..: Slovenský zájemce vede v tendru o MÁV Cargo :..

Ilustrační obrázekBudapest - V Maďarsku začíná proces privatizace nákladní přepravy. Děje se tak jen nedlouho poté, co 1. července vznikla dceřiná společnost Maďarských státních drah (MÁV) pro provozování osobní železniční přepravy. Nejmenované maďarské zdroje hovoří o tom, že v prvním kole tendru, kde se podávaly finanční nabídky, zvítězil slovenský investor. Nejžhavější favorité, jako například rumunská CFR Marfa či německé DB, skončili na posledních příčkách na seznamu uchazečů. Z 12 kandidátů skončily DB až na pátém místě, rakouské RailCargo potom na místě sedmém. Nejhůře z avizovaných favoritů dopadla CFR Marfa, která skončila až na 11. místě.

O pěti nejúspěšnějších kandidátech, kteří postoupí do druhého kola miliardového tendru, se rozhodne v polovině srpna. Maďarská vláda se snaží o celkovou privatizaci nákladní přepravy u MÁV. Největší roli při vybírání vítězů hraje pochopitelně cenová nabídka, ovšem přihlédne se i k budoucímu plánu a dlouhodobému podnikatelskému zaměru vítězné společnosti se snahou co nejvíce nákladní přepravu zefektivnit.

Zdroj: mfor.hu, MNO.hu, portfolio.hu


Mr.IC Poslat mail autorovi | 31.7.2007 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Maďarsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
01.08.2007 (7:05)  
Penta a ani J&T tam nie sú. Ale sú dve iné firmy. Tlačová správa v english. 2, kolo bude 19.10.2007.
http://www.mavcargo.hu/images/stories/baloldali_modul/mavcargo_tender1_20070723.pdf
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
31.07.2007 (22:39)  
Ono to totiž nebude o tom, kdo je pravý a kdo je levý. On je totiž stejně většinou každý takový, jak se to zrovna víc hodí. :-D Pardon, pokud jsem teď někoho obral o iluze... :-D
registrovaný uživatel Desiro 
31.07.2007 (19:00)  
možná to bude v tom,že Slovensko(kde vládne levice)má na železnici a její vlastnictví diametrálně odlišný názor než Česko(kde vládne všeho schopná pravice).

Třeba zrovna v tom Maďarsku vládne levice.
31.07.2007 (18:42)  
Ad taz:možná to bude v tom,že Slovensko(kde vládne levice)má na železnici a její vlastnictví diametrálně odlišný názor než Česko(kde vládne všeho schopná pravice).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
31.07.2007 (17:14)  
Silný investor a Strategický partner není a nemusí být vždy jedno a to samé. Aby nám (Správě cesty) nerujnovaly koleje Ludmily "z třetí ruky", zatímco hrďĚ bude přežívat zabezpečovačka na bázi 50 Hz, aby sem nemoh Taurus.
registrovaný uživatel taz 
31.07.2007 (16:37)  
Seath , Česká vláda míní rozdělit celkově prodělečné dráhy na nákladní dopravu, a to ostatní,
Existuje jakýsi předpoklad, že nákladní doprava není to nejprodělečnější, snad i vydělává.
Podle některých komentářů je to nesmysl, nákladní doprava na sebe nevydělává.
Investor investuje, aby zhodnotil vložené investice.
Pokud ovšem investuje do něčeho co prodělává, tak se to zdá nesmyslné, nebo platí i jiná pravidla.
Jestliže je v Maďarsku obdobná situace jako u nás, pak mi prostě přišlo zajímavé, že (dle některých názorů) v ekonomicky silnějším Česku není dostatečně silný investor, v sousedním Slovensku však ano.
A to celé mi prostě vrtá hlavou kvůli tomu, jaký to bude mít praktický dopad na ČD po transformaci.
Na rozdíl od některých přítomných, ekonomice opravdu nerozumím, a pokud vám moje otázky přijdou nejapné, je mi to líto.
registrovaný uživatel taz 
31.07.2007 (15:40)  
učili mne, že blbá je ta otázka, která není položena, dík za odpověď, už je mi to jasný
31.07.2007 (14:48)  
waszyn: diky za ekonomickou osvetu :) ja z tech otazek taky zasnul...
registrovaný uživatel waszyn 
31.07.2007 (14:42)  
taz: naprosto nerozumim porovnani s Ceskem, resp.co vam prijde divne.
U nas planujeme vstup silneho investora do CD.
V madarsku uz ho skoro nasli.
Investor si prece nevybira objekt sveho zajmu podle zeme ve ktere ma sam sidlo, ale podle toho co mu prinese nejvetsi zhotnoceni vlozenych prostredku.
A co ma spolecneho ceske a slovenske HDP s velikosti financnich skupin v techto zemich? V chudsi zemi musi byt automaticky chude i vsechny firmy?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2020 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko