..: U Vodňan se ráno srazily dva osobní vlaky :..

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Vodňany - Aktualizováno 2.9. ve 12:00 - Mezi stanicí Vodňany a dopravnou D3 Bavorov na trati ČD 197 (Číčenice - Volary) se dnes ráno v 8:10 srazily osobní vlaky 18003 (Volary - Číčenice, 810.093) a 18032 (Číčenice - Prachatice, 810.483). Tyto vlaky pravidelně ve všední dny a v sobotu křižují v dopravně Bavorov. Z důvodu čekání na zpožděný R 667 z Plzně v Číčenicích byl vlak Os 18032 opožděn. Podle vyjádření drážní inspekce pro tisk je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18003, který si spletl dny a myslel si, že je neděle. V dopravně Bavorov není zrušena ohlašovací povinnost (ani ve dnech, kdy Os 18032 nejede), ale strojvedoucí tuto povinnost pravděpodobně ignoroval. Zraněno bylo celkem 12 cestujících - 1 vážně, 11 lehce. Vlaky cestovalo dohromady 25 cestujících. Trať poškozena není, motorové vozy mají poškozená stanoviště, motorový vůz 810.483 má utržený motor z pružného uložení.

Následující snímky pořídil -TK-

MV 810.093 po nehodě u Svinětic Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.9.2007 (10:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
06.09.2007 (10:07)  
Výpravčí: Ona je to taky podle mého pěkná "prasage" a ten přepravce je celej nadšenej z toho, jak "pěkně" to tam šlape. Manipulace s vozy ve stanici vázne, zavedení dalšího vlaku s nadnormativní zátěží je problém, ... Nic proti D3 jako takové, ale v některých případech ...
06.09.2007 (9:52)  
Na Poucny list zde je primy link.
http://danone39.mr2008.org/2/45f45r5wewoc47s/poucny-list-9-2007.pdf

Priznivcum zanru doporucuju celou slozku
http://danone39.mr2008.org/2/45f45r5wewoc47s/

Je to... poucne. Skoro jako cist Pita Schuberta.
05.09.2007 (10:18)  
Jiří Kareš: Nevím, jaké máte zkušenosti, ale já znám trať řízenou podle předpisu D3 po které jezdí vlaky Nex do největší pily v republice s obratem 80 vozů denně :-)
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
05.09.2007 (7:34)  
Na web stránke k-report.net je uverejnený Poučný list 9/07, ohľadom tejto nehody.
TRS na trati nie je. S dispečerom existuje telefonické. disp. spojenie. Ohlasovacia povinnosť nebola zrušená ! A ani nemohla pre prav. križovanie v dop. Bavorov. Dirigent nemenil ohl. povinnosť, prav. križovanie neprekladal. Rušňovodič nehlásil príchod do Bavorova a ani nežiadal súhlas na odchod.
registrovaný uživatel JK ml. 
05.09.2007 (2:20)  
Ono mi totiž přijde že nakádce čehokoliv se na takových tratích naše budoucí ČD Cargo brání jak čert kříži, ale to je jiné téma.
registrovaný uživatel JK ml. 
05.09.2007 (2:17)  
Výpravčí : bohužel spíš větší či menší kamiony....
04.09.2007 (22:06)  
Jiří Kareš: A nákladní dopravu budou zajišťovat vrtulníky, že? :-)
registrovaný uživatel JK ml. 
04.09.2007 (20:23)  
Mirek Zikmund: A jako laik, vymyslel jsem zab zař jako stvořené pro lokálky s D3. Blbuvzdorné. V době kdy se i na takových tratích zavádí pseudotaktová doprava (taktová jak kdy a jak pro koho, že...)není lepšího řešení než všechny vyhybky vytrhat nechat jedinou kolej:-))) Dva motoráčky (víc jich stejně v jeden okamžik na jedné trati s D3 nejede) které by jezdily proti sobě do určitého bodu řekněme do zastávky uprostřed trati.Zde si všichni vystoupí, přestoupí do druhého stroje a tyto se vydají zpět. A ještě se vyinkasuje zisk z vytrhaných kolejnic odprodejem do šrotu, bojím se že ničeho "lepšího" se na lokálkách dočkat v dohlednu nemůžeme......
04.09.2007 (20:21)  
Ad seath:paměť strejdy není zabezpečení dopravy na D3.Tím je Sešitový jízdní řád a spojení s dirigujícím dispečerem. Jestli je pravda to,o čem zde diskutujeme(strojvedoucí si spletl den v týdnu) tak je rozhodující,jak odjel:na písemný rozkaz o zrušení ohlašovací povinnosti? Pak je viníkem jeho vydavatel,jednoznačně dirigující dispečer příslušné trati. Nebo strojvedoucí odjel,aniž by se podíval do (celý GVD platného)jízdního řádu?Pak je viníkem on,a bohužel hned dvojnásobným-neohlásil se z dopravny dispečerovi a nevyčkal až přijede křižovací vlak-jeho číslo je v jízdním řádu napsané,včetně omezení.Změny v dopravě,dané jízdním řádem a omezením jízdy vlaku se strojvedoucímu neohlašují.
04.09.2007 (18:46)  
Profesionálové k tomu určení to řeší > nejsou peníze.

Ona taková nehodová událost je totiž z hlediska provozovatele drážní dopravy (i provozovatele dráhy) levnější než investice do zařízení, které by škodě (nehodové události) zabránilo.

Vzniklá škoda se předepíše k náhradě viníkovi, ten je ovšem pojištěn proti škodám způsobeným při výkonu povolání, čili v konečném důsledku to zaplatí pojišťovna.

Rovněž odškodnění cestujících, které se nepodaří v rámci pojistky "refundovat" stojí méně, než prevence.
Ano, je to kruté … ale je to ekonomická realita …

S ohledem na množství takových událostí je vyplacená suma mizivá proti tomu, kdyby pojišťovna měla investovat sama v rámci preventivních programů.

Problém dále spočívá v tom, že jakákoli D3 je veřejná dopravní cesta, na níž může každý dopravce mající příslušná oprávnění.

Takže každé kolejové vozidlo, včetně motorových vozíků traťovek by muselo být tímhle vybaveno … Jenže pak by tíhle systémem muselo být povinně vybaveno každé vozidlo vyvíjející tažnou sílu, bez něho by nesmělo do na dopravní cestu (jako kdysi bez rudé hvězdy …). Dělat to jenom na D3 nemá smysl …
Jednodušší by bylo "něco na způsob kolejových obvodů na přejezdech"(odborníkům ze zabezpečovací techniky se předem omlouvám za tento termín, ale nenapadá mne nic lepšího), čili krycí návěstidlo na úrovni lichoběžníkové tabulky, pokud by jej vozidlo minulo, obsadilo by kolejový obvod a na krycím návěstidle v sousední dopravně pro opačný směr jízdy by se objevila návěst stůj signalizující obsazení trati do sousední dopravny.
Pochopitelně i na "krycím" návěstidle pro příslušný směr jízdy by se objevila návěst stůj, takže by zde byla jistota, že se na trať nevydá "svévolně" následný vlak … protože jeho strojvedoucí "měl kalendářové okno" …

Rizikem je situace, kdy by oba vlaky proti sobě vyjely "na zelenou" (náhoda je blbec), ale tohle by se dalo vyřešit "opakovacím krycím návěstidlem" umístěným u tabulky s křížem …
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko