..: Mezi Rakouskem a Itálií vyroste nejdelší železniční tunel :..

Ilustrační obrázekInnsbruck/Brixen - 63 kilometrů má měřit nový železniční tunel spojující Rakousko a Itálii pod vrcholy Alp. Jeho výstavba by mohla začít v roce 2009 nebo 2010 a dostavěn by mohl být do roku 2022. Projekt má spojit tyrolskou metropoli Innsbruck s městem Brixen na italské straně a za cíl si klade výrazně ulehčit dálnici vedoucí Brennerským průsmykem.

Celkové náklady stavby se odhadují na šest až osm miliard eur, přičemž po jedné třetině zaplatí Rakousko a Itálie, zbylou třetinu potom uhradí Evropská unie. Do projektu se zapojí i Německo, které se zavázalo že vybuduje adekvátní přístupové komunikace k tunelu.

Rakouský kancléř Alfred Gusenbauer prohlásil, že jeho země plánuje část nákladů uhradit i dalším zvýšením mýtného na svých dálnicích a rychlostních silnicích. Podle něho se musí automobilová nákladní doprava výrazně zdražit, aby se její část přesunula na koleje. Ministr Faymann uvedl, že cílem je zdvojnásobení nynějšího mýtného pro nákladní automobily, tedy jeho zvýšení na úroveň Švýcarska.

zdroj: ČTK


PETR Poslat mail autorovi | 11.7.2007 (14:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Rakousko Itálie


registrovaný uživatel M 
13.07.2007 (15:08)  
No, ze se da jet (z Moravy) do Italie ne pres Rakousko, ale pres Madarsko, tak tomu bych taky moc neveril a prece je to tak...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
12.07.2007 (0:01)  
M: No ony Alpy se naštěstí přes ČR celkem špatně objíždějí, takže toho bych se moc nebál. Nicméně to, že dálková nákladní doprava má být hlavně na kolejích, je neodiskutovatelný fakt a jediná cesta, jak ho na ně dostat, je buď zdražit přepravu po silnici, nebo zlevnit přepravu po dráze. První je snažší, protože na to stačí vyšší mýto, druhé je problematičtější, protože to musí udělat hlavně přepravci a k tomu je stát nemůže nutit.
11.07.2007 (22:32)  
Dobře, dejme tomu, že zahájení stavby se zpozdí a v průběhu se objeví komplikace nebo obstrukce....na jednom konci tunelu leží Itálie,takže termín 2030 je reálnější. Podívejte se na Gotthardský tunel, má být až 2015 a to se tam opravdu dělá ve dne v noci. V horším případě to dopadne jako nový tunel Francie-Itálie pod Mont Cenis. Takže se šotouši uklidněte, protože až se začne jezdit novou trasou, bude polovina z nás v důchodu. Navíc příjdou vniveč docela zánovní a ne krátké tunely.
registrovaný uživatel pekař 
11.07.2007 (17:28)  
M:takže by k podobnému kroku měla přistoupit celá EU..Tlesk,tlesk,tlesk...
11.07.2007 (16:11)  
ČTK se probrala ze zimního spánku! Výstavba již nějaký ten rok běží. Jedná se o několik na sebe navazujících tunelů. Nejdelší úsekem v tunelu budou projíždět pouze nákladní vlaky, osobní doprava bude mít trasu v tunelu o cca 10 km kratší. Minivýstavka k tématu je v insbrucké nádražní hale včetně harmonogramu. Bohužel jsem tam byl v noci, takže foto špatně osvětlené expozice nevyšlo.
registrovaný uživatel M 
11.07.2007 (16:02)  
Jojo, moc prima. Takze jeste vic kamionu se bude Rakousku vyhybat pres Cesko a papriky a ostatni prima veci, co tak radi papame (a co se k nam dovazi z Italie) budou drazsi. Tlesk, tlesk...
registrovaný uživatel JnR 
11.07.2007 (15:33)  
Rakouský kancléř Alfred Gusenbauer prohlásil, že jeho země plánuje část nákladů uhradit i dalším zvýšením mýtného na svých dálnicích a rychlostních silnicích. Podle něho se musí automobilová nákladní doprava výrazně zdražit, aby se její část přesunula na koleje. Ministr Faymann uvedl, že cílem je zdvojnásobení nynějšího mýtného pro nákladní automobily, tedy jeho zvýšení na úroveň Švýcarska. Tleskám.
11.07.2007 (15:26)  
Josef Petrák: To jsi mě dostal, myslíš, že moje S3 dožije 2022? :))
11.07.2007 (15:06)  
Pro cestující dobrá zpráva -zrychlí se doprava do Itálie- pro šotouše tragédie -provoz na staré Brennerbahn bude zřejmě omezen. Takže foťte, dokud je co ...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko