Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.
Následující snímky pořídil -TK-
Informacni system, ktere je dneska (aspon v Praze) v kazdem autobuse nebo tramvaji umi sledovat polohu vozidla a jizdni rad. Jiste neni problem tu polohu cist jinak nez z nacestnych carovych kodu (treba z GPS) a do "jizdniho radu" pridat informace o krizovani, prip. moznost prijimat a potvrzovat prikazy dispecinku pres GSM.
Nad timto by samozrejme slo postavit i hlidani obsazenosti tratovych useku, at uz robustni, nebo jako dodatecny k existujicicm pravidlum.
Zabezpeceni vlaku spolehajici na pameti strejdy v 810 mi prijde velmi nestastne. Navic jsem si myslel, ze pred nastupem na sichtu dostane (jako ridici MHD) kazdy vytistenou A4 s dennim probehem vozidla a relevantnimi poznamkami z provozu... evidentne ne...
Samosebou to není všelék, čelní srážky jsou i na D2, ale takovou ceduli si dokáže vyrobit traťovka prakticky z čehokoliv svépomocí za cenu černé a bílé barvy ...
Jinak mi přijde, že by nebylo od věci na D3 udělat něco na způsob Liberecko-Jabloneckého tramvajového bloku, potažmo nějakou zjednodušenou dálkovinu.
Mimochodem, nevíte někdo, jak si to pořešili na JHMD? Také tam měli kousek od sebe (místně i časově) dvě nehody s prakticky stejnou příčinou (změna JŘ a nevyčkání na křižování) ...
Maličko to upřesním:ona zmiňovaná tabule či návěst by se samozřejmě umisťovala na odjezdových zhlavích VŠECH dopraven D3,kde je možné křižovat,bez ohledu na to,zda u konkrétního vlaku je křižování či ne.Bylo by to vlastně upozornění strojvedoucího,aby si ještě jednou zkontroloval,zda má(měl) ohlašovací povinnost či nikoli.
Není, poslední instancí, která o odjezdu rozhoduje, je vždy fíra. Ani když ho výpravčí vypraví dřív, nemusí odjet (převzít návěst).
A navíc vlakvedoucí už nějakou dobu nejsou na řízení provozu na D3 zainteresováni, mají v tomto ohledu úplně stejné pravomoci a povinnosti jako na ostatních tratích.
Je třeba, aby kraje, potažmo i MDČR řekly, jak si představují dopravní obslužnost území, kde jí bude zajišťovat vlak, kde autobus a v jakém rozsahu. Investice na lokálních tratích považuji proto v současné době za velmi riskantní. Nejdřív to chce koncepci a pak až realizaci....
40 se jezdí málokde, obvykle bývá alespoň 50. A i přesto takové tratě konkurovat dokážou. Ale je škoda, že rychlost se nezvyšuje i přesto, že leckde by to nebylo moc náročné. Bohužel dokud objednatelé (kraje) jasně neřeknou, co vlastně chtějí, logicky se dají investice do takových tratí těžko očekávat.
Když jsem psal mobil tak samozřejmě služební s přiděleným číslem.
Tyhle tratě D3 nečeká nic dobrýho,páč nedokážou konkurovat ani silnicím 3.třídy,když se po nich jezdí většinou 40km/h.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.