..: Student Agency shání 200 milionů Kč na zálohu za nové vlaky :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency, která před časem oznámila svůj záměr provozovat železniční dopravu na trase Praha - Ostrava, má problém se zajištěním peněz na zálohu pro výrobu nových vlaků. Z možných dodavatelů si nyní firma vybírá mezi dvěma německými výrobci vlaků Siemensem a Stadlerem. Na pět nových souprav dodavatelé požadují zálohu 200 milionů korun, které však Student Agency prozatím nemá.

Kromě plánů v železniční osobní dopravě připravovala SA projekt sítě vlastních čtyřhvězdičkových hotelů ve všech krajských městech. Podle vyjádření majitele SA Radima Jančury budou mít vlaky přednost. "Nemáme sílu na to, dělat pořádně k vlakům ještě hotely, soustředíme se na železnici," uvedl Jančura. Podle deníku Idnes.cz z tohoto důvodu SA prodává první budovu v Praze, kterou přestavovala na hotel. Firma by prý za prodej měla utržit několik desítek milionů, avšak na první splátku to stačit nebude. Proto Jančura uvažuje o vyčlenění vlaků do samostatné firmy, jejíž část by prodal na burze a získal tak potřebné finance. Případné investory však může odradit nízký poměr ziskovosti firmy a celkových tržeb. Podle loňských předběžných výsledků měla SA zisk 15 milionů korun při obratu 2,5 miliardy korun.

Zdroj: Idnes.cz


Jik | 1.10.2007 (10:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.10.2007 (7:05)  
A standard technical definition of dumping is the act of charging a lower price for a good in a foreign market than one charges for the same good in a domestic market.

Takze ta podstatna podminka je, ze musi jit i cizi trh, na ktery vyrobce dany produkt exportuje s nejakym cilem. Pokud SA jezdi pod naklady, tak o zadny zahranicni trh nejde (ani v pripade Praha-Gyor), protoze nikoho nevytlacuje. Dumping je "skodlivy" hlavne ve spojitosti se statnimi subvencemi pro vyrobce a to v pripade SA fakt nehrozi. Na dumpingu neni jedine skodlive veci pro zakaznika, z hlediska ekonomiky v podstate take ne (pokud tam teda nejsou ty statni zasahy, ktere vzdycky delaji neplechu).

Cena stanovena pod hranici nakladu je hospodarska strategie, na ktere nic moc spatneho, neni to ale dumping. Pokud se budes snazit namitnout, ze SA jezdi pod naklady, aby zrusila konkurenci a potom vyhnala ceny do astronomickych vysek, tak:
1.Konkurenci zlikvidovali za pul roku a od te doby meli ke zvyseni cen prostor tisickrat...
2.Trh autobusove prepravy je docela konkurencni, tj. v pripade zvyseni cen by se nasly firmy, ktere by byly schopny naskocit do systemu a lehce z vysokych cen udelat historii.

Pokud jde o ty letenky a co je zivi, tak jeden se divi, proc provozuji autobusy, ktere "jezdi pod naklady", druhy se zase divi, jak je muzou zivit letenky, kdyz se letenky, ktere nabizeji, daji primo na webu aerolinek koupit levneji. Inu, divi se kazdej...

PS: Jak svou definici o dumpingu vyargumentujes to, ze poloprazdnej Eurolines nebo Tourbus jezdici za stejnou cenu jako plnej SA? Neni to hodne nefer? A jak vyargumentujes to, ze CD nabizeji (Plzen-)Praha-Ostrava za 140 Kc, coz jiz nepochybne pod naklady je stoprocentne... Taky "dumping"? O tom Ryanu a podobnych radeji ani nemluve. V pondeli jsem letel Stuttgart-Wien. Letenka koupena 40 minut pred odletem na letisti, cena myslim 68 euro (tohle by u Ryana nehrozilo). Letadlo obsazene tak z 60%. "Dumping"?
registrovaný uživatel Ziki 
04.10.2007 (23:41)  
Znám význam slova Dumping a doslovně to zanmená cenové podbízení, tj. cena stanovená pod hranicí nákládů, za účelem omezení nebo zastavení činnosti konkurence. Nechce se mi moc věřit, že na trase dlouhé 200 km jsou náklady na PHM, provozní náklady, řidiče a sterwardku pouhých 2200,- kč (cena za 44 cestujících), když jen za pohonné hmoty dá cca 1000,- kč (ne-li více když jezdí po dálnici 130 - 140 km/h!!!) a hlavně, když samotná Student Agency uvádí, že cena, která pokryje náklady na cestu je 150,- kč. A druhá věc je, že opět samo Student Agency uvádí, že autobusy má především jako reklamu, a že ji živý letenky.
Jinak o pořadí vypořádání závazků vím moc dobře, a také vím jak to v mnoha případech dopadlo (žel ne zrovna v málo). Co se týče velikosti socialního a zdravotního uznávám, že tam by to zas tolik nebylo.
registrovaný uživatel M 
04.10.2007 (22:17)  
Ne, neni... I v pripade, ze by slo o cenu nepokryvajici naklady, tak nejde o dumpingovou cenu, protoze naklady s dumpingem proste nesouvisi...
registrovaný uživatel pekař 
04.10.2007 (21:49)  
Dovolím se hloupý dotaz...Když jezdím busem za 100Kč někam do Gyoru,to není dumping???
registrovaný uživatel Foxx  mail  
04.10.2007 (18:58)  
Ziki: Nemůžu skoužit v pozemní dopravě ale znáš Ryanair ? O něm se dá říct že má ceny velmi často dumpingové a stejně ta společnost vydělává na nové letadla. Je pravda že to není nejlepší příklad kterým bych chtěl aby se SA řídilo... i když v tom jak se dá hospodárně provozovat doprava by se mohli učit všichni.
registrovaný uživatel M 
04.10.2007 (15:20)  
No a tech "par korun" na socialnim a zdravotnim by se snad zaplatilo z prodeje majetku pocitam (teda jsou ty autobusy jeho, ne?)...
04.10.2007 (15:18)  
Ziki: S tím zaplacením, jem myslel tak, že by vytvořil dluh na daních a socialních platbách, tudiž dluh vůči státu.

Pokud vím, tak se při likvidaci firmy nejdříve vyřizují pohledávky státu. Navíc když bude Jančura ve ztrátě, tak prostě bude muset vyhlásit úpadek a skončí. To jistý nejmenovaný železniční dopravce je už mnoho let ve výrazné ztrátě stovek miliónů Kč, která je mu hrazena ze státního rozpočtu (jo pravda, teď vykázal něco kladného).
registrovaný uživatel M 
04.10.2007 (14:35)  
Dumping je slovo, jehoz vyznam nikdo nezna a s oblibou ho pouziva, kdyz se mu hodi do vety...
V pravem slova smyslu o tom nemuze byt rec, sic SA nikam nic neexportuje (no, mozna ty o-perky:-), v "prenesem" (opravdu velmi velmi velke uvozovky) ale take ne. Plny autobus totiz muze jezdit dvakrat levneji nez poloprazdny. Ze nekdo neco dela levne, jeste neznamena, ze je to podezrele. Samozrejme, pokud se na to budeme divat optikou Cerne Diry, tak je SA podezrela od A do Z (resp. od S po Y:-) Mimochodem, kdyz jsem jel Brno-Praha (Brno-Viden podobne) s Eurolines, tak bus jel poloprazdny, Tourbus take (oboji mozna jen nahoda!). Presto ale defacto maji stejne jako SA. A proc teda mam pocit, ze naklady na jednu cestu autobusu jsou na poctu cestujicich v podstate nezavisle. Proc mam pocit, ze pri stejnych cenach a nestejnem poctu cestujicich to neni SA, kdo jezdi za "dumpingove" ceny?

Ceny SA jsou s (velmi) nizkou marzi. Pro zakaznika docela vyhoda, pro obchodnika ne zcela, protoze si na sebe muze vytvaret past. Kdyz totiz bude shanet nekoho na ten uver, tak mozna bude mit problem, protoze ma extremne nizky pomer zisk/trzby a to bankeri nebudou videt radi. Mozna by se ale mohl domluvit s jednim skvelym pravnikem, ktery ma na vyhodne neomezene pujcky bez rucitele a na dobry slovo vyborne kontakty:-))
registrovaný uživatel waszyn 
04.10.2007 (12:23)  
ziki: nechci tady delat flame, ale co věta to perla. ale mozna je to omluvitelne vekem, nevim neznam te. doporucoval bych prostudovat si klicova slova a souvislosti: 1.poradi vyporadani zavazku a pohledavek (napovim-stat vzdy prvni,pak mzdy a platy,atd..), 2.odvody za socialni a zdravotni pojisteni (kolik to tak asi muze delat za 50 zamestnancu a rok, a kolik bude stat tech 5 souprav), 3.co je to dumping. 4.pak si precist par rozhovoru s panem Jancurou (jak si na ty vlaky vydelal a proc a jak provozuje ty autobusy). nahlas a dvakrat :))
registrovaný uživatel Ziki 
04.10.2007 (11:50)  
S tím zaplacením, jem myslel tak, že by vytvořil dluh na daních a socialních platbách, tudiž dluh vůči státu. Je ale pravdou, že pokud je to řešeno přes burzu je to celkem málo pravděpodobné, ale zas na druhou stranu, většina podnikatelů pokud začne mít finanční problémy, začne vytvářet dluhy právě zde. A co se týče toho, že by si nevydělal autobusovou dopravou. Už jsi vyděl dopravce, který jezdí za dumpingové ceny a zároveň vydělal miliardy na vlaky?
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko