..: U Vodňan se ráno srazily dva osobní vlaky :..

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.

Následující snímky pořídil -TK-

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.9.2007 (10:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
02.09.2007 (12:59)  
Osobní odpovědnost za nehodovu událost nese strojvedoucí, který vinu přiznal – morální odpovědnost nese ovšem ten, kdo neobjednal vlak v neděli … pravidelnost jízdy je základem bezpečnosti, jakákoli denní výjimky, včetně zastavování v určitých dnech nebo změny uprostřed platnosti jízdního řádu jsou prvním krokem ke vzniku nehodové události (strojvedoucí se splete a zastávku projede > vlak nezastavuje v pracovních dnech, ale zastavuje ve svátek, jenže svátek připadl na pracovní den a strojvedoucí si tohle neuvědomí … povinnost zpravit strojvedoucího o zastavení není, protože strojvedoucí "má" vědět, že je svátek … ).

Základní chybou je, že trati se "zjednodušenou dopravou", na níž se jezdí podle předpisu D3 a Prováděcího nařízení pro příslušnou trať není vybavena jednoduchým zabezpečovacím zařízením, které by signalizovala, že trať je obsazena.
Podobná zjednodušená doprava je v Rakousku na řadě lokálek, např. z Gänserndorfu do Obersdorfu. V 90. letech jsem tam (a jistě i další) zíral na samovratné výhybky, které umožňovaly křižování motorových vozů 5047 v neobsazených stanicích.
Pak se tam stala nehoda podobného typu, na trati se srazili dva motoráky, patrně si někdo taky spetl datum, protože jinak se tam jezdilo Po-Pá a jinak So,Ne,svátek.
Když jsem tam jel před několika lety, tak jsem se podivil odjezdovému návěstidlu. Samovraty se nahradily dálkově ovládanými výhybkami a světelými návěstidly a je po problému …
02.09.2007 (12:01)  
Ztráta spojení? Leda že by někdo ukradnul kabel, TRSka tam není, veškrá hlášení se provádějí telefonem z dopraven. A pak by si snad zavolali mobilem, v dopravnách signál obvykle je.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
02.09.2007 (11:58)  
Ešte je rozhodujúce , v takýchto prípadoch, či má spojenie dirigent s vlakom. Ak nie je, nastane nemožné dorozumenia, platí gvd, alebo už predtým preložené križovanie. Zrejme strata spojenia bola pravidelná, a tak si z toho už problémy nerobili. V každom prípade je to neriešenie problému a v tom už nie sú len prevádzkoví pracovníci ale aj páni manageri , ktorí sedia v kožených kreslách !
02.09.2007 (11:21)  
Ne, jen ať se pěkně hlásí každej den, jinak to zavání pořádným průserem. A jestli tam byl zvyk se nehlásit, tak všichni zúčastnění patří za katr už dávno, tohle se s porušováním pravidel na silnici nedá srovnávat.
Anebo dirigent ohlašovací povinnost zrušil? Pak by se ale na spletení dnů musel vymlouvat on a ne fíra. A pokud by ji zrušil kvůli přeloženému křižování do Vodňan, tak vlak z Číčenic neměl opouštět Vodňany.

Opravdu jsem zvědav na výsledky vyšetřování a na verzi, jak to ve skutečnosti opravdu bylo.
02.09.2007 (11:05)  
Stát se pod Šulcem tak obě trati naráz zruší a ještě by měl kecy o lepší bezpečnosti,tedy zaplat pánbůh že se to stalo na jihu kde se nic neruší.
JInak tady těm věcem neruzumim a vubec nevim když teda všude nemůže bejt vysílačka proč dispečer nemá s fírou mobil!
Nechápu proč by se měli hlásit když se nekřižujou.
Souhlas ČD jdou do řiti.Chce to změnit ty bláboly (předpisy) a lidi co je vymejšlej a kontrolujou.Už je toho vážne moc.Vid nádražáci ČD nevědí která byje.
registrovaný uživatel JK ml. 
02.09.2007 (9:32)  
Martn Jarath: A jak to teda je, musí fíra z Bavorova volat i v v neděli nebo nemusí?
02.09.2007 (10:09)  


Koukal jsem se do sešiťáku a "Ohlašovací povinnost" není zrušena, takže on měl volat z Bavorova Dirigujícímu dispečerovi. Volat musí ať je pondělí nebo neděle, takže se na to vykašlal, aby volal... Myslel si, že je neděle, že to je zbytečné, aby volal a jel dál...
Dirigující dispečer vůbec neví, kde vlak je, když se mu strojvedoucí neozve. Není tam žádné traťové spojení se strojvedoucím, jen spojení z dopraven D3. Z Prachatic byl vlak normálně vypraven a s dispečerem před srážkou hovořil naposled kdo ví kdy, takže asi dirig. neměl ani možnost říct strojvedoucímu, že je protijedoucí vlak opožděn...
02.09.2007 (7:32)  
Hurá, bude me mít další supermoderní regionovu.
02.09.2007 (2:39)  
Jiří Kareš:
Volat tam může leda tak z okna...
01.09.2007 (21:44)  
A co to je drobné chcípnutí?

Například odpojení napájení kompenzátorem při překročení Id.
registrovaný uživatel JK ml. 
01.09.2007 (21:43)  
drobné chípnutí je třeba nefunkční WC nefungující klimoška v některém voze stalo se i údajně to že po brždění magnety nešly tyto odbrzdit (to už je teda vážnější chcípnutí) semtam řachne ovládání trakce, semtam zaspí naklápění atd atd atd (o věčně rozbitých motorcích na záclonkách radši ani nemluvě)
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko