..: Ve Francii se srazil vlak TGV s kamiónem, jeden mrtvý :..

Paříž - Vlak TGV jedoucí z Paříže do Ženevy srazil kolem 9:30 na přejezdu u města Bourg-en-Bresse kamión převážející nadrozměrný náklad. Nehoda si vyžádala jednoho mrtvého - řidiče kamionu a desítky zraněných ve vlaku, který po střetu vykolejil. Ke kolizi došlo v přibližně stošedesátikilometrové rychlosti a strojvedoucí se pravděpodobně pokoušel vlak zabrzdit rychlobrzdou.

Příčína nehody je nejasná

Kamión uvízl na přejezdu ze zatím neznámých důvodů - jednou z diskutovaných možností zablokování vozidla kvůli nadrozměrnosti nákladu, kvůli čemuž nebyl přejezd včas vyklizen před blížícím se vlakem; druhou variantou pak je možná porucha přejezdového zabezpečovacího zařízení. Štěstím v neštěstí bylo, že se nehoda stala mimo vysokorychlostní trať, kde vlaky TGV jezdí až 300km/h. Na druhou stranu nutno říci, že na VRT se nenacházejí úrovňové přejezdy, a tak by podobná nehoda byla prakticky vyloučena.

Raněné zachraňovalo přes 100 záchranářů

Na místo nehody byly povolány záchranářské jednotky včetně několika vrtulníků a sanitek, které postupně rozvezly zraněné do nejbližších nemocnic. Poté záchranáři pomohli zkoordinovat evakuaci vlaku, ve kterém v tu chvíli cestovalo zhruba 160 cestujících. Ti se přesunuli do nedaleké obce Tossiat, kde mohli využít náhradní autobusové dopravy a pokračovat v cestě, nebo se vrátit do Paříže. Zraněno bylo 23 cestujících a 2 členové vlakové čety, z toho jeden cestující a strojvůdce jsou zraněni těžce.

zdroj: ČTK


PZ | 19.12.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.12.2007 (12:48)  
Na trase Macon-Dijon je maximálka 160 km/h.
23.12.2007 (12:45)  
Jedná se o trať směr Amberieu en Bugey, je to dvojkolejka. Přímá trať na Bellegarde je v rekonstrukci. Ještě včera stále souprava byla na místě, je to viditelné z dálnice A40, asi 200 m od ní. Jezdí se pouze po jedné koleji. Francouzská média tvrdila, že rychlost vlaku při srážce byla 100-110 km/h. Chyba je jednoznačně na straně mrtvého řidiče kamionu. Přejezd je opatřen traverzou omezující výšku vozidla při přejezdu pod trolejí. V době, kdy řidič vjel na přejezd, bylo vše ok, jenže se zaklínil do té traversy a zanedlouho přijelo TGV. Ministerstvo dopravy vydalo prohlášení, že hodlá zrušit 350 přejezdů v celé síti RFF.
21.12.2007 (18:13)  
Podle mne to nebylo na té trati do Ambérieru, ale na trati do Bellegarde (Ain). To je trať s mnohými oblouky, pokud se tam jede 120 km/h, tak je to hodně. Podle všeho se jednalo o TGV 6561 "GENEVOIS".
20.12.2007 (19:01)  
comar: Díky!
registrovaný uživatel comar 
20.12.2007 (17:21)  
George couser:
Tabulky a plany francouzskych trati jsou na http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Lignes.htm

Je to rozdelene podle svetovych stran nebo podle abecedy. Da se tomu rozumet i kdyz clovek neumi francouzsky.
20.12.2007 (16:21)  
Ad lukin:k průkazu pro řízení Pendolína:možná s tím policie měla problém,já jsem mot.vozem 810 se střetl na přejezdu s autem a protožě mám v průkazu i oprávnění na el.trakci tak se silně divili,co že vlastně dělám na neelektrizované trati. Jim totiž pojem ,,hydromechanický přenos výkonu"nic neříkal.
20.12.2007 (8:44)  
Z autoškoly si pamatuju, že při přejíždění železničního přejezdu musí mít řidič zařazenou rychlost, přejíždět na neutrál nebo na přejezdu řadit je zakázáno. Ale to je pořád dokola...
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
20.12.2007 (8:38)  
Lukin: re pro zasmání: tak malej techničák k pendolínu, nevim, ale řidičák na vlak dané kategorie (elektriky, dýzly, případně konkrétní řady) musí mít každý strojvedoucí u sebe. Že neměl papíry k vlaku (a jednu dobu jezdily některý pendolína bez čelní spz, že?), jako prosím, to můžou mít policajti problém. Ale bez řidičáku by měl problém strojvedoucí a tak už to není v rovině "pro zasmání."
registrovaný uživatel lukin 
20.12.2007 (8:03)  
Odkaz:
http://meze-ump.midiblogs.com/archive/2007/12/19/accident-tgv-du-19-decembre-2007.html
Vypadá to docela drsně. Při pohledu na tuto nehodu si vzpomenu na nehodu Pendolina dne 26.1.2007 Tehdy narazilo Pendolino do kamionu na přejezdu mezi Brodkem a Dluhonicemi. Narazilo v rychlosti 10 km/h. Původně jelo 120 km/h a díky dobré dohlednosti a reakci strojvedoucího stačilo téměř zastavit.
Už za 5 dní se ale na stejné trati začalo jezdit 160km/h a to by neubrzdilo ani náhodou. Bylo to štěstí v neštěstí. Jinak to mohlo vypadat podobně jako s tím TGV.
Poznámka pod čarou a pro zasmání:
Policie, která přijela vyšetřit nehodu s kamionem údajně chtěla technický průkaz od vozidla (myšleno soupravy Pendolina) a oprávnění strojvedoucího k řízení soupravy. Měli prý velký problém, když toto nebyl schopen strojvedoucí na místě předložit.... Nechci tím ale snižovat závážnost situace, bylo to opravdu velké štěstí.
19.12.2007 (23:31)  
comar: A nevíte kolik se jezdí za Maconem směrem na Dijon? Za měsíc tam jako každý rok jedu (Kousek od Cluny) , tak by mě to zajímalo...

(Konkrétně zde: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=sk&time=&date=&ttype=&q=Bourg-en-Bresse,+Ain,+Rh%C3%B4ne-Alpes,+Francija&ie=UTF8&cd=1&geocode=0,46.204826,5.225502&om=1&ll=46.50371,4.654341&spn=0.020175,0.038538&t=h&z=15 )
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko