..: Vláda dnes schválila oddělení Carga :..

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Do nové firmy má přejít 13 tisíc z celkových 57 tisíc zaměstnanců drah. Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Termín jeho oddělení se přitom posouvá již poněkolikáté.

Často kritizované je křížové financování ztrátové osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. Ročně to dělá více než 600 milionů korun. Nákladní doprava ČD je pátá největší v EU a ročně přepraví 90 milionů tun. Jako jedna z posledních v Evropě však dosud nefunguje samostatně.

Stát plánuje po oddělení carga samostatnou firmu prodat. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve uvedl, že by bylo nejlepší prodat pouze menšinový podíl; stát by mohl na prodeji vydělat až 12 miliard korun. Zisk nákladní dopravy za loňský rok byl 1,5 miliardy korun.

zdroj: Aktuálně


Martin Hanzal | 25.7.2007 (22:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.07.2007 (6:28)  
taz - takže když je nádraží průjezdné (Berlin) tak neodpovídá požadavku moderního, bezpečného, a funkčního dopravního uzlu.

Tak mi prosím vysvětlete, proč se v poslední době zvyšuje počet těchto důležitých přestupních stanic postavených tímto způsobem, zejména ve vyspělé Západní Evropě? Trend je stěhovat železniční zázemí a nákladní dopravu mimo centra a zajistit osobní dopravu skrz centrum. V Brně chtějí mít na novém nádraží všechno, proto lidem nutí přesun. Zdá se mi, že i Vy máte modrý mozek, protože požadujete nádraží bez oblouku a s nepřeberným množstvým odstavných kolejí a pokud možno i s depem a dílnami.

