..: U Vodňan se ráno srazily dva osobní vlaky :..

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.

Následující snímky pořídil -TK-

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.9.2007 (10:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
04.09.2007 (14:30)  
Je opravdu trapne, ze se v diskusnich forech laicky resi veci, ktere by meli vyresit profesionalove k tomu urceni.

Informacni system, ktere je dneska (aspon v Praze) v kazdem autobuse nebo tramvaji umi sledovat polohu vozidla a jizdni rad. Jiste neni problem tu polohu cist jinak nez z nacestnych carovych kodu (treba z GPS) a do "jizdniho radu" pridat informace o krizovani, prip. moznost prijimat a potvrzovat prikazy dispecinku pres GSM.

Nad timto by samozrejme slo postavit i hlidani obsazenosti tratovych useku, at uz robustni, nebo jako dodatecny k existujicicm pravidlum.

Zabezpeceni vlaku spolehajici na pameti strejdy v 810 mi prijde velmi nestastne. Navic jsem si myslel, ze pred nastupem na sichtu dostane (jako ridici MHD) kazdy vytistenou A4 s dennim probehem vozidla a relevantnimi poznamkami z provozu... evidentne ne...
04.09.2007 (8:55)  
Ta tabule na konci dopravny D3 není vůbec špatný nápad. Frantík to používá, vypadá to asi takto: http://www.stellwerksbilder.de/france/latour.jpg

Samosebou to není všelék, čelní srážky jsou i na D2, ale takovou ceduli si dokáže vyrobit traťovka prakticky z čehokoliv svépomocí za cenu černé a bílé barvy ...

Jinak mi přijde, že by nebylo od věci na D3 udělat něco na způsob Liberecko-Jabloneckého tramvajového bloku, potažmo nějakou zjednodušenou dálkovinu.

Mimochodem, nevíte někdo, jak si to pořešili na JHMD? Také tam měli kousek od sebe (místně i časově) dvě nehody s prakticky stejnou příčinou (změna JŘ a nevyčkání na křižování) ...
registrovaný uživatel Kykin 
04.09.2007 (2:19)  
Add Orvin: Já zas nechápu nechápavý lidi. Zkus to chvíli dělat a uvidíš...
03.09.2007 (20:13)  
Ad Martin Jarath(2.9.2007 21.23)
Maličko to upřesním:ona zmiňovaná tabule či návěst by se samozřejmě umisťovala na odjezdových zhlavích VŠECH dopraven D3,kde je možné křižovat,bez ohledu na to,zda u konkrétního vlaku je křižování či ne.Bylo by to vlastně upozornění strojvedoucího,aby si ještě jednou zkontroloval,zda má(měl) ohlašovací povinnost či nikoli.
03.09.2007 (13:08)  
DJ:
Není, poslední instancí, která o odjezdu rozhoduje, je vždy fíra. Ani když ho výpravčí vypraví dřív, nemusí odjet (převzít návěst).
A navíc vlakvedoucí už nějakou dobu nejsou na řízení provozu na D3 zainteresováni, mají v tomto ohledu úplně stejné pravomoci a povinnosti jako na ostatních tratích.
registrovaný uživatel DJ 
03.09.2007 (12:23)  
Možná že nemám pravdu, ale není to náhodou taky trochu vina průvodčího, který tomu vlaku v Bavorově dal znamení k odjezdu?
03.09.2007 (11:17)  
Souhlas s Martinem...
Je třeba, aby kraje, potažmo i MDČR řekly, jak si představují dopravní obslužnost území, kde jí bude zajišťovat vlak, kde autobus a v jakém rozsahu. Investice na lokálních tratích považuji proto v současné době za velmi riskantní. Nejdřív to chce koncepci a pak až realizaci....
03.09.2007 (10:48)  
Tyhle tratě D3 nečeká nic dobrýho,páč nedokážou konkurovat ani silnicím 3.třídy,když se po nich jezdí většinou 40km/h.
40 se jezdí málokde, obvykle bývá alespoň 50. A i přesto takové tratě konkurovat dokážou. Ale je škoda, že rychlost se nezvyšuje i přesto, že leckde by to nebylo moc náročné. Bohužel dokud objednatelé (kraje) jasně neřeknou, co vlastně chtějí, logicky se dají investice do takových tratí těžko očekávat.
03.09.2007 (10:28)  
Souhlas s Mírou Zikmundem,škoda že tady o těch věcech nerozhoduje.
Když jsem psal mobil tak samozřejmě služební s přiděleným číslem.

Tyhle tratě D3 nečeká nic dobrýho,páč nedokážou konkurovat ani silnicím 3.třídy,když se po nich jezdí většinou 40km/h.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
03.09.2007 (7:03)  
Dopravne sú určené podľa Vykon. nariadenia. Väčšinou sú to dopravne s koľ. rozvetvením, kde sa križuje s protivlakom.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko