Olomouc - Ani více než rok po smrti teprve pětiletého chlapce Matěje Chrásteckého z Olomouce, který vloni vypadl z jedoucího vlaku, nejsou některé vozy vybaveny blokováním dveří.
Důvodem absence tohoto zařízení na některých vozech je nedostatek financí. Reportéři MF DNES rok po tragické události testovali zabezpečení dveří u vybraných spojů na Olomoucku. Ve stejném typu vlaku, ze kterého Matěj vypadl, se nic nezměnilo. Případnému otevření dveří nic nebrání. Redaktoři jeli celkem ve čtyřech vlacích, v žádném z nich nebyly dveře ve vozích blokovány, jeden motorový vůz jel dokonce s dveřmi otevřenými. „Není možné, abychom zajistili ve všech vozech výměnu dveří. Postupně to provádíme, ale jsou to obrovské náklady. Těch vozů jsou tisíce,“ prohlásil manažer komunikace Českých drah Radek Joklík.Podle přepravních podmínek nesmějí cestující během jízdy otevírat dveře. Po půl hodině cesty přesto zahlédli reportéři dva pasažéry, kteří si během cesty větrali tak, že otevřeli dveře. „Někdy se stává, že se dveře během jízdy otevřou samy, třeba při prudké zatáčce. To je tím, jak nastupující lidi za sebou špatně zavřou,“ prozradila své zkušenosti nejmenovaná cestující. Podobně hovoří i Ondřej Martínek z Ostravy, který cestuje vlakem každý týden. „Už několikrát jsem viděl, že se vlak rozjel s otevřenými dveřmi,“ vypráví Ondřej Martínek z Ostravy.
Příběh Matěje Chrásteckého
Pětiletému Matěji Chrásteckému se stal osudným osobní vlak 3727, kterým cestoval se svou matkou a sestrou do Olomouce. Mezi Štěpánovem a Olomoucí se ztratil, když sám odešel na toaletu. Když nebyla rozsáhlá pátrací akce úspěšná, začala policie šetřit, zda se nestal blonďatý chlapec s náušnicí obětí trestného činu. Po týdnu hledání našli policisté tělo Matěje u koridorové trati nedaleko obce Střeň, kde vypadl z vlaku. Vůz, ze kterého vypadl, neměl dveře zajištěné proti otevření za jízdy.zdroj: MF DNES
B a spol. mají ještě dálkové rozsvěcení světel v celém vlaku, je na to čudl v rozvaděči, ale nevím, jestli to funguje a jestli se to používá.
Doukud byly 3 kličky na dveřích, neumím si s ohledem na mechanickou blokaci představit jejich samovolné otevření. Jen svévolné.
Dopravu na Pacifiku si (z minula) se zavřenými dveřmi neumím představit.
Zase to nepřehánějme, to by mohlo v rámci pasivní bezpečnosti skončit tím, že každý kočár bude vybaven lépe než Airbus a na čela Hnacích i řídících vozidel dáme polstrování, aby nedošlo k poškození gumokolu, který omylem vjede na "rudě blikající" přejezd ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.