..: Železničáři ve Francii vyhlásili stávku :..

Ilustrační obrázekFrancie - V úterý ve 20:00 vyhlásili francouzští železničáři ve veřejné dopravě časově neomezenou stávku. Poté se k nim přidali zaměstnanci státních plynáren a sektoru energetiky, dnes zaměstnanci pařížského metra a autobusoví dopravci. Vlaků, kterých se stávka nedotkla, je málo. Například společnost Eurostar ujistila, že její stěžejní linka Lonýn St. Pancras do Paříže omezena nebude. Ze 700 vlaků TGV je v provozu pouze 90, metro v Paříži "ve většině případů" také jezdit nebude.

Stávka se vede proti penzijní reformě, kterou plánuje francouzský prezident Nicolas Sarkozy. Podle průzkumů však lidé se stávkou převážně nesouhlasí. Omezení pařížského metra jim způsobuje velké problémy a mnoho z nich se jen obtížně dostane do práce. Další vývoj stávky bude zřejmě v rukou francouzského premiéra. Od 20. listopadu budou stávkovat i učitelé a státní úředníci.

zdroj: BBC


Jik | 14.11.2007 (8:57)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Francie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (16:05)  
Nevim, piju co donesou. POsledni dobou spis kofolu:)
16.11.2007 (15:34)  
Nebo vždyť je to vlastně jedno. Kde točí velmi dobré pivo,dejte tip, není to lepší ? Nebo vínko.?
16.11.2007 (15:27)  
Ale
no tak,přece víme o čem se mluví,platíme zdravotní a sociální pojištěni a daň odstupňovanou podle výše příjmu,12 15 25 32 procent.A to bude pardon 15 ze superhrubé
mzdy,kdo si to takto nastavil asi! 10 000 hrubého je zdaněno přesně podle tabulek plus další příjem nezdanitelný,přece víme o čem je řeč. A to jsou peníze chybí a budou chybět na silnice......
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (14:07)  
Foxx - Aha, pravda, ja opravdu puvodne tlupa nenapsal. Pozorny to panacek:-))
registrovaný uživatel Foxx  mail  
16.11.2007 (14:05)  
Jan Novák: Tu tlupu jen tak pro informaci vidíte kde ? Pokud myslíte tupou chasu, tak s jeho definicí souhlasím
registrovaný uživatel M 
16.11.2007 (14:04)  
1. U nas bude 15% dan z hrube mzdy od kdy? V tech 15% procentech budou zapocteny i dalsi povinne odvody? Od kdy?
2. Ja si na vyssi dani nestezuji, narozdil od Precly (sesty prispevek zde)...
3. Ja v te populisticke tlupe, ktera tupe vidi vyssi dane=hnus a nizsi dane=jupi nejsem a presto dane platim.
Mate vubec predstavu, jakou dan z prijmu plati napriklad clovek, jehoz mesicnim hruby prijem je napriklad 10.000 korun? Ackoliv to zni neuveritelne, tak v tabulkach tupou tlupou vyhledanych 12% to opravdu neni. Wow...
16.11.2007 (13:05)  
Ty příspěvky pana M jsou opravdu pozorudné. Když se každý zašije někam na vrátnice nebo do kanceláře, tak kdo bude dělat? Nevím vůbec ,jak může mít tolik drzosti a nazývat část občanů tlupou. Ta tlupa vážený ,jako jediná daně platí. Myslíte si , Jágr v Americe má daně 15% ? Má je vyšší než těch končících 32 %.
registrovaný uživatel M 
15.11.2007 (21:00)  
produktivita práce francouzského fíry je na rychlých vlacích dvojnásobná
...
Tohle je nesmysl:-) To by byl ridic kamionu 4x produktivnejsi nez ridic traktoru... Ta produktivita se meri jinak... Sice nevim jak (protoze jestli jste nekdo nekdy byl od Rakouska na jih, tak at mi nikdo nerika, ze u nas mame nizsi produktivitu:-)), ale s rychlosti to spolecneho nema nic:-)
registrovaný uživatel mašinka  mail  
15.11.2007 (17:49)  
M: Tou rychlostí jsem chtěl říct, že produktivita práce francouzského fíry je na rychlých vlacích dvojnásobná. Mají vyjímky a chtějí si je zachovat. U nás je skupina pracovníků bez nároku na nemocenskou, kteří marodí za průměrný plat a také si to chtějí zachovat, ale vláda o odebrání této výhody ani neuvažuje a tak jejich stávky nehrozí. Každý má právo bojovat za co nejlepší pracovní podmínky, plat i důchod a stávka je legitimní prostředek. Pokud se to vládě nelíbí tak ať vymění svoje občany. A zaměstnavatel může vyměnit svoje zaměstnance.
registrovaný uživatel M 
14.11.2007 (22:56)  
Tyhle faktory by mely (pokud nejsou, tak by to mel byt duvod zmenit praci) byt dany:
-vysi platu
-kvalifikovanosti
-jedinecnosti zamestnance

Za ty vikendy, hluk a tak jsou priplatky. Netvrdim, ze plne ocenuji to "prikori" (neni tam ironie!), ale porad je tady moznost vseho nechat a sednout si nekam do tepla na vratnici za desitku...
V kolika by mel jit treba spickovej pravnik (rekneme, ze si na penzi nevydelal jinak...)? Sedi cely den v teple, ze? Zodpovednost taky nulova v podstate... Ale nebyl to nahodou prave ten pravnik, ktery do petadvaceti chodil na skolu (psal jsem spickovy pravnik a tim se clovek nestane tak, ze skolu odflakne - teda pokud tam neni vhodna rodina atd.), umi tri cizi jazyky (tohle se samo nezaridi a dokonce to i stoji nejaky ten peniz) a u studia se musel nejak zivit, zatimco ten tvrde (opet zadna ironie!) pracujici "hornik" (napriklad), ale s minimalnim vzdelanim a nulovou nutnosti na sobe dale profesne pracovat, uz mohl davno v klidu stavet barak, protoze mel svoje jiste?

A ted pocetne... Ten clovek, co sedi v kancelari do systemu odvedl stejne penez jako ten, co musel pracovat v noci. Nemam problem s tim, ze zdravy prispiva na nemocneho, protoze nikdy nevi, kdy se sam stane nemocnym. Nechapu ale proc by mel ze sveho platu (skrze dane) zivit nekoho, kdo si vybral nejake povolani, kde musi pracovat v noci a cely zivot za to mel navic nejake benefity.

Co ale nechapu kazdopadne je, proc jsou zeleznicari zatahovani mezi profese, u kterych je zminovana nejaka vyssi narocnost... Ze po nich po padesatce neni poptavka? Jak jsem uz rekl, tohle nikomu ani trosku nezavidim a vim, o cem je rec, ale tohle prece plati pro jakoukoliv vylozene delnickou (a mozna nejen takovou) profesi... Kolik napriklad znate starych prodavacek nebo modelek? Mely by mit pravo jit do penze predcasne, protoze po ctyricitce po nich nestekne ani pes?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2019 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko