..: SMS jízdenky budou možná platit i ve vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.

"Zájem ze strany Českých drah nás těší," prohlásil ředitel marketingu DPP Jan Svoboda. Jedním z problémů, který by mohl celý projekt ohrozit, je ověřování pravosti SMS průvodčím při kontrole jízdenek. "Čety musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, a na to nejsou standardně vybaveny," upozornil Kubala. Varianta, kdy by pověřený zaměstnanec drah vyťukal kód z elektronické jízdenky do služebního mobilního telefonu a čekal na jeho zpětné ověření, je sice technicky proveditelná, ale podle Kubaly příliš zdlouhavá. V případě úspěšnosti tohoto projektu nevyloučilo generální ředitelství Českých drah ani rozšíření SMS jízdenek na další spoje jedoucí mimo území Prahy. Tato služba by pak měla doplňovat již odzkoušené telefonní jízdenky prodávané pod obchodní značkou TeleTiket.

Služba SMS jízdenek funguje v Praze již od poloviny loňského listopadu. Cestující si ji mohou zakoupit tak, že odešlou SMS ve tvaru DPT na číslo 902 06 26. Klientovi chvíli na to přijde potvrzující SMS s číselným kódem pro revizory. Cena činí 26 Kč. Zákazník pak může služby pražské hromadné dopravy využívat až 90 minut od jejího doručení.

Využili byste službu SMS jízdenky pro cestu vlakem? Odpovězte v naší anketě.

Zdroj: Idnes.cz, DPP


Samir Lepara | 12.1.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 1099 
13.01.2008 (12:13)  
tenzor: vidim moc dobre co mi IDOS nabizi. Pri kombinaci JR to sice funguje, ale ne dle mych predstav tzn. nemam vyvesky a tudiz si nemuzu vybrat dle linky a nemam zastavkovy JR ... u nas v PIDu respektive casti MHD Praha si mohu vybrat kteroukoliv linku IDS. Bez oznacovani blbosti v jake casti systemu se zastavka nachazi. Zkratka zde se MHD Praha = celemu IDS a jsou zde vsechny linky celeho systemu. A pri hledani tras mi dle meho casu nabizi soucasne linky vnitrni MHD i linky IDS, ktere maji spolecnou trasu. Tudiz tyto linky v jistych oblastech odlehcuji MHD. Nejde mi o navaznosti MHD - IDS to beru vcelku jako samozrejmnost. Ale o to, ze u nas linky IDS funguji jako linky MHD, ktere byly v mensich mestskych castech na okraji zruseny ci na ukor linek IDS drasticky omezeny. Tudiz jsou mestske casti, kde MHD zajistuje pouze linka IDS a ta je logicky integrovana v IDOSu jako linka MHD Praha, pouze ma sve oznaceni u nas konkretne rady 3xx. Prikladem muou byt treba tyhle linky http://194.213.60.6/Obrazky/PDF/326/20080101/326_(106_1)T.pdf
http://194.213.60.6/Obrazky/PDF/303/20080101/303_(897_5)T.pdf
registrovaný uživatel milan 
13.01.2008 (11:44)  
M: Jestli si něco vymohli nebo ne to nevím, ale je to kvůli tomu, že Bílovice se pomalu ale jistě přibližují k okresu Brno-město (nikoliv fyzicky) a přece jsou stále na venkově.
Prostě rozvoj okrajových obcí, jen Bílovice mají tu výhodu, že to mají opravdu kousek. Opačný příklad jsou třeba Modřice, ty se drží z Brna zuby nehty..
PS: celé je to OT
PS2: Abych se vyjádřil k sms jízdenkám - na to jak jsem mladej jsem dost konzervativní, takže mi to přijde jako výmysl pro moderního lenocha (vím, že lenost je motorem pokroku, ale nic se nemá přehánět)
registrovaný uživatel Foxx  mail  
13.01.2008 (11:31)  
M: Já jako držitel "lítačky" nemohu sloužit,ale známej SMS jízdenky používá a to k jeho plné spokojenosti. Co jsem viděl tak odezva systému asi 10 - 20 sekund. A jeho doůvod ? Nechce nosit drobný a hledat automat. Pražská socka také bohužel přes všechny inovace nezavedla něco jako automaty akceptující bankovky a platební karty.
registrovaný uživatel tenzor 
13.01.2008 (10:21)  
M: No asi by moc nedavalo logiku, kdyby lidi z Bilovic (nebo obecne z kterekoli obce blizko Brna) meli moznost dojizdet, jezdit po celem Brne a po cele sve zone v podstate za stejne penize jako majitele brnenskych salinkaret po Brne. Taky by se jeste vice zvyhodnily jednorazove jizdenky pro dojizdejici.
Me proste 100 + 101 smysl dava
P.S.: mozna by se mel vyjadrit taky IDeeSak :)
registrovaný uživatel tenzor 
13.01.2008 (10:08)  
1099:

Coz o to, libit se vam IDS JMK nemusi. Ale nechapu, proc rikate, ze neni integrovany do MHD, pokud vim, tak autobusy DP zajizdi konci v okrajovych castech nebo i mimo Brno a tam na ne navazuji dalsi linky IDS jinych dopravcu (bus, vlak). Taky autobusy a vlaky jinych dopravcu sdruzenych v IDS JMK logicky zajizdeji do Brna, kde na ne navazuji spoje MHD.
To co pisete o IDOSu, proste neni pravda. Na cestu po meste IDOS nabidne spojeni mimo IDS pouze v pripade ze je to rychlejsi (jinak to, ze to najde autobus dopravce mimo MHD jeste neznamena, ze to neni v IDS, je potreba se podivat do poznamek). Je sice pravda, ze by se v IDOSu hodila nejaka volba "jen spoje integrovane do IDS JMK" ale to same by muselo byt udelane i vzhledem k ostatnim IDS a hlavne to neni chyba IDS, ze to tam neni.
Pocet zon mi pripada optimalni, v automatu neni problem koupit jizdenku na temer libovolny pocet zon, takze opravdu nechapu v cem je problem.
Od zrizeni IDS JMK muzu jezdit mimo Brno za cenu, o ktere se mi mohlo predtim jenom zdat (a s frekvenci a navaznosti spoju o ktrerych se mi taky mohlo jenom zdat).
Ve srovnani s prazskym integrovanym systemem, mohu-li soudit podle toho, co se tu pise, mi IDS JMK pripada asi 100x logictejsi a 10x jednodussi. A to, ze nejak koexistuje integrovany system prazsky s IS pro stredocesky kraj, mluvi samo za sebe..
registrovaný uživatel M 
13.01.2008 (2:09)  
Foxx - OK... Takze to taknak zodpovida taky tu otazku (a tam jsem miril), jaky maji SMS jizdenky vyhody:-)

milan - no, myslim, ze ta hranice 101/100 vede po okruhu, ne? Nevim sice, jestli je to u "oficialni" hranice, ale je to proste "city" a "suburb":-)) A myslim, ze nejaka logika tam je...
Jinak mohl bys nejak rozepsat ty Bilovice? Oni si to nejak nekde vymohli nebo neco?

Jinak v te Blave to snad nejde ani v elektricke, ale ani v busu (coz mi vlastne dochazi, ze ne, protoze klasickej problem je letiste, kdyz clovek nema drobny a ty kurvy to dobre vedi...:-))
registrovaný uživatel milan 
12.01.2008 (23:55)  
1099: To, že linky IDS nezobrazí IDOS je určitě chyba IDS. A jestli je nebo není integrován je čistě věcí každého. Já kupříkladu jezdivší domů používal spojení 2(tram)+56(bus-mhd). Od zavedení IDS docela bezproblémů používám vlak+201(bus-ids). Bydlím na kraji Brna, ale ještě uvnitř.
Jo a ještě něco, ohledně jízdenky v automatu, celý IDSJMK je řešen tak, aby nebylo možné se dostat z místa A do místa B přes jiný počet zón, pokud nepojedete vyloženě obklikou. Samozřejmě to není dokonalé a mapa to řeší, myslím si, že to je opravdu jeden z menších problémů...
MZ: Zóny 100 a 101 vznikly víceméně ze tří důvodů - 1) z nostalgie(1. a 2. pásmo) a 2) kvůli Bílovicím - stačí jim šalinkarta na dvě zóny.
Pak je tu ten třetí, věčně omílaný, a to dojíždění do průmyslových zón. Ono by se kraji dost prodražilo kdyby bylo celé město v jedné zóně. Takhle, když jede někdo do Slatiny do fabriky tak si musí koupit pro cestu do centra ještě zónu navíc a to nejsou malé peníze.
Oficálně je rozdělení 100 a 101 jakožto střed a okraj města. Obdoba pražského P a 0.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
12.01.2008 (23:46)  
M: v tramvaji ne ...
registrovaný uživatel M 
12.01.2008 (23:38)  
Takovej technickej... Da se jizdenka koupit u ridice v autobuse i tramvaji? Ted nevim, jestli to nejde v Praze nebo Bratislave (nebo obojim), protoze mne to jako Brnaka jednou pomerne dost zaskocilo:-)
12.01.2008 (23:11)  
1099: Vícepásmová SMS jízdenka by třeba mohla platit jenom pro cesty z/do pásma P (stejně je to vynález MHD, nikoliv PIDu). Tj. např. sedmipásmová vždy mezi P až 3.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko