Budapest - V Maďarsku začíná proces privatizace nákladní přepravy. Děje se tak jen nedlouho poté, co 1. července vznikla dceřiná společnost Maďarských státních drah (MÁV) pro provozování osobní železniční přepravy. Nejmenované maďarské zdroje hovoří o tom, že v prvním kole tendru, kde se podávaly finanční nabídky, zvítězil slovenský investor. Nejžhavější favorité, jako například rumunská CFR Marfa či německé DB, skončili na posledních příčkách na seznamu uchazečů. Z 12 kandidátů skončily DB až na pátém místě, rakouské RailCargo potom na místě sedmém. Nejhůře z avizovaných favoritů dopadla CFR Marfa, která skončila až na 11. místě.
O pěti nejúspěšnějších kandidátech, kteří postoupí do druhého kola miliardového tendru, se rozhodne v polovině srpna. Maďarská vláda se snaží o celkovou privatizaci nákladní přepravy u MÁV. Největší roli při vybírání vítězů hraje pochopitelně cenová nabídka, ovšem přihlédne se i k budoucímu plánu a dlouhodobému podnikatelskému zaměru vítězné společnosti se snahou co nejvíce nákladní přepravu zefektivnit.
Zdroj: mfor.hu, MNO.hu, portfolio.hu
1 2 | Zpráv na stránku: |
J&T ci Penta?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.