..: Radním v České Třebové se nelíbí, že nové expresy Praha - Brno zde nezastaví :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.

Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.

Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj


Jik | 5.9.2007 (10:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zaosai  mail  
06.09.2007 (20:58)  
Česká Třebová je kapitola sama pro sebe,ne nadarmo se jim říká - "Středisko vrcholovců"Nějak nechtějí pochopit,že slávu a upředňosťování mají za sebou.V dnešní době je to vlastně pěkná díra po granátu,plná zbytečných nádražáků - bohužel.Doba se mění a tak se musí i oni přizpůsobit.Dřív se stavělo v ČT pro střídání lok.čet a zpravování vlaků.To je dnes zbytečné,tak proč tam zastavovat všechny vlaky.
06.09.2007 (20:31)  
pekař: To rozhodně ano. Nechci tady zavádět kontroverzní diskusi, ale připomíná mi to vylévání dítěte z vaničky, jako v případě zákazu kouření. Nedokážu v několikasetmetrovém vlaku oddělit jedno kuřácké místečko od nekuřáků, raději zakážu kouření. Nedokážu zajistit rozumnou míru bezpečnosti ve vlaku, a tak zruším zastavování. Nedokážu časově zatraktivnit poslední večerní (ne noční) spoj Praha - Brno, raději jej zruším. Atakdále atakdále, pokračovat bychom mohli třeba jídelními vozy, ubytovacími vozy...
registrovaný uživatel pekař 
06.09.2007 (20:25)  
Na čem bychom se zde ale mohli shodnout všichni je věc , že Galileo by v Třebové zastavovat měl . A nejen tam , prostě by se současné zastavování mělo zachovat ...
06.09.2007 (20:22)  
M: Já o tom taky slyšel, na nových expresech budou béčka.
Cituji z: http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/index_view.php?id=268570

"Na objednávku ministerstva dopravy vypraví dráhy šest párů nových expresů z Prahy do Brna.

"Chceme na této trase přetáhnout cestující z autobusů a aut," uvedl Kolář. Doba jízdy nových expresů má být zhruba dvě hodiny a 30 minut, expresy budou stavět pouze v Pardubicích. Pohodlí jako v pendolinech však cestující čekat nemohou. Dráhy totiž nasadí běžné vagony, které cestující znají z jiných rychlíků. Zlepšení má nastat až po modernizaci 40 vagonů, kterou dráhy nyní chystají."
(konec citátu)

Jinak já se starostovi Třebové nedivím, je to jeho práce. Já být Třebovák, taky usiluji o to, aby u mě zastavovalo úplně všechno včetně vlaků do Moskvy, Aarhusu, Kyjeva, Saratova, Oděsy, Soluně... A obdobně je úkolem jiných odpovědných lidí tyto věci odmítnout (v ideálním případě bez urážení tohoto města, jeho velikosti a důležitosti). Železniční obslužnost Třebové je fantastická a nikdo ji nehodlá omezovat. Snad místní prominou, když se jejich četnosti a rychlosti spojů pokusí alespoň vzdáleně přiblížit taková díra, jako je Brno...
registrovaný uživatel Semík  mail  
06.09.2007 (20:05)  
„V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu. To jako v září připravují a od prosince bude už otevřený, že ty vlaky tam chtějí. Zázraky na počkání do 14 dnů.
registrovaný uživatel M 
06.09.2007 (19:59)  
B? To snad ne...
registrovaný uživatel Karel Hampl  mail  
06.09.2007 (19:43)  
Připadá mi tady, že se nikdo třeba nezaobírá problémem, že jsou také v České Třebové lidé, kteří jezdí pravidelně EC do Prahy, Ostravy, Brna a Bratislavy. Rádi si připlatí za kvalitu a lepší komfort než v "béčkách," které mnohdy jsou odporně hnusné. To, že byla Česká Třebová městem železnice, je dávnou vzpomínkou, ale spádová oblast je opravdu velká - Ústí, Letohrad, ČT, Lanš a Litomyšl - to je asi 60 tis. obyvatel, takže to není málo. Ten terminál bude stát asi 300 milionů korun, takže se jedná opravdu o velkou investici, která určitě přinese užitek cestujícím. I proto si myslím, že by se zastavování všech současných vlaků mělo zachovat. To, že někdo uznává Třebovou jako pr..l mi připadá celkem trapné, byť to není žádná paráda. Starosta si však vzpomněl bohužel pozdě, myslím, že teď se už nic nezmění a za chvíli nám bude v ČT akorát zastavovat rychlík Svitava s "Byméčkama"
06.09.2007 (19:35)  
Na brněnských expresech budou B, takže Vmax 140 km/h maximálně
06.09.2007 (13:01)  
IDeeSák: "Ex mají 120-140 km/h, EC 160 km/h." -> neplatí to obecně, nelze to takhle zjednodušit. Jsou IC/EC na 140, dost R na 140, Ex na 160, apod..
06.09.2007 (12:51)  
No, pořád to není nic proti některým motorovým rychlíkům, například Otava zastavující v Čimelicích, Mirovicích a Čížové. Je ale třeba si také uvědomit, že každé zastavení znamená výrazný nárůst nákladů na jízdu vlaku. Takže pokud chceme zlevnit dopravu a šetřit vlakem životní prostředí, měl by každý druh vlaku mít jasně stanoveno, v jakých stanicích stavět, a k tomu jaké je na něj nejvhodnější vozidlo. Jenže toho se asi hned tak nedočkáme.

Ad placení za zpoždění: Pokud někdo způsobí zbytečné zpoždění osobního vlaku, měl by nést důsledky s tím spojené, včetně zpoždění navazujících spojů. Myslím, že spíše než ujíždění vlaků bychom se mohli začít bát neúměrně dlouhých přestupních dob. I když tlak by měl být vyvíjen spíše na vyloučení zpoždění...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko