..: Některým vozům stále chybí blokování dveří :..

Ilustrační obrázekOlomouc - Ani více než rok po smrti teprve pětiletého chlapce Matěje Chrásteckého z Olomouce, který vloni vypadl z jedoucího vlaku, nejsou některé vozy vybaveny blokováním dveří.

Důvodem absence tohoto zařízení na některých vozech je nedostatek financí. Reportéři MF DNES rok po tragické události testovali zabezpečení dveří u vybraných spojů na Olomoucku. Ve stejném typu vlaku, ze kterého Matěj vypadl, se nic nezměnilo. Případnému otevření dveří nic nebrání. Redaktoři jeli celkem ve čtyřech vlacích, v žádném z nich nebyly dveře ve vozích blokovány, jeden motorový vůz jel dokonce s dveřmi otevřenými. „Není možné, abychom zajistili ve všech vozech výměnu dveří. Postupně to provádíme, ale jsou to obrovské náklady. Těch vozů jsou tisíce,“ prohlásil manažer komunikace Českých drah Radek Joklík.

Podle přepravních podmínek nesmějí cestující během jízdy otevírat dveře. Po půl hodině cesty přesto zahlédli reportéři dva pasažéry, kteří si během cesty větrali tak, že otevřeli dveře. „Někdy se stává, že se dveře během jízdy otevřou samy, třeba při prudké zatáčce. To je tím, jak nastupující lidi za sebou špatně zavřou,“ prozradila své zkušenosti nejmenovaná cestující. Podobně hovoří i Ondřej Martínek z Ostravy, který cestuje vlakem každý týden. „Už několikrát jsem viděl, že se vlak rozjel s otevřenými dveřmi,“ vypráví Ondřej Martínek z Ostravy.

Příběh Matěje Chrásteckého

Pětiletému Matěji Chrásteckému se stal osudným osobní vlak 3727, kterým cestoval se svou matkou a sestrou do Olomouce. Mezi Štěpánovem a Olomoucí se ztratil, když sám odešel na toaletu. Když nebyla rozsáhlá pátrací akce úspěšná, začala policie šetřit, zda se nestal blonďatý chlapec s náušnicí obětí trestného činu. Po týdnu hledání našli policisté tělo Matěje u koridorové trati nedaleko obce Střeň, kde vypadl z vlaku. Vůz, ze kterého vypadl, neměl dveře zajištěné proti otevření za jízdy.

zdroj: MF DNES


Samir Lepara | 22.7.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
22.07.2007 (22:59)  
Myslim, ze se staci mrknout sem http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/ostatni039.jpg nebo sem http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/ostatni001.jpg a je jasne, ze nase bezpecnostni predpisy jsou na dost vysoke urovni.
22.07.2007 (22:36)  
Běžně se vyskytovaly otevřené dveře - a zavíral jsem je - u rychlíku (Bečva) do změny jízdního řádu v r.2006 po výstupu školní mládeže na opačnou stranu nástupiště - do kolejiště ve Valašském Meziříčí. 020 je kapitola sama pro sebe, ten problém mají co existují, kolík je prostě jen dovře - nezabouchne, to není z nástupiště vidět, takže o tom prostě průvodčí neví a v zatáčce se to otevře.
Novináři je asi tak užitečná žoužel jako mouchy, byly by užitečnější, kdyby ve stanicích běhali kolem vlaků a zavírali dveře.
22.07.2007 (22:22)  
Samovoľné otvorenie dverí za jazdy som videl niekoľkokrát - bežne v 850/851, ale aj v B RIC - pravda, tam to skôr bolo nedovretím v stanici, ale keď sa to stalo v úseku s v = 120 v relatívne plnom vozni (tzn. ľudia v chodbičke aj na predstavku), nebolo to nič príjemné.
No a k tým busom: v Madride sa relatívne často stávalo v prímestských busoch, že vodič zabudol zavrieť zadné, výstupné dvere a rozbehol sa pekne ďalej po štvorprúdovom mestskom obchvate. Akurát vtedy začali vžsy všetci hulákať a náprava netrvala dlho...
22.07.2007 (22:16)  
Nedalo by se někde zjistit,kde novináři viděli jet motorový vůz s otevřenými dveřmi? Nebylo to náhodou při posunu s nečinným(a tudíž cestujícím neobsazeným) mot.vozem? Jako člověka který na mot. vozech odjezdil 15 let by to docela zajímalo.
22.07.2007 (21:42)  
84: to samé jsem chtěl napsat :-)
sAd: s tím soudruhem mne napadlo něco o potrefené huse...:-P
22.07.2007 (21:24)  
Bubu: Čili dveřma se budeme zabývat, až z vlaku vypadne někdo třeba v den svých 6. narozenin...
registrovaný uživatel Bubu 
22.07.2007 (21:16)  
Jednou je jasně napsáno, že děti do 6ti let nesmí cestovat bez dozoru osoby starší 10ti let, tak kdo co porád něco reší.....
22.07.2007 (20:44)  
Podle mé zkušenosti jsou nejnebezpečnější vozy B bez blokace dveří. Když totiž jdu na WC, octnu se velmi blízko dveřím, které leckdy nejsou dostatečně dovřené. Pak už jen stačí, aby sebou vůz trochu "hodil", a ... V rychlících Praha - Hradec Králové je to docela běžné.

Na druhou stranu je mi jasné, že se s tím sotva dá něco udělat. Běží alespoň rekonstrukce 053. Ostatní kritické vozy snad čeká taky rekonstrukce nebo náhrada novými. Do té doby to musíme nějak přežít ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.07.2007 (20:40)  
sAd: Ve vlaku ty dveře otevřeš klikou, která k tomu je určená, a každý cestující o ní ví. Ty mluvíš o ručním ovládání ventilu, o kterém běžný cestující nemá ani tucha, a navíc ke "standardnímu" otevírání dveří neslouží ;o)
registrovaný uživatel Slick  mail  
22.07.2007 (20:22)  
Všechno je o tom kdyby každej dělal svou práci pořádně,at jde o ČD autobusáky atd,češi nejsou pečlivý národ,berte si přiklad od němcu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko