Paříž - Vlak TGV jedoucí z Paříže do Ženevy srazil kolem 9:30 na přejezdu u města Bourg-en-Bresse kamión převážející nadrozměrný náklad. Nehoda si vyžádala jednoho mrtvého - řidiče kamionu a desítky zraněných ve vlaku, který po střetu vykolejil. Ke kolizi došlo v přibližně stošedesátikilometrové rychlosti a strojvedoucí se pravděpodobně pokoušel vlak zabrzdit rychlobrzdou.
Příčína nehody je nejasná
Kamión uvízl na přejezdu ze zatím neznámých důvodů - jednou z diskutovaných možností zablokování vozidla kvůli nadrozměrnosti nákladu, kvůli čemuž nebyl přejezd včas vyklizen před blížícím se vlakem; druhou variantou pak je možná porucha přejezdového zabezpečovacího zařízení. Štěstím v neštěstí bylo, že se nehoda stala mimo vysokorychlostní trať, kde vlaky TGV jezdí až 300km/h. Na druhou stranu nutno říci, že na VRT se nenacházejí úrovňové přejezdy, a tak by podobná nehoda byla prakticky vyloučena.
Raněné zachraňovalo přes 100 záchranářů
Na místo nehody byly povolány záchranářské jednotky včetně několika vrtulníků a sanitek, které postupně rozvezly zraněné do nejbližších nemocnic. Poté záchranáři pomohli zkoordinovat evakuaci vlaku, ve kterém v tu chvíli cestovalo zhruba 160 cestujících. Ti se přesunuli do nedaleké obce Tossiat, kde mohli využít náhradní autobusové dopravy a pokračovat v cestě, nebo se vrátit do Paříže. Zraněno bylo 23 cestujících a 2 členové vlakové čety, z toho jeden cestující a strojvůdce jsou zraněni těžce.
zdroj: ČTK
Tabulky a plany francouzskych trati jsou na http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Lignes.htm
Je to rozdelene podle svetovych stran nebo podle abecedy. Da se tomu rozumet i kdyz clovek neumi francouzsky.
http://meze-ump.midiblogs.com/archive/2007/12/19/accident-tgv-du-19-decembre-2007.html
Vypadá to docela drsně. Při pohledu na tuto nehodu si vzpomenu na nehodu Pendolina dne 26.1.2007 Tehdy narazilo Pendolino do kamionu na přejezdu mezi Brodkem a Dluhonicemi. Narazilo v rychlosti 10 km/h. Původně jelo 120 km/h a díky dobré dohlednosti a reakci strojvedoucího stačilo téměř zastavit.
Už za 5 dní se ale na stejné trati začalo jezdit 160km/h a to by neubrzdilo ani náhodou. Bylo to štěstí v neštěstí. Jinak to mohlo vypadat podobně jako s tím TGV.
Poznámka pod čarou a pro zasmání:
Policie, která přijela vyšetřit nehodu s kamionem údajně chtěla technický průkaz od vozidla (myšleno soupravy Pendolina) a oprávnění strojvedoucího k řízení soupravy. Měli prý velký problém, když toto nebyl schopen strojvedoucí na místě předložit.... Nechci tím ale snižovat závážnost situace, bylo to opravdu velké štěstí.
(Konkrétně zde: http://maps.google.com/maps?f=q&hl=sk&time=&date=&ttype=&q=Bourg-en-Bresse,+Ain,+Rh%C3%B4ne-Alpes,+Francija&ie=UTF8&cd=1&geocode=0,46.204826,5.225502&om=1&ll=46.50371,4.654341&spn=0.020175,0.038538&t=h&z=15 )
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.