Když mohou být pouze osobní průjezná nádraží (i v oblouku) jinde, proč to nejde v Brně! Dle mého názoru a propočtu by šlo Brno upravit jiným způsobem bez odsunu nádraží. Jsem zvědavý, jaké řešení přinese nově zpracovávaná studie.
registrovaný uživatel taz 
28.07.2007 (0:27)  
to Racek: ono to s tím přesunem nádraží je o trošku složitější, ty technické potíže, které obyvatelé Brna nemohou objektivně posoudit, se týkají např. nemožnosti rekonstruování památkově chráněného objektu, problematickým situacím při odbavování vlaků , jejichž soupravy jsou v oblouku, velmi omezené možnosti pro přestavbu nástupišť, nemožnost zrychlit průjezd okrajovými částmi Brna, komplikované a dnešní době již nevyhovující řešení odstavování hnacích vozidel, souprav a vozů. Součásti přestavby železničního uzlu není plánovaná pouze nová poloha nádražní budovy. To je právě základní problém. "Obyčejný" cestující asi vůbec nemá představu, co mu nová poloha nádraží nabídne. Pro centrum Brna, silniční dopravu a MHD by toto řešení bylo jistě taky přínosem, nehledě k tomu, že by i autobusové nádraží bylo situováno blíž. Nevím nakolik jste obeznámen s problematikou nádraží v Brně, ale kvůli např. nerozšiřitelnému počtu kolejí a nástupišť, je celkem velký problém, při dané hustotě provozu, třeba vyrovnávat zpoždění. A v některých anketách se k zachování současné polohy nádraží velmi zásadně vyjadřovali i lidé, kteří vlakem nejezdí, jezdit nemíní, a jejich argumenty byly občas úsměvné. Pokud provozovatel dráhy potřebuje k naplnění svých záměrů nové nádraží, nezní mi to zrovna socialisticky, spíš mi příjde socialističtější, když by to měla zarazit například nějaká místní organizace zahrádkářů.
Mimochodem, jakse Vám líbí, v kapitalistickém duchu, postavené nově berlínské nádraží, já ho tedy osobně neviděl, ale snad se shodnem, že precizní Němci asi věděli proč ho staví. Brněnské nádraží tč. připomíná provizorium, které neodpovídá požadavku moderního, bezpečného, a funkčního dopravního uzlu, to je můj názor.
registrovaný uživatel Racek 
27.07.2007 (23:14)  
taz: na poloze nádraží v Brně se evidentně neshodneme ... teze, že by se zákazníci měli přizpůsobovat technickým potřebám poskytovatele služeb mi zní trošku socialisticky. Kdybych byl hospodským, asi by mne nenapadlo postavit si hospodu někde v pustině a pak nutit štamgasty, aby se tam za mnou přistěhovali ;-)
ad vlastník podniku: máte snadpocit, že ve škodovce, símensu a dalších desítkách českých podniků s německými vlastníky pracují Němci? A proč by to ti vlastníci dělali, když můžou zaměstnat Čechy za poloviční plat?
ad převod lukrativnějších provozů do zahraničí: to se týká hlavně toho, že takové ty opravdu primitivní provozy je výhodnější převést někam do Asie, kde pracují lidé za zlomek české mzdy. Doprava je ale v tomto specifická, takže třeba ze Saska do Rakouska se dá jet buď přes Česko, nebo přes Bavorsko, ale těžko přes Turecko nebo Vietnam.
ondřej: (ne)odstřel regionálních tratí závisí hlavně na těch regionech, jestli si provoz na nich zaplatí. Jezdit zadarmo nemůže žádný dopravce, ať je státní nebo soukromý, protože mu buď utečou zaměstnanci (když nebude mít na mzdy) nebo se mu rozpadnu vozidla (když nebude mít na obnovu).
stoupa: tak to vidíte. Kdyby se Cargo odstátnilo před 10 lety, mohl mu dnes jeden z těch dvou areálů patřit a koleje by tam samozřejmě vedly ... ;-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.07.2007 (20:36)  
U Prahy vyrostly dva obrovské překládací skladovací areály. U D8 a u D11. Koleje tam nevedou (u toho druhého by i mohly). Takže dráha - Cargo - zase mimo. A pro jistotu zrušení Žižkovského nákl. nádr. provedení vykonání. Eště by si Cargo mohl koupit ČESMAD a následně "utlumit". No nic, jen tak ...
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
27.07.2007 (18:46)  
A kdyby se pánům tam nahoře chtělo mohli by vymyslet něco jako maj ve šwajcu...tranzit kamiony na vlak a ta společnost by se mohla menovat třeba ČD kamio...:)))
27.07.2007 (18:45)  
to je marne pokud míní dráhy takhle rozdrbat tak je to v ...To je problém udělat dopravní politiku vlaky a autobusy a dobrý jízdní řád?s tou privatizací je to blbost kdo by kupoval ČD? Jediná možnost je dát ČD dohromady sami a pak to muže vydělávat. pokud to někdo koupí tak regionální tratě pujdou na odstřel a budem jezdit autem n a na kole nebo pěšky.
registrovaný uživatel Frava  mail  
27.07.2007 (17:53)  
Mám pocit, že už na nábřeží připravují logo BMB CARGO (Böhmen und Mähren).
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (17:21)  
dovolím si ještě dvě poznámky,
- ta informace o převodu daní získaných od Carga a reinvestovaných do ČD zazněla na tiskové konferenci, coby odpověď na novinářský dotaz, jak se ČD "uživí" bez nákladní dopravy. Nevím přesně kdo to řekl, ani nejsem schopen citovat přesně. Ta úvaha zněla, že je možné, že stát bude možná hledat cestu, jak např. pomocídaní získat prostředky...
- zajímavá diskuse proběhla na podobné téma před pár dny zde: http://www.zelpage.cz/zpravy/5065#komentare. Tak nějak to vidím, že v česku jsou dráhy horký brambor, kterého je lepší se zbavit.
registrovaný uživatel taz 
27.07.2007 (17:05)  
to web:další argumentací bych zabředl do disputací o makroekonomice, ve které se nijak zvlášť neorientuji, svým selským rozumem prostě cítím, že tato cesta ozdravení drah vede někam jinam, a obavy které jsem měl, mám stále. A jestli se mýlím, budu jenom rád.
registrovaný uživatel Web 
27.07.2007 (16:48)  
taz: To nejde chápat jinak než jako zobecňování. Stejně jako když jinda na příkladu jediného Philipsu dokazují, že investiční pobídky jsou špatné.

Vy si ale musíte uvědomit, že firmy které zkončili v útlumu z 90 procent už v té době zkrátka něměly naději se udržet, protože zcela padl jejich odbytový trh, protože dodávaly dlouhá léta na dluh, protože neměly inovace, ...

ČD konkurence přijde ať budou státní, nebo ne. Jenže jako státní as se na to nedokáží připravit a o to to bude horší.

PS: Když se tak bojíte o místo - myslíte že třeba u Lufthansy létají jenom rodilí němci? Že u TravelService lítají jenom rodilí češi? Evropa je velká a fluktuace pracovníků bude jak od nás pryč, tak naopak...
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko