné podobě už od přelomu 70. a 80. let.

zdroj: Českénoviny.cz/ČTK


Honza Beránek / JTB | 22.1.2008 (18:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
23.01.2008 (16:43)  
Alex2111:
Po krizi, kdy 4 Bmee byly z ČB staženy na náhradní soupravu pendolína a vozy z oběhu 362/363 nebyly staženy do oběhu budějcko-vídeňsko-plzeňsko-pražského, se Bmee minulý týden na R 45x zase rozjezdily a případné náhrady by měly být pouze z důvodu vysokého správkového stavu.

Co se týká obsazenosti tak v Einsteinovi z Prahy mi Bmee přijdou subjektvině plnější než vozy od Alexe, resp. náhrady BahnTouristikExpres.de. Za posledních 14 dnů jsem s ním z Prahy jel nejméně pětkrát a zatímco v "turistických" vozech není problém najít volné kupé i na Smíchově, tak volné kupé v Bmee jsem už na Smíchově "neulovil" ani jednou (běžně i 3 kusy). Mimochodem na této relaci se nedaří ani Alexu a dost často chybí jednička. Ve čtvrtek bývá vlak plnější, jak vypdá pátek nevím.

Zatímco Einstein je 3 Bmee doplňován denně, tak Jan Hus pouze v 5 a +. Viz řazení zde na zelpage.

Co si příště zjistit více a pak se teprve dohadovat?

V současné stavu nemá smysl zavádět na 170 vlaky vyšší kvality, bohatě by stačilo, kdyby na rychlících jezdily kulturní vozy a časem případně zrušit zastavené ve Zbirohu a ve Zdicích za předpokladu, že bude nějak rozumně řešeno jejich spojení s Prahou a zároveň spojení Příbrami s Plzní.

Osobně věřím případnému nasazení Bim(d)z na 170 leda tak na rychlíky do Domažlic, aby bylo možné z tohoto oběhu stáhnout Bee, které budou využity jinde. Pokud budou jezdit i na něčem jiném, tak budu mile překvapen.
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
23.01.2008 (16:41)  
mě jsou b docela příjemný já proti nim nic nemám podle mě je to investice do zdi
registrovaný uživatel koyot 
23.01.2008 (16:39)  
alex2111: nj ja porad zapominam, ze uz se ty EC neplatej :D no tak v tom pripade sem s nima :D
23.01.2008 (16:17)  
koyot: mě se to bohužel stalo, jinak je pravda, že poměrně často (na ČD) jsou tam opravdu 3 Bmee a celkem prázdná. Ale německé vagony jsou přitom nacpané k prasknutí. Jinak EC/IC příplatek se už neplatí. A navíc nevím proč je rušili, mezi Prahou a Ostravou se taky stavělo koryto a IC tam jezdili i přesto. Ale jinak díky za info.
registrovaný uživatel koyot 
23.01.2008 (16:14)  
alex2111: promiň ale plácáš... Ještě se mi nestalo, že by v Plzni nebo Praze byly přistaveny méně jak tři vagony ČD a v 50% případů jedu v kupé sám! Navíc asi víš, že kategorie EC/IC zde byla zrušena především kvůli výstavbě koridoru. A hlavně kolik lidí by prosimtě platilo příplatek na EC za relaci Praha - Plzeň?
23.01.2008 (15:53)  
Díky za uklidnění, tzv. Mnichováky, které jezdí na pzeň a přes Domažlice sice mají řazeny německé vozy ale ty jsou vždy plné k prasknutí. Sice se v Plzni po příjezdu rychlíku z Německa mají připojit 3x Bmee, ALE většinou to skonší u 1-2 B v hrozném stavu. Je fakt, že rychlíky z Prahy na Plzeň a Cheb + Budějice by potřebovali trochu zmodernizovat. Jelikož se teď dělá koryto, tak doufám, že nám tam ČD něco pošlou. Tím samozřejmě nezatracuji jiné části republiky, protože vím, že všude je situace poněkud žalostná. Mimochodem, jediný vlak vyšší kvality co jezdí na Plzeň je pojízdný cirkus EN Galileo Galilei.
registrovaný uživatel Topas 
23.01.2008 (13:19)  
Josef Petrák, R1463ÚPA: Samozrejme ze vozy provozovane JLV jsou majetkem CD, chtel jsem jen naznacit ze od tech provozovanych CD samotnymi se v cistote a urovni udrzby dost vyrazne lisi - takze i stara B mohou vypadat dobre, pokud se chce. Ani bych se nedivil kdyby udrzba probihala v tech samych dilnach :).
23.01.2008 (12:25)  
FFMartin) Ve zprávě je napsáno, že se koupí 100 kusů Bimz/Bimdz a ty se před nasazením zrekonstruují. Ale jaké úpravy budo na vozech udělány, to je otázka ... já teď vařím z vody, ale je možný, že pár jich klidně může žlutý pruh dostat.
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
23.01.2008 (12:21)  
To je dobře, že se nikomu nic nestalo. A ty vagony se budou hodit.
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
23.01.2008 (12:18)  
to J.Petrak: ...:-))) Nicmene z Vasi odpovedi jsem pochopil, ze na pocatku CD koupi pouze vozy 2.tridy. Coz o to, Apee jsou samozrejme ok, ale pokud by se Bimz dostaly i na trate 220 a 170, tak silne pochybuji o tom, ze se zde zmeni i razeni vozu 1.tridy... :-(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko