Tišnov - Na trati číslo 250 probíhá rozsáhlá rekonstrukce úseku Tišnov - Řikonín v obou směrech. Zahrnuje výměnu násypů, pražců i kolejí. Instalované pražce jsou stejného typu jako na koridorech. Rekonstrukce trvá již zhruba měsíc a měla by skončit na konci listopadu. Opravy se týkají i některých staničních kolejí v Tišnově. Traťová rychlost by v rámci revitalizace zvýšena být neměla.
Situace na trati
Oprava tratě se dotkla osobní i nákladní dopravy. Zatímco nákladní vlaky se v Tišnově odstavují na odstavné koleje z důvodu upřednostnění osobních spojů, osobní vlaky a rychlíky musí čekat ve stanici, než projede vlak z 10 km vzdáleného Řikonína, čímž především v ranní špičce vznikají zpoždění. Vytrhané pražce a koleje se shromažďují na Tišnovském překladovém nádraží a pomocí dvou jeřábů jsou nakládány na vozy.
Foto: autor
1 2 | Zpráv na stránku: |
Precla: Tady to fakt musí někde skřípat. Nechci dělat osla ze sebe ani z nikoho jinýho, ale řeč je o trati 250, o úseku Tišnov-Říkravín. Trať 255 vede z Hodonína do Zaječí(ch?) a dle mých pozorování nemá na zmíněný úsek žádný vliv. Couráky i Schnellzugy vyjíždějí z Brna na 250 směr HB včas, do Tišnova přijíždějí včas, pak v něm ale dlouho stojí (až 15 min) a do Říkonína jedou krokem, snad i kus za něj (odhadem 30-40 km/h namísto 100 km/h). Proto to. Odporučuju sjet si na Babitronu tabulky sudých vlaků 4600 až 4618, pak bude všechno jasné.
Podle některých znalců z oboru traťového hospodářství by se přepočtem oblouků a drobnou změnou převýšení dala zvýšit rychlost, zejména v relativně rovinatých úsecích, na 120 km/h.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.