..: Starou železniční trať chce město Cheb proměnit na cyklostezku :..

Ilustrační obrázekCheb - Bývalou železniční trať z Chebu přes Slapany do německého Waldsassenu plánuje odkoupit město Cheb. Dosavadní vlastník tělesa tratě, Správa železniční dopravní cesty, za ni chce získat přibližně 7 miliónů korun. "Účetní hodnota drážního tělesa se pohybuje okolo částky 40 miliónů korun," poznamenal chebský místostarosta Miroslav Plevný, podle nějž by bylo v prodeji převedeno asi 20 hektarů pozemků. Chebská radnice zvažuje kromě vlastního rozpočtu i další alternativy financování, zejména dostupné fondy a dotační programy. "Výstavba jednoho kilometru kvalitní cyklostezky přijde až na 3 miliony korun," uvedl druhý chebský místostarosta Michal Pospíšil.

"Peníze na zakoupení pozemků nejsou v rozpočtu vyčleněny. O příspěvek ale požádáme také Karlovarský kraj, protože tato trasa bude součástí krajských cyklotras," dodal Plevný. Záměr odkoupit bývalou železnici už ale město potvrdilo. Nová cyklostezka by tak navázala na již existující úsek trasy z Slapan do Waldsassenu, přičemž úsek z Chebu do Slapan povede v poloze zrušené železniční trati. Cykloturistům přinese bezpečnější a pohodlnější způsob, jak absolvovat celý úsek a vyhnout se automobilové dopravě.

Druhá stávající cyklotrasa vede z Chebu do Marktredwitzu přes Pomezí. Společně s cestou do Waldsassenu byla otevřena v roce 2006 u příležitosti konání přeshraniční krajinné výstavy. Informace o tom, že město chce využít bývalou železniční trať pro cykloturistiku, okamžitě vzbudila zájem mezi domácími i pravidelnými návštěvníky regionu. "Je to dobrý nápad. Po železnici budou jezdit jen cyklisté a možná děcka na kolečkových bruslích. Aspoň nebudou muset trnout u každé zatáčky, jestli z ní nevyrazí nějaký šílenec s automobilem," hodnotí záměr města Jiří Pávek z Chebu. Zvýšení zájmu turistů po dobudování projektu očekává také Starý Hrozňatov, ležící v blízkosti plánované trasy.

V současnosti se městu Cheb i Karlovarskému kraji otevírají zcela nové možnosti financování podobných projektů díky strukturálním fondům EU. Jen pro prioritní osu udržitelného rozvoje cestovního ruchu v regionu Karlovarského a Ústeckého kraje jsou do roku 2013 vyčleněny skoro čtyři miliardy korun. Využití bývalých železničních tratí pro výstavbu cyklostezek se přitom stává stále populárnějším řešením, které umožňuje zapojit existující upravený terén při tvorbě turisticky atraktivních tras.

zdroj: Chebský deník


Corvette | 1.12.2007 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby

02.12.2007 (21:40)  
Kilometr cyklostezky stojí 3 000 000 korun. Kolik by asi stál kilometr kolejí? ;-) Možná ne o moc více... Ono by bylo mnohem lepší udělat na silnicích pořádek, aby je mohli využívat především cyklisté a pak místní motorová doprava, a rychlé dálkové spojení zajistit po dráze, jenže dneska je to všechno naopak, tak buďme rádi, že to těleso někdo rovnou nerozorá a nepostaví tam nějakou na silnici závislou krajinu rušící halu... Není-li šance na obnovu tratě, pak dočasné využití pro cyklisty není špatné. Ale musí být na trati hosté a ne páni, kteří budou bojovat proti budoucí obnově tratě :-).
Registered user bazala68  mail  
01.12.2007 (22:45)  
Mě se například trend přetváření tratí na cyklostezky teda vůbec nezamlouvá.
01.12.2007 (20:57)  
To je zralé pro instituci dr. Chocholouška. Tržní hodnota těch pozemků je 0,00 Kč. Dávat za to více než symbolickou korunu je lichvářská částka.
V létě jsem tam byl, od chebského nádraží se po červené turistické značce "směr Starý Hrozňatov" se dojde na někdejší trať a značka vede asi 3 km po tělesa trati. Není tam absolutně nic. Kus od bývalého strážního domu se značka odkloní na silnci, jak je těleso trati průchozí jsem nezkoumal.
Od někdejší signálky doprava vede už cyklostezka zhruba 0,5 km směr Slapapy, doleva cca 0,6 metrů ke státní hranici, kde je informační panel týkající se historie trati, jedno dvojkolí, vjezdové návěstidlo, podél stezky jsou původní kilometrovníky.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2023 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko