..: Na přeložce trati poblíž Března u Chomutova se propadly koleje :..

Ilustrační obrázekBřezno u Chomutova - V tunelu na nové přeložce železniční trati Žatec – Chomutov se u Března propadly koleje. Stalo se tak v neděli 23. září, trať byla kvůli tomu 24 hodin zavřená. Nákladní vlaky využívaly objízdnou trasu, osobní přepravu České dráhy nahradily autobusy. „Pokleslou kolej jsme podsypali štěrkem a podbili. Provoz byl znovu obnoven, byť se sníženou rychlostí,“ uvedl Rudolf Galbavý, přednosta železniční stanice Chomutov.

Stav kolejí na trati mezi Březnem a novou zastávkou v Droužkovicích sledují odborníci, kteří tam provádějí měření. Odborná geotechnická firma zpracuje návrh projektu průzkumu v oblasti poklesu koleje formou kopaných sond a penetrace. „Geofyzikálnímu průzkumu podrobí i celý úsek zářezu v délce asi 500 metrů,“ uvedla Anna Kodysová, vedoucí kanceláře generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty.

Pozdě a ještě s problémy

Na základě výsledků sond se budou dělat případná další opatření. První vlaky vyjely na přeložku železniční trati u Března letos 1. dubna. Po nových kolejích měly přitom vlakové soupravy jezdit už od ledna 2004. Práce zkomplikovala a prodražila právě výstavba tunelu dlouhého 1,7 kilometru. Jeho strop se několikrát propadl, původní termín tak nebylo možné dodržet. Na možná rizika při využívání přeložky upozornilo odborové sdružení železničářů. Odboráři poukazují na geologickou nestabilitu území. Přeložka uvolnila zásoby hnědého uhlí pod starou železniční tratí a umožní jeho těžbu.

zdroj: Žatecký a lounský deník

Propad trati způsobilo podloží

Odborníci už znají příčinu havárie na železniční trati Žatec – Chomutov na novém úseku u Března, která tam před třemi týdny zastavila na 23 hodin provoz. Na základě průzkumu zjistili, že k vybočení koleje a jejímu náhlému poklesu došlo kvůli jílovitému podloží. „Trať v úseku osmi set metrů až jednoho kilometru vede zahloubeným zářezem, který prochází uhelnou slojí. Jílové těsnění, které bylo použito a jevilo se tím nejspolehlivějším, zdegradovalo. Začalo měknout a chovat se jako vodní postel. Začalo plavat,“ upřesnil důvod ředitel stavby Milan Majer.

Zastavení provozu na trati

A co tato slova znamenají v praxi? Od 9. do 22. listopadu bude na trati zastaven provoz a probíhající stavební práce spolknou miliony korun. „Musíme vyhloubit násyp až na rostlé podloží do hloubky minimálně dvou metrů a zpevnit ho speciálním materiálem – mechanicky zpevněným kamenivem,“ naznačil sled prací.

Proč tato metoda nebyla použita při stavbě tunelu? „Mechanicky zpevněné kamenivo je metoda stará dva roky. Projekt se dělal podstatně dřív,“ vysvětluje Majer. Čtrnáctidenní výluku by cestující jezdící po zmiňované trati neměli citelněji pocítit. „V úseku Chomutov–Březno, případně Chomutov–Žatec budeme zajišťovat náhradní autobusovou dopravu,“ sdělil vrchní přednosta chomutovského nádraží Rudolf Galbavý. „Uzavření tratě z podobných důvodů by se nemělo v budoucnu opakovat. Jílové těsnění má v ostatních částech trati jiné podmínky,“ dodal Milan Majer.

zdroj: Žatecký a lounský deník


František Omáčka | 1.10.2007 (10:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.10.2007 (23:07)  
Pokud si vzpomenete odborným hlavním kritikem stavby byla jistá "čarodějnice" s patřičným vzděláním a znalostí místních poměrů, která soudruhy projektanty & spol. (ti nejsou zaměstnaci ČD) upozorňovala na rizika spojená se zvolenou trasou stavby … resp. stavbou jako takovou a navrhovala jiné řešení …
Jenže pro soudruhy odporníky to byla "BSE" … se kterou se přece nebudou bavit, oni tomu totiž rozumí lépe …
OSŽ pak pouze medializovalo "hloupé nápady BSE …"
registrovaný užívateľ JnR 
01.10.2007 (21:07)  
To by mě zajímalo, kdepak udělali soudruzi chybu?
01.10.2007 (19:52)  
no mohlo by něco být na O26 ale to by pak zase měli obnovit Rychlíky do Meziměstí nebo jěště líp do Broumova :-D
01.10.2007 (18:32)  
ja se divim, ze se divite, betonarska lobby ma dlouhe pracky. Na 026 se bude jezdit veselou kravou + 3x010 zavratnou rychlosti 40 km/h, zatimco jinde potecou miliardy do tunelu pro rychlovlaky do Varsavy (!) no potes...
01.10.2007 (17:40)  
tunel měl být dvojkolejný, v tom s tebou souhlasím...a než postaví novou jaderku tak to uhlí budeme stejně potřebovat...vzpomeň si jak dlouho stavěli JETE...
01.10.2007 (17:03)  
S.C.A.R.A.B.E.U.S: Kde je psáno, že musíme svítit zrovna pomocí draze vykoupeného uhlí? Jinak problém je sice momentálně největší před tunelem (pomalá jízda), ale hlavní problém je dlouhodobě v tom tunelu, protože jako JEDNOKOLEJNÝ znamená úzké hrdlo na trati, kterou lze jinak bez problémů zdvojkolejnit (a jelikož se v tomto úseku sbíhají tratě od Prahy i od Plzně, bylo by to nejvýš vhodné, pokud tedy nechceme vše raději zrušit).
01.10.2007 (15:54)  
Mel bych jenom doplnujici dotaz: jak to momentalne vypada na tomhle useku s nakladnimi vlaky? Vozi se ted tudy vapenec nebo jezdi jinudy? Pokud ano, tak kudy?
01.10.2007 (15:18)  
Frantisek:

Ty si to predstavujes jak Hurvínek válku, tohle neni jen zájem společnosti ale i státu, aby bylo co těžit a my si nemuseli svítit loučí a mohli si tady povídat na zelpage,jinak přeložku nestavěla těžební společnost, ta ji pouze financovala.
Jinak po téhle trati jezdím pravidelně a připadá mi že problém nebyl v tunelu ale před ním (jedete - li ze Žatce ) protože sníženou rychlostí jsme se pohybovali v úseku zhruba 100 - 200 m před tunelem a v něm jsme frčeli opět normálně...

jinak to že se tunel nachází v geologicky nestabilní oblasti je veřejně známá věc, navíc je území postiženo tzv. selskou těžbou tedy dobýváním uhlí v dávných dobách.Takže nikdo neví kde na jakou šachtu narazí...
01.10.2007 (14:09)  
pres tu bolehost by to taky nebylo nejhorsi - co se tyce tech mest, tunel by vedl k o trochu mensi skalici (kazde dve hodiny rychlik) a jaromeri (ta ma dost vlaku v relaci trutnov-praha i liberec-pardubice i dost osobaku do hk), a nove mesto ma v nedeli jeden Sp - vice vlaku by si NMNM zaslouzilo
registrovaný užívateľ konca 
01.10.2007 (13:48)  
tunel Vysokov x Bolehoštská spojka: tři miliardy ušetřený,rozdíl vzdaálenosti Náchod-HK 10km, rozdíl jízdní doby Náchod-HK max5-10min, navíc nový trh Nové Město n.M (10000obyv.) Za tři miliardy se může v kraji železniční síť vylepšit mnohem lépe než je utopit v tunelu. A pokud na těch odkazovaných stránkách někdo z úřadu města Náchoda argumentuje vedením vlaků PAříž-VAršava přes Náchod, tak se bojim že pod vedením takových realistů by tunel nestál 3mld, ale aspoň 20.Netvrdím že spojka je ideální řešení, ale hledejme a diskutujme alternativy k tunelování.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko