Innsbruck/Brixen - 63 kilometrů má měřit nový železniční tunel spojující Rakousko a Itálii pod vrcholy Alp. Jeho výstavba by mohla začít v roce 2009 nebo 2010 a dostavěn by mohl být do roku 2022. Projekt má spojit tyrolskou metropoli Innsbruck s městem Brixen na italské straně a za cíl si klade výrazně ulehčit dálnici vedoucí Brennerským průsmykem.
Celkové náklady stavby se odhadují na šest až osm miliard eur, přičemž po jedné třetině zaplatí Rakousko a Itálie, zbylou třetinu potom uhradí Evropská unie. Do projektu se zapojí i Německo, které se zavázalo že vybuduje adekvátní přístupové komunikace k tunelu.
Rakouský kancléř Alfred Gusenbauer prohlásil, že jeho země plánuje část nákladů uhradit i dalším zvýšením mýtného na svých dálnicích a rychlostních silnicích. Podle něho se musí automobilová nákladní doprava výrazně zdražit, aby se její část přesunula na koleje. Ministr Faymann uvedl, že cílem je zdvojnásobení nynějšího mýtného pro nákladní automobily, tedy jeho zvýšení na úroveň Švýcarska.
zdroj: ČTK
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.