..: Informace o opravě nádraží od ČD Reality jedině za peníze :..

Ilustrační obrázekJičín - Již několik let je připravován projekt přestavby nádraží v Jičíně, přepravního uzlu Českého ráje. Při něm by mělo dojít k přesunu autobusového nádraží z centra města k tomu vlakovému, a měl by tak vzniknout kompletní dopravní terminál pro místní obyvatele i pro poměrně velkou skupinu turistů, kteří navštěvují město a oblast Českého ráje. Nyní však jičínská radnice naráží na vcelku nepochopitelný problém. ČD Reality požadují od města 20 tisíc korun za pouhé získání přístupu k podmínkám výběrového řízení o opravě vlakového nádraží.

Město spolu s ČD pořádaly společné semináře o dopravě v regionu, projekt kladně přijalo město i ČD, zdroj peněz chtěli účastníci získat ze zdrojů Evropské unie. Poté, co jednání na čas utichla, se po roce zjišťuje, že je vše úplně jinak.

Jičínský deník uvádí vyjádření představitelů vedení města: Postup vzbudil na městském úřadě nevoli. „Jiným způsobem nemáme možnost informace získat, buď budeme projekt ignorovat, nebo zaplatíme, je to zvláštní a nehorázné, ale nemáme jinou šanci,“ uvedl místostarosta města Jičína Richard Koníř. „Podklady si koupíme, nemůžeme si dovolit, aby došlo k nějakému nakládání s pozemky, když máme zájem vybudovat na nich autobusové nádraží,“ dodal místostarosta Ladislav Brykner. „Nevíme, zda jde o drobné úpravy či výraznější modernizaci, kterou by nádraží potřebovalo, a nemůžeme si dovolit přijít o možnost do projektu vstoupit kvůli 20 tisícům korun,“ doplnil Ladislav Brykner.

Zdroje: Jičínský deník, ČD - Reality

Njorloj Poslat mail autorovi | 4.1.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
06.01.2008 (18:29)  
chce to co nejdřiv vyřešit
06.01.2008 (11:05)  
To je HNUS. FRK
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.01.2008 (23:46)  
Technická:

Je dnes dráha (v širším slova smyslu) povinna předkládat cosi veřejnému stavebnímu úřadu, nebo jako v minulosti, páše-li na svých pozemcích, je sama sobě stavenbím úřadem?

Od jinud (SRN):

Mnoho bývalých "Žst." minimalizováno třeba i na zastávky (s moderním bezbarierovým přístupem), vedle slušný parking pro obsluhu "zbytkové vzdálenosti", nepotřebné ("neobjednané") koleje a nákladiště zrušeny, budovy opuštěny - odprodány - strženy - a funguje to, jezdí se tam vozidly soudobé konstrukce v taktu. V menších než uzlových centrech je "revitalizace nádražnich budov" mimo podnikatelský koncept DB. Ono rekonstruovat je vždy dražší, než (přiměřeně) stavět.
04.01.2008 (21:09)  
Já být radním Jičína tak vzhledem k tomu že jestliže nějaká firma ČD reality hodlá něco stavět tak stejně bude muset dodat projektovou dokumentaci k vydání stavebního povolení, územní rozhodnutí atd. A až přijdou na stavební úřad, tak bych jim tu jejich neochotu spolupracovat na věcech veřejných pěkně osolil. A předpokládám že úzkostlivým požadavkem stavebního úřadu na splnění veškerých byrokratických formalit + nějakých dodatečných posudků(kteréžto tyto zbytečnosti se obvykle třeba ani nevyžadují) budou tuto nekamarádskou firmu asi stát mnohem vyšší dodatečné náklady nad plán než zisk za prodej plánů k nahlédnutí.

Spolupráce přináší obvykle lepší výsledky než když se dva škorpí a třetí se směje.
registrovaný uživatel ICN 
04.01.2008 (20:12)  
Kdo opravuje překlepy, neměl by je sám dělat...
04.01.2008 (19:18)  
Tak Jičín snad není zas tak malá vesnice, aby nešlo opravit budovu. Budova se dá zčásti využít i za účelem zisku, aby se její oprava zaplatila. Přesun autobusového nácestí dále od města se sice může zdát řešením špatným, nicméně pro autobus přece není problém po silnici dojet blíže k městu, tam zastavit a vyložit/naložit lidi a pak zaparkovat na nácestí, přičemž zároveň může plnit funkci napaječe k vlaku. Přijde mi přinejmenším nestandardní, že instituce, které by měly spolupracovat, se takto škorpí. I když vlastním pozemek a mohu jej využít dle svého uvážení, zvlášť v případě dopravní stavby je naopak žádoucí, abych s městem spolupracoval. Nebo jde ČD Reality proti zájmům své mateřské ČD, a.s.? Ať už jsou radní jacíkoli, a nemyslím, že Jičín by byl případ Ústí (kde by v životě nikoho nenapadlo zapojit železnici do dopravní obslužnosti), lidé by spolu měli především jednat, a ne si každý hrabat na svém písečku proti všem ostatním. Jinak z hlediska města bude přínosem odliv asfaltové plochy z centra (doufám, že tam nebude parkoviště ;-)). Současný stav dost nahrává dálkovým autobusům a tím i celkově nízké kvalitě dopravního systému, snad se to tedy s přesunem (opakuji, že zastavování autobusů u centra nikdo nebrání) zlepší.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.01.2008 (16:31)  
Ekonomický a podnikatelský zájem ČD Reality (i ČD a Správy cesty, či ČD Cargo) a jakékoliv obce nemusí být totožné. Ač z jiného oboru - nicméně "Utility" se obecní politiky též dotýká - jsou tyto zájmy spíše protichůdné. Aneb obec namnoze čeká za málo peńez přemnoho muziky na filharmonické úrovni kvality a eště šupšáčky formou sponzorských darů předem určeným spolkum a sdružením v předem stanovené (reprezentanty obce) minimální výši.. Dost dobře si umím představit modelovou situaci:

"Chceš si tady zmodernizovat nádraží? Tak ti ho budeme památkově chránit, abys to co padá nenahradil účelnou funkcionální pidistavbou (postačující účelu), přestavíš k tomu školku, omítneš gymplnázium, připlatíš na lékařskou pohotovost, postavíš a zainvestuješ s tím nový autobusák, zaplatíš pro 50% radních (napříč politickým spektrem) výlet poznávací /Švajc, SRN, Skandinávie/ a na úrovni členů statutárního orgánu se zúčastníš významných obecních společenských akci - opět s příspěvkem. A my ti za to nebudeme garantovat objednávku dopravní obslužnosti po kolejích - to dělá kraj, ne my - a tu vykládku zboží (nákladů) si koukej od nás odstěhovat, nechceme v intravilánu náklaďáky."

Netvrdím, že ti je i Jičín. Ale potkal jsem nejednou (v kraji, kde asi zbude jen StEG a ÚTD).

Z vlastní, často nemilé, zkušenosti bych se tu a priori přiklonil k zájmům ČD Family (pokud je jejich záměr v rámci množiny racionálních řešení). Co to je racionální řešení? Račte se podívat na Německo.
04.01.2008 (15:51)  
FIGO:Jezdím do Jičína každý rok a využívám vlakovou i autobusovou dopravu.Vyhovuje mě poloha obou nádraží a nedokážu si představit,že by bylo autobusový nádraží někde jinde.
registrovaný uživatel happy 
04.01.2008 (15:43)  
ad Tomáš: Ovšem cestující zvysoka kálejí na to,jestli to je čd reality nebo jen čd.Dveře prostě nefungují..
registrovaný uživatel happy 
04.01.2008 (15:41)  
Tady se asi někdo pomátl na rozumu... To snad není ani pravda.ČD tak maximálně umí sockovat peníze...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko