Karlovy Vary a Ústí nad Labem - Další 2 moderní motorové jednotky Regionova nasadily ČD do pravidelného provozu v Ústeckém kraji. Cestující se s nimi setkají na trati mezi Rakovníkem, Louny a Mostem. „Dvě Regionovy už v Ústeckém kraji jezdí. Každý den vyráží na trať Děčín - Rumburk, teď se s nimi setkají i cestující na opačné straně našeho kraje,“ říká hejtman Jiří Šulc. „K dnešnímu dni už jezdí v celé ČR 40 RegioNov. Stejně jako předchozí 2 jednotky ponesou i tyto logo a webovou adresu kraje a název RegioNova, Ústecký kraj,“ doplňuje Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Další 2 soupravy RegioNova začaly jezdit také na železničních tratích v Karlovarském kraji. V současné době jezdí v kraji celkem 4. Cestující v Karlovarském kraji se mohou RegioNovou svézt na tratích Karlovy Vary - Potůčky, Cheb - Aš nebo Luby u Chebu. Mimo špičku zajišťují i některé spoje na hlavních tratích a zajíždějí až do Klášterce nad Ohří nebo Mariánských lázní.
V celé republice jezdí 35 dvouvozových a 5 třívozových RegioNov, do roku 2010 by jich měly ČD obdržet od společnosti Pars nova, která RegioNovy vyrábí, zhruba stovku. Jedna dvouvozová Regionova stojí 20 milionů korun, třívozová verze vyjde na 37 milionů. Ředitel společnosti Pars nova Tomáš Ignačák uvádí, že dodávka RegioNov je velkým impulsem pro oživení železniční dopravy a také českého průmyslu. Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů.
zdroj: České dráhy
Tento problém byl už na 810 a tady to taky nikdo pří vývoji neřešil.Asi to bude motoráček jen pro jízdu ve dne.
České dráhy postihují, jak se dočítám v řadě medií, jedno neštěstí za druhým: vozy 842-poruchovost, přípojňáky 021-naprostý nepovedenec, 843-značná poruchovost, včetně přípojňáků a řidičáků, 471-poruchovost, 854-nic moc,každá skupina má mnoho změn, jakoby byl vývoj za pochodu a nyní 814-prokluzující hnací náprava, hlučný motor, nevyřešené vypružení vozu. 680-raději nekomentuji. Takže je třeba položit otázku: proč ČD takové řešení přijímají? A ještě něco: nebude to levné zboží jednou až moc drahé? FRK
Francouzské "velryby" nebo italské "malé Potěmkiny" jsou stavěny na větší rychlosti než jsou české lokálky na 40 - 80 km/h.
"Velryby" jezdí běžně 140 km/h, "motorové Potěmkiny" jsou na 130 km/h, rovněž vzdálenost mezi (sousedními) zastávkami je vesměs násobně delší než v tuzemských podmínkách - často desítky kilometrů. K tomu častá nesmyslná rychlostní omezení na polních přejezdech.
Naskýtá se otázka, jak by se takovýchto podmínkách uvedená vozidla po několika týdnech provozu chovala. Nicméně velrybu / motorového Potěmkina za cca 20 milionů (814) nebo cca 37 (814.2) nekoupíte.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.