Cheb - Bývalou železniční trať z Chebu přes Slapany do německého Waldsassenu plánuje odkoupit město Cheb. Dosavadní vlastník tělesa tratě, Správa železniční dopravní cesty, za ni chce získat přibližně 7 miliónů korun. "Účetní hodnota drážního tělesa se pohybuje okolo částky 40 miliónů korun," poznamenal chebský místostarosta Miroslav Plevný, podle nějž by bylo v prodeji převedeno asi 20 hektarů pozemků. Chebská radnice zvažuje kromě vlastního rozpočtu i další alternativy financování, zejména dostupné fondy a dotační programy. "Výstavba jednoho kilometru kvalitní cyklostezky přijde až na 3 miliony korun," uvedl druhý chebský místostarosta Michal Pospíšil.
"Peníze na zakoupení pozemků nejsou v rozpočtu vyčleněny. O příspěvek ale požádáme také Karlovarský kraj, protože tato trasa bude součástí krajských cyklotras," dodal Plevný. Záměr odkoupit bývalou železnici už ale město potvrdilo. Nová cyklostezka by tak navázala na již existující úsek trasy z Slapan do Waldsassenu, přičemž úsek z Chebu do Slapan povede v poloze zrušené železniční trati. Cykloturistům přinese bezpečnější a pohodlnější způsob, jak absolvovat celý úsek a vyhnout se automobilové dopravě.
Druhá stávající cyklotrasa vede z Chebu do Marktredwitzu přes Pomezí. Společně s cestou do Waldsassenu byla otevřena v roce 2006 u příležitosti konání přeshraniční krajinné výstavy. Informace o tom, že město chce využít bývalou železniční trať pro cykloturistiku, okamžitě vzbudila zájem mezi domácími i pravidelnými návštěvníky regionu. "Je to dobrý nápad. Po železnici budou jezdit jen cyklisté a možná děcka na kolečkových bruslích. Aspoň nebudou muset trnout u každé zatáčky, jestli z ní nevyrazí nějaký šílenec s automobilem," hodnotí záměr města Jiří Pávek z Chebu. Zvýšení zájmu turistů po dobudování projektu očekává také Starý Hrozňatov, ležící v blízkosti plánované trasy.
V současnosti se městu Cheb i Karlovarskému kraji otevírají zcela nové možnosti financování podobných projektů díky strukturálním fondům EU. Jen pro prioritní osu udržitelného rozvoje cestovního ruchu v regionu Karlovarského a Ústeckého kraje jsou do roku 2013 vyčleněny skoro čtyři miliardy korun. Využití bývalých železničních tratí pro výstavbu cyklostezek se přitom stává stále populárnějším řešením, které umožňuje zapojit existující upravený terén při tvorbě turisticky atraktivních tras.
zdroj: Chebský deník
V létě jsem tam byl, od chebského nádraží se po červené turistické značce "směr Starý Hrozňatov" se dojde na někdejší trať a značka vede asi 3 km po tělesa trati. Není tam absolutně nic. Kus od bývalého strážního domu se značka odkloní na silnci, jak je těleso trati průchozí jsem nezkoumal.
Od někdejší signálky doprava vede už cyklostezka zhruba 0,5 km směr Slapapy, doleva cca 0,6 metrů ke státní hranici, kde je informační panel týkající se historie trati, jedno dvojkolí, vjezdové návěstidlo, podél stezky jsou původní kilometrovníky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.