..: Nové palivo pro Temelín se v utajení dopravovalo po železnici :..

Ilustrační obrázekTemelín - Včera odpoledne dorazil do jihočeské jaderné elektrárny Temelín vlak s pravidelnou dodávkou nového jaderného paliva. Dle informací šlo zhruba o 25 tun palivových souborů, určených pro výměnu jedné čtvrtiny paliva v druhém bloku elektrárny. Dle mluvčího jaderné elektrárny odstávka a výměna paliva začne v květnu letošního roku.


Nové palivo pro Temelín se v utajení dopravovalo po železnici

Ilustrační obrázek "Transport dorazil v pořádku do elektrárny. Nejedná se o nic mimořádného. Čerstvé palivové soubory jsou takto dopravovány na Temelín dvakrát ročně," sdělil mluvčí jaderné elektrárny Temelín (JETE) Marek Sviták. Vlak Zvl. Nex 33801 s délkou 297 metrů, složený ze dvou krycích, osmi plošinových vozů s palivem a čtyř osobních vozů pro doprovod, vedla motorová lokomotiva 750 312-1. Celý transport doprovázela mimořádná bezpečnostní opatření. Palivo na cestě do Temelína hlídali policisté, nad soupravou přelétával i policejní vrtulník. Jako postrk byla na konci vlaku řazena i motorová lokomotiva 754 078-4, aby odpadlo prodlení při přepřahu v úvraťových bodech. Vlak totiž dle předpisů nesměl nikde zastavit a měl absolutní přednost před všemi ostatními spoji.

Palivo ve dvaadvaceti kontejnerech po překontrolování zaměstnanci elektrárny uloží do skladů nového paliva. "V následujícím období nás čeká ještě dodávka pro první blok. Veškeré informace týkající se přepravy jaderného materiálu ale všude ve světě podléhají utajení. Temelín není v tomto směru výjimkou," dodal mluvčí. Temelín ke svému provozu a výrobě elektrického proudu potřebuje jednou za rok nahradit právě čtvrtinu paliva v každém bloku.

Ilustrační obrázek Nový uran pro JETE doposud dodávala americká společnost Westinghouse. Předloni však konkurz na nového dodavatele vyhrála ruská společnost TVEL. Ta od roku 2010 Westinghouse nahradí. Tento kontrakt řádově za několik miliard korun bude platit pět let. Za tu dobu se na jih Čech dopraví přibližně 400 tun paliva do elektrárny v Temelíně. Ruský TVEL je již dlouholetým dodavatelem i do naší druhé jaderné elektrárny v Dukovanech.

zdroj: Finanční noviny

Autor fotografií a doplňujících informací o vlaku: Žíža


Vítek_V | 11.1.2008 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihočeský Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.01.2008 (22:17)  
Tyhle vlaky v minulosti jezdily přes Lichkov, Týniště, HK, Pardubice, HB, Jihlavu, Veselí nad Lužnicí, v Nemanicích spojkou na úvrať do Číčenic a do Temelína. Tentokrát to musely vzít přes Meziměstí a Náchod na úvrať do Týniště.
Za "bolševika" se vozila uranová ruda z Brniště do Dívčic v otevřených Wapkách - pověstný Pn 69784/5 "drahé kamení". V Praze byla na to vyčleněna lokomotiva E 469.3 v samostatném oběhu, která to vozila z Nymburka do Benešova, pak strojově do Berouna pro prázdné vozy - ty jezdily z Dívčic přes Protivín a šup s nimi do Nymburka a Sergejem zpátky do Brniště. Z Malešic na tom ještě jezdil postrk.
U Dívčic (Mydlovary ????) byla nějaká úpravna.
Někdy se také zaváděl násled, to když se toho podařilo nakutat hodně.
Když se stala 14.7.1982 nehoda - najetí osobního vlaku 8205 na konec stojícícho vlaku 69785 (postrk E 469.3001), tak tam dorazila protiatomová skupina vybavená příslušnými měřidly a bylo o zábavu postaráno, protože měřidla ukazovala nějaké hodnoty.
registrovaný uživatel Sova 
11.01.2008 (21:55)  
No a co?JE to pořád bezpečnější než běžná přeprava kyselin jak již zde padlo.Z toho co vím o těch přepravních "kazetách" by nedošlo k "jaderné havárii" ani kdyby na to ten vrtulník spadl :-D
registrovaný uživatel jax 
11.01.2008 (21:33)  
hyvrysák: jsem si to myslel
11.01.2008 (21:03)  
jax: myslím, že se jedná zejména o úvratě
registrovaný uživatel gapa 
11.01.2008 (20:59)  
Mám takový pocit, že jsem něco podobného zažil cca 5-6 let zpět, kdy jsem jel vlakem z H.Brodu do Pardubic a křižovali jsme tuším ve Slatiňanech.
registrovaný uživatel Žíža  mail  
11.01.2008 (20:56)  
radekedar:ano,projel Náchodem v 7:44
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
11.01.2008 (20:49)  
Je možné, že tento vlak jel cca 7:45 přes Náchod? Myslím, že jsem ho tam viděl.
registrovaný uživatel jax 
11.01.2008 (20:40)  
Pan X: Novináře chápu, ale proč je to i tu na ŽP :-D
registrovaný uživatel V. 
11.01.2008 (20:38)  
jax-> no novináři se ve vlacíh ho**o vyznaj.

Jinak jak sem viděl ty babky v telce ,,ježiš kdyby to tu zamořilo" tak sem se málem neudržel na nohách :-)
registrovaný uživatel jax 
11.01.2008 (20:28)  
Můžu mít dotaz na odborníky? Včera ve zprávách, ale i tady ve článku je uvedeno: ...vedla motorová lokomotiva 750 312-1. Celý transport doprovázela mimořádná bezpečnostní opatření. Palivo na cestě do Temelína hlídali policisté, nad soupravou přelétával i policejní vrtulník. Jako postrk byla na konci vlaku řazena i motorová lokomotiva 754 078-4, aby odpadlo prodlení při přepřahu na neelektrifikovaných tratích
Obě jsou motorový, proč tedy je uveden důvod přepřahu vjezd na neelektrifikovanou trať? Chápal bych to za situace, kdy by vlak přijel do Jihlavy směrem od Brna a chtěl pokračovat dál na Kostelec, v tom případě se přepřahá. Vlak ale jel přes HB (nejsem si jistej, zda je tam také nutný přepřah... - moc často tam nejezdím)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko