..: Rychlodráha na Kladno by mohla být hotova v roce 2013 :..

Ilustrační obrázek Praha - Dlouho avizovaná rychlodráha na Kladno by se mohla začít stavět již za dva roky. Definitivní projekt by měl být hotov již na jaře. Vycházet bude ze studie Dopravní fakulty ČVUT, který vysoká škola přislíbila dokončit do poloviny prosince. Samotná stavba by měla být dokončena do roku 2013. Na konci minulého týdne se na tom dohodli zástupci ministerstva dopravy, pražského magistrátu, Prahy 6 a Středočeského kraje. Odhad nákladů ale nehodlá ministerstvo zveřejňovat, dříve se mluvilo zhruba o 20 miliardách korun.

"Doprava mezi Kladnem a Prahou, přes mezinárodní letiště v Ruzyni, je pro ministerstvo dopravy hlavní prioritou následujících let," citovala agentura ČTK ministra dopravy Aleše Řebíčka, který setkání inicioval. O způsobu financování projektu není zatím rozhodnuto; představitelé MD však v minulosti mluvili o využití soukromého kapitálu v rámci tzv. PPP projektu, tedy partnerství soukromého a veřejného sektoru. V praxi by to znamenalo, že by byl minimálně zčásti využit i soukromý kapitál.

Studie Dopravní fakulty by měla ovlivnit mnohé. Mimo jiné i volbu cílové stanice, jímž by se mělo stát zřejmě Masarykovo nádraží, Smíchov či Holešovice, předem vyloučeno je nádraží hlavní. Zřejmé je i trasování, které kvůli potřebě obsloužit i letiště Ruzyně nejvíce zasáhne městskou část Praha 6. Ta se prostřednictvím svého starosty Milana Chalupy v minulosti často stavěla proti rychlodráze. Její postoj se nyní zjevně změnil, ale hodlá pro své obyvatele vybojovat co nejšetrnější přístup.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 6.11.2007 (13:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
07.11.2007 (12:43)  
Rušení "masny" by bylo velkou hloupostí.On totiž hlavák není nafukovací.Proto bych na hlavák nechal jezdit jen dálkové a mezinárodní spoje.Příměstské dopravy by jezdily z nádražích jiných(podmínka je dobrý přístup od metra).
07.11.2007 (9:36)  
KAROTKA:Asi před pěti lety jsem někde vzal cosi jako ČD pro Vás, nebo tak něco. Dočetl jsem se tam o jasném plánu, jak se bude někdy v roce 2005 stavět rychlodráha Praha - Kladno a za pár let bude hotovo. Vystřihl jsem si to, abych se tomu později mohl zasmát. Pokusím se to doma vyhrabat, abych se mohl zasmát.
registrovaný uživatel Busman 
07.11.2007 (7:56)  
Rychlodráha musí ústit na Masarykovo nádraží pro příměstskou dopravu (Nové spojení není všelék - s plánovanou intenzitou dopravy je už teď na hraně své kapacity) a na Holešovice pro dálkovou dopravu (spojení s Hlavním nádražím a zbytkem ČR). V další etapě bych počítal s přesunem Masaryčky pod Hlavák.

Pokud má letiště Ruzyně dál vzkvétat a hrát významnou roli ve střední Evropě, musí být přímo napojené na dálkovou železniční dopravu ve své spádové oblasti. A spádovou oblastí letiště Ruzyně doufám není pouze Praha a střední Čechy!! To že airportexpresem nikdo nejezdí nic nesvědčí o potenciálu přímého železničního spojení.

K názvu rychlodráha: V německy mluvících zemí se regionální linky též běžně označují S-Bahn (tj. Schnellbahn) a často se jedná o konvenční (ale segregovanou) železnici a nikoho to nepohoršuje. Nepleťte si termín rychlodráha a vysokorychlostní trať.

Jinak doufám, že to bude mít zkratku R a né S jak za protektorátu nebo IDS JMK...
registrovaný uživatel jk 
07.11.2007 (2:19)  
Ukonceni rychlodrahy na Masarycce ma take tu vyhodu snadneho prestupu z rychlodrahy na MHD - na Hradcanske tram+metro A, na Bubnech tram+metroC, na Masarycce tram+metroB +metroC co by kamenem dohodil.

Tu jest celkem aktualni letacek: http://magistrat.praha-mesto.cz/zdroj.aspx?Id=50379&typ=4&sh=1069577182

Otazkou take je, kdo pak bude pripadne PPP splacet, jestli SZDC, Praha, Letiste Praha ?
registrovaný uživatel Hamster  mail  
06.11.2007 (22:49)  
Podle meho nazoru by bylo zruseni Masarycky z dlouhodobejsiho hlediska velkou chybou uz jen z duvodu, ze Nove spojeni, ktere je koncipovano jako splet dvoukolejnych trati muze byt za par let nedostacujici. Pokud je vzdalenost Mas. n. - Hl. n. nejakych maximalne 500m vzdusnou carou, tak by se mi v budoucnu libil model, ktery pouzivaji vsechna velka letiste - propojeni terminalu podzemnimi tunely s pohyblivymi pasy, cimz by mohl vzniknout prestupni uzel zahrnujici zeleznici, metro a zbytek MHD pod "jednou sterchou".
registrovaný uživatel JiS 
06.11.2007 (22:16)  
Twix: Jasně, spousta lidí jede jen do Prahy, jenže těch pár, kteří pokračují dál, kvůli přesunu volí raději cestu autem. Sice to není z Masaryčky na Hlavní nijak daleko, ale pro lidi, kteří Prahu neznají, je to velký problém. Možná by to částečně vyřešilo napojení do Holešovic.
Mně ta existence Masaryčky pořád připadá zbytečná, protože teď je možno vést vlaky od Libně, Vysočan i Holešovic přímo na Hlavní. Problém je teď jenom s vlaky od Kladna. Ale teď (po rekonstrukci) je velmi nepravděpodobné, že by Masaryčku zrušili.
06.11.2007 (22:04)  
Twix: To zmínění Nového spojení bylo míněno přesně opačně a to tak, že právě Nové spojení zazdilo zrušení Masaryčky a převedení vlaků na hlavák. Právě že Nové spojení činí Masaryčku více důležitou a je to možná taky vodítko o tom že se s ní víceméně dále počítá
06.11.2007 (21:53)  
Asi by bylo vhodné, umožnit zajíždění vlaků od Dejvic do Holešovic. Alespoň by se mohl zvednout most u výstaviště a pak už jen přemostit, nebo překřižovat trať Praha - Ústí.
registrovaný uživatel Kakov 
06.11.2007 (21:52)  
Zdravím, přátelé můžete prosím jednomu zelenáči objasnit co je to ten "Semmering"? to myslíte trať č.122??
ale jinak bych osobně Masaryčku taky zrušil potíž ovšem je co s vlaky od Kladna po stávající 120. Doprava (a železniční tuplem) je totiž ucelený systém, a proto mě vždy připadolo dobré mít jeden přestupní uzel.
06.11.2007 (21:48)  
Spojku z Negrelláku na Hlavní by teoreticky udělat šlo, ale musel by se udělat zvýšený nájezd a pak obloukem napojení na estakádu nového spojení, což by určitě nepřežili památkáři. Rozhodně by to bylo kilometricky kratší řešení, než jízda na Holešovice a přes Rokytku.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko