..: Radním v České Třebové se nelíbí, že nové expresy Praha - Brno zde nezastaví :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Podle konečného návrhu jízdních řádů pro rok 2008, které dostaly kraje k připomínkování, budou nově zavedené expresy Praha - Brno Českou Třebovou jen projíždět. Proti tomu se ohradili radní města. Kromě pěti nových párů expresů by v České Třebové neměly zastavovat ani některé stávající rychlíky. Konkrétně se uvažuje například o nočním R 376/7 Galileo Galilei do Budapešti. Podle tiskového mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky „je to noční spoj a důvodem minimalizace jeho zastavení je mimo jiné prevence kriminality.“

Dalšími spoji, které Třebovou pouze projedou, má být R 208/9 Vltava do Moskvy a páteční a nedělní rychlíky do Českého Těšína a Bohumína. „Myslel jsem, že se skácím. Jezdí vlaky ještě vůbec pro lidi?“ zlobil se starosta Třebové Jaroslav Zedník. Stejný postoj zaujímá i místostarosta města Dobromil Keprt. „V České Třebové připravujeme stavbu dopravního terminálu a chceme, aby město bylo důležitou křižovatkou. Ale tvůrci jízdních řádů nás naopak vynechávají.“ České dráhy a ministerstvo dopravy argumentují, že nezastavování je potřebné pro zkrácení jízdní doby. „Chceme, aby železnice v dálkové meziměstské přepravě konkurovala silniční dopravě,“ řekl Hanzelka.

Informace o počtu nově zavedených expresů a jejich jízdních řádech je prozatím nutné brát s rezervou. Podle vyjádření mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „přibude pět párů nových rychlých vlaků, které budou stavět pouze v Praze, Pardubicích a Brně.“ V konečném návrhu, který je k dispozici na stránkách Pardubického kraje, je však těchto spojů naplánováno šest.

Zdroj: MF DNES (4.9., Pardubický kraj), Konečný návrh JŘ pro Pardubický kraj


Jik | 5.9.2007 (10:23)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
05.09.2007 (16:30)  
Zase se to objevuje. Proč tolik nenávisti, že někdo se stará a jiné město je úplně lhostejné k tomu ,jak jeho nádraží vypadá, natož jestli tam staví vlaky.
05.09.2007 (16:08)  
Třebová má 16 tisíc obyvatel, spojů, o který by si mohla i některá větší města nechat zdát a ještě takové výkřiky do novin. Chápu, že počet obvyvatel nemusí být rozhodující, chápu i radní (co mají taky říkat), ale myslím, že omezení počtu takových zastávek je zcela v pořádku.
Registrierter Benutzer M 
05.09.2007 (15:50)  
Radni se skaci? Tak v tom pripade v Usti/O, Blansku, Svitavach a jeste nevim kde musi byt uz nekolik radnich obesenych, ne?
Tyhle Ex maji byt jako "taktova" doprava Praha-Pardubice-Brno. Zjevne nema jit o vlak, ktery lidi rozveze po cele Morave; ma jit i vlak, ktery ma byt konkurenci autobusum. No a autobusy Praha-Brno taky z dalnice nesjizdeji, aby zajeli do Bitese, Jenikova nebo co vsechno je u dalnice... Do Jihlavy, nektere z nich, zajizdeji (narodzil od toho, co tu zaznelo), ale jak bylo spravne zmineno, Jihlava je "o neco" vetsi nez Trebova... Navic zajizdi tam jen kazdy nektery, zatimco vlaku v Trebove zastavuje 90%. Vzhledem k tomu, ze Trebova je jen bezvyznamna tecka na mape, tak pocet vlaku, ktery tam zastavuje je naprosto, ale naprosto dostacujici (ostatne i ty rychliky Praha-Trebova-Brno jezdi cely den po dvou hodinach, tak nevim, o cem pani radni povidaji)...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
05.09.2007 (15:35)  
Soucasny navrh je podle me v poradku. Hrdost mistnich obcanu musi jit stranou. Beztak zrejme nejsou k tem Ex vedeny pripoje z/od Zabrehu, U/O ci Svitav a tudiz by zastavovani obtezovalo cestujici ve vlaku a personal stanice.
Jak uz tu nekdo psal - usekova frekvence si muze do zminych smeru prestoupit uz v Pce. Ostatne ty Ex nejsou vubec chapany pro usekovou frekvenci, nybrz jako pohodlne spojeni PHA-BNO. Po dalkovych autobusech na stejne trase, ktere nikde nestavi, take nikdo nechce, aby stavely treba v Jihlave (a to je kraska metropole!).
05.09.2007 (15:34)  
Tak sem si dal tu práci a málem sem se skácel já... V GVD 06/07 jezdí z ČT do Prahy v pracovní dny 33 vlaků kategorie EC/IC/Ex/R. V GVD 07/08 je navrženo cca 42(!!!) vlaků stejnejch kategorií. Čili jim přibyde cca 9 novejch spojů. K tomu čas mezi vlaky nejde přes 1 hodinu, nejdelší interval je 57 minut. A ještě si stěžujou že tam nestavěj nově zavedený expresy. Tohle je už fakt moc.
Je pravda že ČT má hodně velký spádový území, ale upřímně řečeno si myslim že tady už chtěj trochu moc, nehledě na to, že ty nový Ex jsou zaváděný počítam hlavně kvůli přetažení lidí z busů Pha-Brno.
A komu se nechce platit jezdí minimálně každou hodinu rychlík od zhruba čtyř od rána do 22 večer, kdo chce komfort EC a IC je tam taky dost
Registrierter Benutzer Semík  mail  
05.09.2007 (15:31)  
A když je to pro ně tak důležité, proč nedají peníze soukromníkovi co snad pojede s RT Expresem. Myslím, že na peníze slyší každý podnikatel.
05.09.2007 (14:57)  
Ještě taky třeba do Litomyšle. Ale s těmi EC bych to neviděl, aby tam zastavovaly, není tam krajské město. Ale ten rychlík určitě ano. Vůbec ten noční rychlík měl zajímavý osud. Dlouho to byl BEM z Budapešti do Štětína, pak jen do Vratislavi. Pak se udělaly HRADČANY (tuším) do Chebu přes Hradec Král., další rok normálně přes Pardubky. Teď je to Galileo do Drážďan a bude už zas jen do Fr. Lázní.
Registrierter Benutzer mic 
05.09.2007 (14:56)  
No tedy, to se jden diví. Kategorie EX tu je přece od toho, aby rychle spojovala aglomerace. Například Několk zastávek v Praze - a - několi zastávek na Ostravsku. Kategorie EC/IC neříká nic o rychlosti (kromě minimálního limitu), nýbrž nadstandartních službách. R potom zastavuje "ve významných uzlech a velkých stanicích". Tedy od Ex bych očekával Praha-Brno bezzastávky. Budu-li chtít v Třebové přestupovat, použiju R, nebo EC, podle toho, co mi bude více vyhovovat. Prostě bude třeba vypravovat více kratších vlaků, doba dvanáctivorových rychlíků stavících na každé mezi v intervalu 3xdenně je doufám pryč, stejně jako Os Praha-Bohumín. Pravidelný takt 1h je žádoucí i v dálkové dopravě a to v každé kategorii vlaků. Pokud potom bude množství zákazníků píliš malé, převezmou zátěž autobusy - viz Pha-Brn.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
05.09.2007 (14:51)  
To si ti starostové snad dělají srandu! Vždyť rychlíků, osobních vlaků a některých EC jim tam staví víc než dost! Oni jaksi nechápou, že tyto nové vlaky jsou jaksi něco navíc, co má sloužit především občanům tří velkých měst, která tyto vlaky spojují, Prahy, Pardubic a Brna.

Galileo Galilei bych udělal také EN, jako Johannes Kepler, a stavěl by pouze Dresden, Ústí nad Labem, Praha, Brno, Bratislava. Možná bych tam přidal ještě Pardubice, ale s opravdu velkým otazníkem.
05.09.2007 (14:47)  
Z hlediska dálkové dopravy je ČT nevýznamným městečkem a přestupy např. od OV, OL směr Ú/L a Drážďany (a opačně) lze realizovat v Pardubicích. Tudíž zastavování R - ano, Ex, vnitro IC - dalo by se o tom mluvit, pokud by to mělo z hlediska frekvence PLATÍCÍCH cestujících smysl, EC - nikoliv. Toť vše. P.S. Namátkou Svitavy a Blansko mají víc obyvatel než ČT.
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko