Jihlava - Velká zakázka na modernizaci velkých lokomotiv pro velkého odběratele zřejmě čeká jihlavskou pobočku společnosti CZ Loko. Objektem zájmu jsou stroje řady ČME 3, ekvivalentní českým řadám 770/771, které od šedesátých až do devadesátých let produkovala ČKD. V první fázi by se mělo jednat o celkovou modernizaci asi dvacítky strojů pro ukrajinského a litevského zákazníka, konečný rozsah zakázky by mohl být ale až desetinásobný a překročit dvě stovky lokomotiv. Areál jihlavské lokomotivky se proto musí rozšířit o novou halu za asi 180 milionů korun.
Rekonstruované lokomotivy se přitom do Jihlavy vůbec nepodívají. V České republice se bude připravovat jen většina klíčových komponentů a následně posílat na místo určení. Tam budou tyto sety osazovat místní firmy na již připravený hlavní rám s upraveným pojezdem. Finální montáž bude probíhat pod dozorem techniků české firmy.
I přes tento model spolupráce by jihlavský areál bez úprav neobstál. "Areál se již modernizuje," citovala ČTK vedoucího provozu v jihlavské pobočce CZ Loko Jiřího Nováčka. Letošní investice do dílen a skladů se pohybují kolem 16 milionů korun, v příštím roce budou práce pokračovat. "Poptávka po přestavbách drážních vozidel v posledních dvou letech hodně stoupá, počítáme s rychlou návratností investic," dodal Nováček.
Společnost CZ LOKO vznikla transformací holdingu ČMKS, který na konci 90. let pohltil velkou část domácích železničních dílen a zahájil vlastní program rekonstrukcí a novostaveb drážních vozidel, především dieselových lokomotiv. Obrat holdingu se odhaduje na více než jednu miliardu korun, zaměstnává okolo 600 zaměstnanců. Asi jedna pětina z nich pracuje v jihlavské pobočce, která nyní vyrábí především lehké posunovací lokomotivy řady 709 pro ČD a Srbské železnice a specializuje se na nižší výkonové kategorie. Projekt rekonstrukce bezmála megawattové řady ČME 3 pro ni ale nebude přelomový jen v tomto ohledu, ale i v objemu zakázky. Průměrně totiž v Jihlavě zatím rekonstruují okolo jedné lokomotivy měsíčně.
zdroj: ČTK
1 2 | Zpráv na stránku: |
lubko:samozdřejmě,v tom také souhlasím po stránce komfortu a vedení není a nebude absolutně žádných námitek,já jen zdůraznoval toho neštastně zakopaného psa jménem provozní spolehlivost,kvůli které si čme na východě vysloužili přezdívku balšoj ale sám se budu snažit a zasazovat o nápravu v této věci v možnostech svých sil,kritika tomu nepomůže
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.