Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.
Následující snímky pořídil -TK-
Základní chybou je, že trati se "zjednodušenou dopravou", na níž se jezdí podle předpisu D3 a Prováděcího nařízení pro příslušnou trať není vybavena jednoduchým zabezpečovacím zařízením, které by signalizovala, že trať je obsazena.
Podobná zjednodušená doprava je v Rakousku na řadě lokálek, např. z Gänserndorfu do Obersdorfu. V 90. letech jsem tam (a jistě i další) zíral na samovratné výhybky, které umožňovaly křižování motorových vozů 5047 v neobsazených stanicích.
Pak se tam stala nehoda podobného typu, na trati se srazili dva motoráky, patrně si někdo taky spetl datum, protože jinak se tam jezdilo Po-Pá a jinak So,Ne,svátek.
Když jsem tam jel před několika lety, tak jsem se podivil odjezdovému návěstidlu. Samovraty se nahradily dálkově ovládanými výhybkami a světelými návěstidly a je po problému …
Anebo dirigent ohlašovací povinnost zrušil? Pak by se ale na spletení dnů musel vymlouvat on a ne fíra. A pokud by ji zrušil kvůli přeloženému křižování do Vodňan, tak vlak z Číčenic neměl opouštět Vodňany.
Opravdu jsem zvědav na výsledky vyšetřování a na verzi, jak to ve skutečnosti opravdu bylo.
JInak tady těm věcem neruzumim a vubec nevim když teda všude nemůže bejt vysílačka proč dispečer nemá s fírou mobil!
Nechápu proč by se měli hlásit když se nekřižujou.
Souhlas ČD jdou do řiti.Chce to změnit ty bláboly (předpisy) a lidi co je vymejšlej a kontrolujou.Už je toho vážne moc.Vid nádražáci ČD nevědí která byje.
Dirigující dispečer vůbec neví, kde vlak je, když se mu strojvedoucí neozve. Není tam žádné traťové spojení se strojvedoucím, jen spojení z dopraven D3. Z Prachatic byl vlak normálně vypraven a s dispečerem před srážkou hovořil naposled kdo ví kdy, takže asi dirig. neměl ani možnost říct strojvedoucímu, že je protijedoucí vlak opožděn...
Volat tam může leda tak z okna...
Například odpojení napájení kompenzátorem při překročení Id.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.