..: Jihlavská lokomotivka se chce pustit do přestaveb "čmeláků" pro Ukrajinu :..

Rekonstrukce řady 770 pro Sokolovskou uhelnouJihlava - Velká zakázka na modernizaci velkých lokomotiv pro velkého odběratele zřejmě čeká jihlavskou pobočku společnosti CZ Loko. Objektem zájmu jsou stroje řady ČME 3, ekvivalentní českým řadám 770/771, které od šedesátých až do devadesátých let produkovala ČKD. V první fázi by se mělo jednat o celkovou modernizaci asi dvacítky strojů pro ukrajinského a litevského zákazníka, konečný rozsah zakázky by mohl být ale až desetinásobný a překročit dvě stovky lokomotiv. Areál jihlavské lokomotivky se proto musí rozšířit o novou halu za asi 180 milionů korun.

Rekonstruované lokomotivy se přitom do Jihlavy vůbec nepodívají. V České republice se bude připravovat jen většina klíčových komponentů a následně posílat na místo určení. Tam budou tyto sety osazovat místní firmy na již připravený hlavní rám s upraveným pojezdem. Finální montáž bude probíhat pod dozorem techniků české firmy.

I přes tento model spolupráce by jihlavský areál bez úprav neobstál. "Areál se již modernizuje," citovala ČTK vedoucího provozu v jihlavské pobočce CZ Loko Jiřího Nováčka. Letošní investice do dílen a skladů se pohybují kolem 16 milionů korun, v příštím roce budou práce pokračovat. "Poptávka po přestavbách drážních vozidel v posledních dvou letech hodně stoupá, počítáme s rychlou návratností investic," dodal Nováček.

Společnost CZ LOKO vznikla transformací holdingu ČMKS, který na konci 90. let pohltil velkou část domácích železničních dílen a zahájil vlastní program rekonstrukcí a novostaveb drážních vozidel, především dieselových lokomotiv. Obrat holdingu se odhaduje na více než jednu miliardu korun, zaměstnává okolo 600 zaměstnanců. Asi jedna pětina z nich pracuje v jihlavské pobočce, která nyní vyrábí především lehké posunovací lokomotivy řady 709 pro ČD a Srbské železnice a specializuje se na nižší výkonové kategorie. Projekt rekonstrukce bezmála megawattové řady ČME 3 pro ni ale nebude přelomový jen v tomto ohledu, ale i v objemu zakázky. Průměrně totiž v Jihlavě zatím rekonstruují okolo jedné lokomotivy měsíčně.

zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 4.10.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ferii  mail  
08.10.2007 (20:17)  
maty:ne to nepochybně ne ale neměl jsem doposud šanci se s tebou ponořit do konverzace,přihlásím se ti sám zatím...
08.10.2007 (10:27)  
no, zajímá mě, jak si na tom stojí tohle stvořeníčko.. spíš rád poznám brejlovce s Caterpillarem.. rád se svezu!:-)
registrovaný uživatel maty 
07.10.2007 (14:36)  
ferii: nechápu proč se bojíš představit, opravdu máš takový strach o své pohodlí, nejsem a to si myslím, že jsi již poznal osoba zákeřná a mstivá, naopak přivítám všechny názory, které povedou ke zlepšení stávajícího stavu.
registrovaný uživatel Ferii  mail  
06.10.2007 (19:25)  
maty:mno rád bych se ti vylíčil ale ty bys mě pak vydusil :oD
lubko:samozdřejmě,v tom také souhlasím po stránce komfortu a vedení není a nebude absolutně žádných námitek,já jen zdůraznoval toho neštastně zakopaného psa jménem provozní spolehlivost,kvůli které si čme na východě vysloužili přezdívku balšoj ale sám se budu snažit a zasazovat o nápravu v této věci v možnostech svých sil,kritika tomu nepomůže
registrovaný uživatel Lubko  mail  
06.10.2007 (17:02)  
Připojuji se na stranu Matyho.Po letech ježdění na T 740 a 770 je nový prototyp lokomotivy ř.774 komfortnější jak pro strojvedoucího tak i na ovládání.Vím o čem píšu.Na zmiňované dvě řady starších lokomotiv do smrti nezapomenu.Prožil jsem na nich bezmála 20.let a považuji za nejzdařilejší stroje co kdy v ČKD vyrobily
registrovaný uživatel maty 
05.10.2007 (20:59)  
ferii:nevím kde bereš své prameny, pokud se představíš a jsi jeden z nás potommáš právo své tvrdit.
registrovaný uživatel Ferii  mail  
05.10.2007 (20:03)  
maty:Bohužel pramení a beru je z první a druhé ruky,nepochybně stejně jako já víš co 19cku provází,nicméně je to prototyp...Loko z čmks jsou bezesporu kladným jevem,snad se jim konečně podaří vychytat mouchy.Ale stejně se domnívám,že to co loko Su řady 740,770 ty léta snášeli,vydrželi to reko nepřekonají,ba naopak.A srovnávání s regiokrabičkou,myslím není na místě,jinak povožení je pěkný,všem doporučuji,tedy pokud není vlhko :-D
registrovaný uživatel maty 
05.10.2007 (13:22)  
seath: jak se říká domluvit se dá vše. ozvy se na adresu maty429@seznam.cz a uvidíme co vymyslet.
05.10.2007 (7:59)  
maty: kam se mame prijit povozit? :) ja se hlasim! :)))
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.10.2007 (0:28)  
Ferii: no pokud vím, tak mašiny po rekonstrukcích v ČMKS nebo po novu CZ LOKO jsou v pohodě, nový motor,úpravy na vypružení podvozku atd jsou přínose.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko