Rokycany - Obyvatelé rokycanské čtvrti Borek by se mohli dočkat nové železniční zastávky. Celý návrh inicioval spolek SPVD, jehož nápad vzbudil na rokycanské radnici nečekanou odezvu. Město chce nyní prozkoumat detaily a už v únoru rozhodnout, zda zastávku opravdu postaví. Stát by měla okolo pěti milionů, přičemž až 85 procent z této částky by město chtělo hradit z prostředků EU.
Byla by to vlastně tuctová zpráva: regionální noviny zjistí trochu zajímavější zprávu z okresního města a zeptají se několika nic netušících občanů. Minimálně jeden z nich zareaguje potěšeně, že se jeho život změní díky nové stavbě k lepšímu. Přesvědčení o tom, že čím více zastávek, tím lépe se lidé kolem tratí budou mít, Je obecně poměrně rozšířené.
Rokycanský případ je v tomto ohledu přímo učebnicový. V Rokycanském deníku se objevily hlasy nadšených obvyatel Borku, kterým má nová zastávka "urychlit cestu na Prahu". Potíž je v tom, že příliš neurychlí: na potenciální zastávce v Borku budou stejně zastavovat jen osobní vlaky. Do Prahy je to z Rokycan 91 kilometrů s jedním přestupem, do Plzně 23. Je zřejmé, že většina oslovených občanů od své zastávky očekává sotva splnitelné. Anketa se navíc neptala těch, jejichž rutinní cestování nová zastávka také ovlivní - cestujících, jimž prodlouží jízdní dobu mezi Plzní a Berounem o minimálně dvě minuty. A těch bude zřejmě výrazně více, než potenciálních cestujících z Borku.
Z poměrně běžných projektů nových zastávek ale Borek vyčnívá v ještě jednom ohledu. Zatímco jinde se společně s vlastní zastávkou postaví ještě stovky metrů protihlukových stěn, v Rokycanech se jim chtějí vyhnout. Proto s realizací pospíchají, dokud do Rokycan nedosáhla rekonstrukce koridoru. Ta by totiž podle projektanta Jiřího Kalčíka cenu projektu zněkolikanásobila. Po výhradách obyvatelů Zábřehu je to už druhý případ v krátké době, kdy se ukazuje nadbytečnost stavby PHS v konfrontaci s veřejným míněním.
To mi není moc jasné - pokud se tam "prožene" koridor, tak se PHS budou muset udělat tak jako tak...(?)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.