Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.
Následující snímky pořídil -TK-
http://danone39.mr2008.org/2/45f45r5wewoc47s/poucny-list-9-2007.pdf
Priznivcum zanru doporucuju celou slozku
http://danone39.mr2008.org/2/45f45r5wewoc47s/
Je to... poucne. Skoro jako cist Pita Schuberta.
TRS na trati nie je. S dispečerom existuje telefonické. disp. spojenie. Ohlasovacia povinnosť nebola zrušená ! A ani nemohla pre prav. križovanie v dop. Bavorov. Dirigent nemenil ohl. povinnosť, prav. križovanie neprekladal. Rušňovodič nehlásil príchod do Bavorova a ani nežiadal súhlas na odchod.
Ona taková nehodová událost je totiž z hlediska provozovatele drážní dopravy (i provozovatele dráhy) levnější než investice do zařízení, které by škodě (nehodové události) zabránilo.
Vzniklá škoda se předepíše k náhradě viníkovi, ten je ovšem pojištěn proti škodám způsobeným při výkonu povolání, čili v konečném důsledku to zaplatí pojišťovna.
Rovněž odškodnění cestujících, které se nepodaří v rámci pojistky "refundovat" stojí méně, než prevence.
Ano, je to kruté … ale je to ekonomická realita …
S ohledem na množství takových událostí je vyplacená suma mizivá proti tomu, kdyby pojišťovna měla investovat sama v rámci preventivních programů.
Problém dále spočívá v tom, že jakákoli D3 je veřejná dopravní cesta, na níž může každý dopravce mající příslušná oprávnění.
Takže každé kolejové vozidlo, včetně motorových vozíků traťovek by muselo být tímhle vybaveno … Jenže pak by tíhle systémem muselo být povinně vybaveno každé vozidlo vyvíjející tažnou sílu, bez něho by nesmělo do na dopravní cestu (jako kdysi bez rudé hvězdy …). Dělat to jenom na D3 nemá smysl …
Jednodušší by bylo "něco na způsob kolejových obvodů na přejezdech"(odborníkům ze zabezpečovací techniky se předem omlouvám za tento termín, ale nenapadá mne nic lepšího), čili krycí návěstidlo na úrovni lichoběžníkové tabulky, pokud by jej vozidlo minulo, obsadilo by kolejový obvod a na krycím návěstidle v sousední dopravně pro opačný směr jízdy by se objevila návěst stůj signalizující obsazení trati do sousední dopravny.
Pochopitelně i na "krycím" návěstidle pro příslušný směr jízdy by se objevila návěst stůj, takže by zde byla jistota, že se na trať nevydá "svévolně" následný vlak … protože jeho strojvedoucí "měl kalendářové okno" …
Rizikem je situace, kdy by oba vlaky proti sobě vyjely "na zelenou" (náhoda je blbec), ale tohle by se dalo vyřešit "opakovacím krycím návěstidlem" umístěným u tabulky s křížem …
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.