Praha - Zákazníci Českých drah by se mohli dočkat německých vozů řady Bimz a Bimdz již na podzim. ČD totiž definitivně schválily podobu výběrového řízení na nákup ojetých německých vozů z přelomu 80. a 90. let, které bude vypsáno na jaře a očekává se, že bude vzhledem k zadání spíše formalitou. ČD vozy následně odkoupí 100 vozů, podrobí úpravám interiérů a na podzim nasadí do provozu. Právě kvůli optimalizaci vozů se náklady nyní odhadují na 1,2 až 1,4 miliardy korun, tedy o něco více, než tomu bylo původně.
V podnikatelském plánu je nově zařazen nákup starších vozidel," citoval mluvčího ČD Ondřeje Kubalu server Českénoviny.cz s tím, že výběrové řízení bude vypsáno co nejdříve. To by znamenalo, že by vozy mohly začít jezdit od začátku platnosti GVD 2009. Dohady o možné koupi tak díky souhlasu dozorčí rady nabírají definitivní podobu.
Podle informací ČTK by měly být vozy nasazovány především na rychlíky směrem na Moravu, informace ŽelPage hovoří výslovně o všech brněnských expresech. Nové vozy by díky svému počtu mohly změnit již řadu let zakonzervovanou situaci v rychlíkové dopravě. Na koridorových tratích totiž ČD nasazují mimo elitní spoje takřka výhradně staré východoněmecké vozy řad A/B, které slouží v nezměněné podobě už od přelomu 70. a 80. let.
zdroj: Českénoviny.cz/ČTK
V současnosti jezdící B jsou dlouhodobě neskutečně odporná (tu a tam se vyskytne relativně čisté RICové, ale "standardem" je tmavě šedý sedák a černý flek v místě hlavy na sedadle). Chabou útěchou je, že to bývalo ještě horší, ale to aspoň byla možnost útěku do (bohužel zas fest obutého) Bp - neobuté by tyto vozy neměly konkurenci.
Ale jak jsou na tom a co právě dělají, netuším.
Nicméně je celkem vtipný, jak se jim v té flashové prezentaci objevují Ampz od Siemense. Nevim, že by na nich měli nějaký podíl...
Jinak Slováci mají možná více modernizovaných vozů, my ale máme zase víc úplně nových (Ampz a Bmz)
Ale KE-PHA na večerných rýchlikoch jazdia A/B - šroty ZSSK a ČD
Andri: svätá pravda. Ale šak aj tak chcú všetko porušiť :-( tak načo...
Inak pre obe naše dráhy by bol žiadúci okrem motorov aj nejaký elektrický vozeň (obdoba napr 842, 840), čím by sa menej frekventované spoje stali rentabilnejšími. Párkrát som videl vlaky loko+2Bxx.... A úplný nezmysel: 840 na elektrifikovanej trati a do Plavča chodia z Popradu šukafóny...
Ja spis myslim, ze je to tim, ze Slovaci vice kaslou na regionalni dopravu (zadne 854 ci 842/3, popr. reko 021) a vic investuji do vozu klasicke stavby. Jasne, par rekonstrukci 810 tam je, ale to u nas taky (a vice), ale nevim o zadnych velkych motoracich.
I kdyby byla B příjemná všem, tak při současném (každým rokem rostoucím) rozsahu dopravy objednávaném MD je jich málo a tak jako tak se něco musí koupit. A protože na nové není, tak se ČD snaží poohlédnout po něčem jinde vyřazovaném, ale ještě použitelném a přijatelně drahém.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.