Olomouc - Ani více než rok po smrti teprve pětiletého chlapce Matěje Chrásteckého z Olomouce, který vloni vypadl z jedoucího vlaku, nejsou některé vozy vybaveny blokováním dveří.
Důvodem absence tohoto zařízení na některých vozech je nedostatek financí. Reportéři MF DNES rok po tragické události testovali zabezpečení dveří u vybraných spojů na Olomoucku. Ve stejném typu vlaku, ze kterého Matěj vypadl, se nic nezměnilo. Případnému otevření dveří nic nebrání. Redaktoři jeli celkem ve čtyřech vlacích, v žádném z nich nebyly dveře ve vozích blokovány, jeden motorový vůz jel dokonce s dveřmi otevřenými. „Není možné, abychom zajistili ve všech vozech výměnu dveří. Postupně to provádíme, ale jsou to obrovské náklady. Těch vozů jsou tisíce,“ prohlásil manažer komunikace Českých drah Radek Joklík.Podle přepravních podmínek nesmějí cestující během jízdy otevírat dveře. Po půl hodině cesty přesto zahlédli reportéři dva pasažéry, kteří si během cesty větrali tak, že otevřeli dveře. „Někdy se stává, že se dveře během jízdy otevřou samy, třeba při prudké zatáčce. To je tím, jak nastupující lidi za sebou špatně zavřou,“ prozradila své zkušenosti nejmenovaná cestující. Podobně hovoří i Ondřej Martínek z Ostravy, který cestuje vlakem každý týden. „Už několikrát jsem viděl, že se vlak rozjel s otevřenými dveřmi,“ vypráví Ondřej Martínek z Ostravy.
Příběh Matěje Chrásteckého
Pětiletému Matěji Chrásteckému se stal osudným osobní vlak 3727, kterým cestoval se svou matkou a sestrou do Olomouce. Mezi Štěpánovem a Olomoucí se ztratil, když sám odešel na toaletu. Když nebyla rozsáhlá pátrací akce úspěšná, začala policie šetřit, zda se nestal blonďatý chlapec s náušnicí obětí trestného činu. Po týdnu hledání našli policisté tělo Matěje u koridorové trati nedaleko obce Střeň, kde vypadl z vlaku. Vůz, ze kterého vypadl, neměl dveře zajištěné proti otevření za jízdy.zdroj: MF DNES
Na R Ostrava - Brno je skoro pravidelně centrální zavírání na kličku u Bček, to je přínos. Občas se tam vyskytne i Bčko po hlavní opravě - jeden zářící vůz v soupravě, který je uklizený, umytá okna, celý interiér zaří staronovotou. Kdyby alespoň ta údržba.
Mno, ale údržba, to můžeme začít u našich koridorů, které budeme stavět pořád dokola tam a zpátky než někteří manažeři pochopí, že je levnější pravidelná údržba než co 20 let přestavba.
http://zeleznice.e-metro.cz/rady/rada_b_nov.htm
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.