..: V Karlovarském a Ústeckém kraji jezdí další 2 RegioNovy :..

Ilustrační obrázek Karlovy Vary a Ústí nad Labem - Další 2 moderní motorové jednotky Regionova nasadily ČD do pravidelného provozu v Ústeckém kraji. Cestující se s nimi setkají na trati mezi Rakovníkem, Louny a Mostem. „Dvě Regionovy už v Ústeckém kraji jezdí. Každý den vyráží na trať Děčín - Rumburk, teď se s nimi setkají i cestující na opačné straně našeho kraje,“ říká hejtman Jiří Šulc. „K dnešnímu dni už jezdí v celé ČR 40 RegioNov. Stejně jako předchozí 2 jednotky ponesou i tyto logo a webovou adresu kraje a název RegioNova, Ústecký kraj,“ doplňuje Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Další 2 soupravy RegioNova začaly jezdit také na železničních tratích v Karlovarském kraji. V současné době jezdí v kraji celkem 4. Cestující v Karlovarském kraji se mohou RegioNovou svézt na tratích Karlovy Vary - Potůčky, Cheb - Aš nebo Luby u Chebu. Mimo špičku zajišťují i některé spoje na hlavních tratích a zajíždějí až do Klášterce nad Ohří nebo Mariánských lázní.

V celé republice jezdí 35 dvouvozových a 5 třívozových RegioNov, do roku 2010 by jich měly ČD obdržet od společnosti Pars nova, která RegioNovy vyrábí, zhruba stovku. Jedna dvouvozová Regionova stojí 20 milionů korun, třívozová verze vyjde na 37 milionů. Ředitel společnosti Pars nova Tomáš Ignačák uvádí, že dodávka RegioNov je velkým impulsem pro oživení železniční dopravy a také českého průmyslu. Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 31.10.2007 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
31.10.2007 (17:44)  
Ono když už se vezme v potaz spolehlivost,tak to může být do budoucna solidní pijavice.Aby nás to v konečném důsledku nestálo tolik jako Desiro či něco podobného.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
31.10.2007 (17:30)  
happy: Což o to, jako vhodná vozidla pro regionální dopravu by se toho v Evropě našlo celkem dost (takové jednotky od Bombarieru řady X 73 000 SNCF nebo italská Minuetta řady Aln 501 taky nejsou k zahození), ale jak už tu bylo řečeno, Čd nic podobného nekoupí z principu ani jako nové (prý nejsou prachy), ani jako ojeté (máme hrdé dráhy). A vzhledem k tomu, že ekonomická výhodnost těchto vozidel je zřejmá a navíc se dají pořídit s pomocí eurofondů (leč ČD nemají zájem), naskýtá se temné podezření, že podstatné je, aby si někdo ve spřátelených firmách namastil kapsu převlékáním zastaralého vehiklu do rádoby moderního kabátu. A na užitné vlastnosti, které nabízí (kapacita, vnitřní uspořádání, pojezd, životnost...) je Regionova převelice drahé vozidlo!
registrovaný uživatel Kuba 
31.10.2007 (16:16)  
Slovo MODERNÍ bych tam nepsal, použil bych modernizované, protože k modernímu motorovém vozu to má fakt hodně daleko.

adventure, happy: Vás taky někdo pořád v práci sleduje jak ve výkladní skříni. Si to představ, takový letní horký den, lepí se ti všechno oblečení na tělo a ty se chceš třeba protáhnout a podrbat se na koulích??? Asi by ti nebylo příjemné kdyby tě někdo očumoval.
A argumenty typu, že na stanovišti je klimatizace neberu, ta stejně nefunguje.
registrovaný uživatel happy 
31.10.2007 (16:00)  
V německu je prostě běžné,že je vidět průhledem kokpitu na trať.To akorát u nás se s tím dělají obstrukce a mnoho povyku pro nic.Na jihočeských regínách byly a jsou snahy tam nacpat nějaké staré záclonky a jiné nesmysly.Naštěstí vždy to trvá jen chvilku a pak fírové dostanou "pojeb" a je klid
31.10.2007 (15:54)  
Nevydrzim se u teto prilezitosti nezeptat. Je to cca mesic, co jsem zminenou Regionovou na trase Decin-Rumburk nekolikrat jel. Skutecne tam jezdily dve. Jedna z nich mela dost obludnym zpusobem zalepene pruhledy mezi "nakladem" a "pilotem". Autor sice nepouzil stare noviny nebo zasedly rucnik jako to byvalo k videni u prazskych tramvaji, ale vypomohl si castecne i propagacnim materialem CD, ktery ovsem nalepil vzhuru nohama, aby nebyl o jeho ucelu sebemensi pochyb. Nevite, dela se tato "uprava" pro zajisteni/zvyseni bezpecnosti? Zvysuje nejak pohodli pilota? Nebo proste jenom fira uz ma dost lidi co mu slintaji za zady? :-)
registrovaný uživatel happy 
31.10.2007 (13:46)  
ad busman:Proč bych tě měl a nejen já kamenovat?? To je holá pravda :)Ale schválně se koukněte na ten výpis vhodných vozidel za regínu,co sem zde vypsal u DB.Jsou tam i náhrady za solo šukafon v podobě krátkého Lintu 27 či cityshutle od Stadleru.Jsou sice větší a těžší oproti šukafonu,ale mají dobrou obsaditelnost a dobrou akceleraci.
registrovaný uživatel Busman 
31.10.2007 (13:30)  
xAnri05: Nedočká, ČD bohorovně nic ojetýho nekupujou. Škoda, MÁV (resp. dneska START) si takhle velice slušně a rychle obnovili vozový park v regionální dopravě poměrně luxusními vozy ex DB Regio.

A ještě jedna provokativní poznámka: za 40 Regionov mohlo být 15 Desir (zvlášť při dnešní ceně eura). Co by bylo lepší? A Desiro má mnohem větší kapacitu, takže nahradí víc osmsetdesítek. A kdyby se dělalo na Zličíně, byl by to v dnešním globalizovaným světě taky český výrobek:-)

A neodpustím si další rýpnutí: Jelikož Regionova má podobnou kapacitu jako 810 sólo, je její koncept vyloženě špatný, protože na tratích, kde ja takto nízká poptávka po přepravě, je mnohem efektivnější autobus. A že autobus nejezdí tak často a nenavazuje na vlaky? Za to nemůže on, ale objednatel;-) A teď mě ukamenujte:-))
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
31.10.2007 (12:55)  
Happy: u nas se toho dockas snad az to budou u DB vyrazovat :)
registrovaný uživatel happy 
31.10.2007 (12:42)  
Jako kvalitní náhradu za regíny hodnotím dobře řadu (vše dle značení řad DB,obrázky na www.railfaneurope.net) 650,648,646,643,642,641,640 .Některé by byly vhodné i jako náhrada solo šukafonů.Doufám,že se dříve či později s nějakými takovými stroji potkáme i u nás :)
registrovaný uživatel pekař 
31.10.2007 (12:37)  
Brumla: jpp
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko